jocke Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Heisann, Har ein WD MyBook Pro 250GB som er koblet til maskinen min via FW800. Trenger litt ekstra lagringsplass, og bryr meg egentlig ikkje noe spesielt om hastigheten. Tenkte å kjøpe ein WD MyBook 250GB (vanlig) som kun har USB2.0. Vil det da være mulig å koble sistnevnte til førstnevnte via USB, og fortsatt bruke FW800 mellom førstnevnte og maskinen? Eller er det ingen sammenkobling av USB og FW-interfacet på førstnevnte HDD? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Nei, det går ikke. En vanlig USB kabel har forskjellig kontakt i hver ende, type A passer i PCen og type B passer i disken. Dermed er det lett å skjønne at du ikke får plugget det sammen slik du tenker på. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Når du sier det. Har av en eller annen grunn sett for meg at det fantes B-til-B USB-kabler. Hihi ^_^ edit: Men andre veien da? HDD2 -> FW -> HDD1 -> USB -> PC ? Jeg lurer vel egentlig mer spesifikt på om HDD'er med flere tilkoblinger, klarer å sende mellom dem. Vet at det fungerer å kjøre HDD2 -> FW400 -> HDD1 -> FW800 -> PC, men uvisst mtp FW <-> USB. Endret 26. april 2007 av jocke Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Skal ikke si at jeg vet noe om det, men det virker helt usannsynlig at det skulle lages slik at det er en 'gateway' mellom FW og USB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå