Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mitt Trådløse Helvette - Signalstyrke svak

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har i flere måneder/år(?) slitt med dårlig signalstyrke mellom trådløst kort og router. Har oversett problemet ved å legge kabel gjennom hele boligen, men kabelen overser man ikke og nå må den vekk.

Dette er oppsettet mitt gjennom tiden(e):

D-Link DWL-AG520 54 Mbps Tri-mode PCI - Fikk dette defekt, ble sendt tilbake og da jeg leste om det på nettet styrte jeg unna.

3Com 11a/b/g PCI Card 11/54 Mbps - Altfor dårlig rekkevidde, ligger på "dårlig" konstant og faller ut flere ganger.

Jeg hadde bestilt Linksys WUSB54GP fra Netshop, men de ga meg aldri noen beskjed om at varen hadde utgått fra deres sortiment så jeg droppet denne også.

Så nå er jeg igjen på jakt etter ett nytt trådløst nettverkskort.

Det er samme for meg om det er USB eller PCI tilkobling, det viktigste er at det har en god rekkevidde.

Jeg har også tenkt litt på at det kan være noe galt med routeren min. Jeg har en 3Com OfficeConnect Wireless 108 Mbps Router i nettverket. Det snodige er at to(!) bærbare maskiner har "utmerket" signalstyrke på samme plass som den stasjonære! Kan da routeren være synderen?

Avstanden mellom router og datamaskin er også minimal. En avstand på 5-6 meter hvor et gulv/tak og et kjøleskap står i veien er alt som det skal gjennom. :dontgetit:

Hjelp, vær så snill! :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan jo være router.

broderen hadde en d-link di524, avstand ca 15 meter, 3 vegger i mellom. signalstyrken var på rundt 2(han har bærbar). så kjøpte jeg en Linksys WRT300N router, og nå har han signalstyrke 4, det har jeg også.

før jeg kjøpte Linksys kortet mitt og routeren, så hadde jeg et netgear wg311 kort og den d-link routeren. og jeg hadde nesten ikke nett.. mellom 0 og 1 i signal, forferdelig dårlig mot det jeg har nå.. nå ligger jeg på 211 til 243mbps og signal styrke meget bra

når jeg hadde det netgear kortet, så hadde han signalstyrke 3 og jeg 0 til 1 på akkurat samme plass med d-link routeren, og jeg har stasjonær.

som sagt, nå har vi begge signalstyrke 4 (Meget bra) med WRT300N routeren

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Eg har satt opp ein del linksys bokser til venner og kjente... og alle har fungert meget bra!

Kun ein plass det var problemer, men der hadde dei stabla routere, iptlf, adsl modem opppå kvarandre så det blei varmt. Trakk ut strømmen i 5 min og spredde boksene så ordna det seg der også.

Har installert wrt54g, wrt54gs, wrt54gl (wrt54gl etter at dei gjekk ikkje solgte dei andre med linux lengre)

Trenger du meir enn 54mbit? hugs på at du i praksis må dele hastigheita på 2 for å få den ekte hastigheita.

På jobben har vi også Linksys routere / accesspoints, fungerer også heilt perfekt der også, og der er det ein del brukere.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314078 <--- denne kan eg trygt anbefalle!

Lenke til kommentar

Dersom det er flere trådløse nett i nærheten av deg, bør du sjekke hvilke kanaler de bruker. Deretter setter du routeren din til å bruke kanalen lengst unna de andre.

Bruk Netstumbler til å sjekke hvilke kanaler de andre nettene bruker.

Lenke til kommentar
Trenger du meir enn 54mbit? hugs på at du i praksis må dele hastigheita på 2 for å få den ekte hastigheita.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314078 <--- denne kan eg trygt anbefalle!

8478395[/snapback]

Takk for tilbakemeldingen! :)

Trenger nok ikke mer enn 54mbit, men som de sier; Det som er dyrere er som regel bedre. :ermm: Og da er de dyrere som regel med 128mbit...

Den skal egentlig bare brukes av meg, men fordi jeg bor i en kjellerleilighet og routeren står i etasjen over meg er det rekkevidden jeg er redd for.

Noen som vet om det er noen forskjell på å bruke RangeBooster <---> RangeBooster og RangeBooster <---> Normal Router?

Når det gjelder kanaler covah har jeg prøvd det meste, ja til og med kanal 13 og oppover. Nå er jeg klok nok til å ikke gjøre det igjen for det skjærte seg kan man si... :p

Tusen takk for all tilbakemelding.. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...