Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ATF-olje for Golf III

Anbefalte innlegg

Jeg er litt usikker på hvilken type automatolje jeg trenger til min Golf III (1.8GL, 94'mod).

I følge biltema har de følgende prod.:

Transmisjonsolje, Dexron III

For automatiske girkasser, servostyringer og hydrauliske systemer.

Transmisjonsolje, DX III

Delsyntetisk ATF-transmisjonsolje.

Transmisjonsolje, type G

For automatiske girkasser der olje av type G anbefales.

Hvilken skal jeg ha?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt mulig du kun kan bruke VW sin egen ATF olje på denne bilen. Sjekk opp i instruksjonsboka om det er spesifisert noe ATF olje der. På min passat -99 så er det kun VW sin egen ATF olje som er spesifisert og jeg ville ikke brukt annet enn det. Sjekk om det finnes smøreskjema for din bil på valvoline eller castrol sine hjemmesider.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Du skal bruke Dexron III skal du butte olja trenger du 3 liter. (kjøp 0,5 liter ekstra)

Hvis det er servoen du tenkte du skulle fylle på må du bruke vw egen servo-olje: VW G 002 000 (0,7-0,9 liter)

Lenke til kommentar
Du skal bruke Dexron III skal du butte olja trenger du 3 liter. (kjøp 0,5 liter ekstra)

Hvis det er servoen du tenkte du skulle fylle på må du bruke vw egen servo-olje: VW G 002 000 (0,7-0,9 liter)

8482728[/snapback]

Ok, takker for det! :)

Biltema og merkevare er det marginalt små forskjeller på.. Går for den billigste da.

Lenke til kommentar

nja, eg veit ikkje korleis biltemaoljen er, men du bør vere rimelig sikker før du brukar den. girkassehavari er dyrare enn dei få kronene ekstra det kostar for 3 liter olje. kjøp merkeolje og ver glad du slepper 15 liter slik som meg...

pennzoil og quaker state er bra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
nja, eg veit ikkje korleis biltemaoljen er, men du bør vere rimelig sikker før du brukar den. girkassehavari er dyrare enn dei få kronene ekstra det kostar for 3 liter olje. kjøp merkeolje og ver glad du slepper 15 liter slik som meg...

pennzoil og quaker state er bra.

8488931[/snapback]

Biltema olje er fra Statoil. Kan trygt bruke den.

Endret av Jenschr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...