Gå til innhold

Får ikke lyd i alle høytalere (5,1)

Anbefalte innlegg

Ser det er mange med noe av det samme problemet jeg har men ikke helt det samme (trur jeg) så poster en ny.

Før så hadde jeg XP pro og da fungerte lyden helt fint om jeg brukte to eller 5,1 høytalere.

Nå har jeg Vista Ultimate

og etter at jeg bytta fra 5,1 til to høytalere virka alt. Men da jeg skulle bytte tilbake ble alt bare tull :(

Jeg har skjekket lyd innstillinger så det står på 5,1

Har lastet ned nyeste driveren trur jeg (se link)

Lyd driver

Så har jeg valgt den som heter: Vista Driver(32/64 bits) Driver only (Executable file)

Så er det noe rart for når jeg skal teste om alle hytalerne virker i lyd innstillinger for jeg lyd fra alle, men vis jeg skal spille av musikk fra iTunes eller WPM så funker ikke alle. Her er hva jeg kan velge mellom:

2 stk Front.

Alt utenom sub

Front, midt og sub

Får ikke alle sammtidig. Håper noen vet en løsning på det her.

Takker for alle svar som kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå vurderer jeg faktisk å legge Windows på hylla for godt! Makan til drittsystem!

:mad:

8482381[/snapback]

Fordi produsenten av lydkortet ditt ikke har laget en feilfri driver bare måneder etter Vista-slippen?

Slike problemer var det også med XP i dens barndom. Du må bare ha litt tålmodighet, og det er ikke MS sin skyld at produsentene er trege med drivere. Produsenten av mitt lydkort har ikke engang lagt ut beta-drivere eller noe som helst.

Indus, har 5.1 fungert feilfritt i Vista før du konfigurerte til 2.0/2.1?

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Øh, hvilken type lydkilde er det du prøver i WMP og iTunes? enkelte lydfiler for eksempel har IKKE 5.1 kanaler...Noen programmer/driver KAN upsample lyden til å spille av i 5.1, mulig driverversjonene i XP gjorde det men at de nye vista driverene til lydkortet ditt ikke er utviklet såpass enda?

Prøvd med en skikkelig DVD film med 5.1 spor?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Du har 5.1 system, men bare de to sidehøytalerne fungerer ?

Hadde samme problemet med 4.1 og 5.1 systemet mitt, men jeg klarte å fikse det ved å gå inn på Vista innstillingene for lyd og fjerne legge til noen hakersom gjaldt diverse lydprofiler.

Da ordna det seg :)

Lenke til kommentar

Ja det funket fint helt til jeg byttet til 2 høytalere.. Da jeg buttet tilbake ble det bare tull. mMen som det er skrevet får jeg vel bare vente til det kommer noen gode drivere.

Endret av indus
Lenke til kommentar
Bruker du 5.1 sett med PC høyttalere, eller eksternt surroundsystem? Vista er håpløst for øyeblikket for PC systemer iaf hvis du sitter på Creativekort...

8527212[/snapback]

Høytalerne. Bruker kun innebygd lydkort på Asus hk jeg har i signaturen.

Brukte litt tid på å finne ut av det, men det er som sagt bare å bare teste litt forskjellig oppsett i Vista.

Lenke til kommentar

Litt off-topic, men hvorfor i all verden vil du ha 5.1 lyd når du spiller musikk? Den kunstige lyden du får ved "upsampling" fra stereo til "surround" høres jo som regel veldig kunstig og unaturlig ut.

Prøv å spill av lyd fra "ordentlig" 5.1 kilde, som f.eks. en DVD elller annet AC3 lydspor. Siden du får lyd fra seks høyttalere i lydinstillingene vil jeg anta at hvis du bruker en DVD dekoder som kan dekode Dolby Digital eller DTS så vil du få lyd fra alle høyttalerene her også.

- Judaz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...