Gå til innhold

Åpent i Sverige 1. mai?

Gloms

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I almanakken min står det at det er er hellig dag på 1mai i alle land som boka lister opp (nederland, belgia, frankriket, tyskland,austria og sveits)

8477497[/snapback]

Så det vil si at du mener at Svinesund har åpent på 1. mai? I Norge er det jo arbeidernes dag, og det er strengt tatt ikke lov å jobbe den dagen, har ikke Sverige den samme greia?

Lenke til kommentar

I henhold til wikipedia:

"In Sweden and Norway, May 1 is a national holiday celebrated through widespread demonstrations by the entire worker's movement."

Dette sier ingenting om åpningstider til butikker. Mange av disse er åpne på søndager. På www.svinesund.com finner du navn og telefonnummere på butikke i Svinesund. Så er det bare å ringe.

Lenke til kommentar

1. mai er fridag, men matbutikkene er oppe. Hvor lenge de er oppe varierer, men her i Falun er de åpne fra 08-22 den dagen. Vil tro det samme gjelder på Svinesund.

(rettet opp en grusom feil i første linje. Jeg får skylde på at det heter helgedag på svensk og at jeg rett og slett har bodd her for lenge)

Endret av bjaraas
Lenke til kommentar
1. mai er helligdag, men matbutikkene er oppe. Hvor lenge de er oppe varierer, men her i Falun er de åpne fra 08-22 den dagen. Vil tro det samme gjelder på Svinesund.

8479148[/snapback]

1. mai er ikke helligdag, nei. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...