Gå til innhold

EyeToy-kamera til PS3


Toska92

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hehe, det var ikke akkurat pent å se på. Enda en gimmick sak jeg skal holde meg unna. Dum som jeg var kjøpte jeg kameraet til X360. Bruker det bare som webcam...

8476973[/snapback]

 

Eyetoy har mange flere muligheter enn hva webkameraet til 360 har, bl.a. grunnet Richard MarksRichard Marks sin teknologi. Quoter likegodt meg selv fra en tråd i fjor:

Jeg venter litt på hva Sony tenker og gjøre med Eyetoy HD på PS3 og hvilke muligheter dette vil gi.. På PS2 var det mer eller mindre en raritet, men på PS3 og Cell har vi sett reklame og demonstrasjoner som er temmelig heftig.

 

Generell demo på bl.a. Minority report type interface:

http://www.youtube.com/watch?v=L17O43X39cg

 

Cups demo:

Alle husker vel real time rendering av ansikt:

http://www.youtube.com/watch?v=58hfb9ZxzK8...related&search=

 

Eller hva med realtime fighting.. Dette ser morro ut, om man kan klare det uten all akrobatikken, alt slitet og to storskjermer.. -Voice activated special attack.. inv_biggrin.gif

 

Eye of Judgement ser utrolig interessant ut:

http://www.youtube.com/watch?v=cLXtc3AriU8...related&search=

 

Eyedentify er et spill hvor du integreres inn i spillet med heite damer som ler av alle de dårlige vitsene dine.. Confidence development for nerds.. wink.gif

http://www.youtube.com/watch?v=O2ZKyfaCQyU

 

 

Jeg tror at Eyetoy HD utvilsomt vil gi oss mange nye muligheter i fremtiden..

 

Free your mind.. Eyetoy er mye mer enn en gimmick..

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Free your mind.. Eyetoy er mye mer enn en gimmick..

 

Det er sikkert mange muligheter med kameraet, men det var det jo snakk om at det var med X360 kameraet også med forskjellige gesture baserte teknologier.

 

Det kommer sikkert noen artige småspill, men kommer det til å bli noen stor suksess? Kommer utviklere til å satse på spillutvikling for et kamera som kanskje bare en brøkdel av PS3 eierne kjøper?

Lenke til kommentar
Synes EyeToy på PS2 sugde mye rart, men dette har absolutt bra potensiale. Får håpe det blir noen ordentlige spill som tar dette i bruk på en god måte.

 

Ellers var vel ikke designet så altfor kult, det ser ut som de har hentet inspirasjon fra en vannkran.

8477823[/snapback]

Helt enig med deg. Forsto meg aldri helt på den hypen om Eyetoy. Minte meg mer om et slags crappy leketøy folk hadde dratt med hjem fra Lanzarote.

Men for all del. Er vel sikkert noen som hadde det moro med Eyetoy. Men det var langt i fra "my cup of tea".

Lenke til kommentar
• 640 x 480 ved 60 bilder/sekundet

• 320 x 240 ved 120 bilder/sekundet

 

Ikkje noko å skrive heim om akkurat.

8477067[/snapback]

 

Vell, videopptak er litt mere krevende enn avspilling, og dette skal produseres til en overkommelig sum.

Vet ikke hvordan det står til med PC-webkameraene, men leste på beyond3d-forumet at de beste webkameraene tar opp video i 800x600 i 15 FPS.

Disse specsene er ca. dobbelt så bra som XBox 360 sitt kamera, også sikkert like mye bedre enn PS2 sin Eye-toy, for å sette ting i perspektiv. :)

 

Xbox 360....................... PS3

640 x 480 - 30 FPS......... 640 x 480 - 60 FPS

43 degrees..................... 56º to 75º Field of View zoom lens

 

'Barbermaskin-delen' er 4-channel 16bit audio input, 48kHz, SNR 90db.

Det er voice-tracking funksjonalitet og bakgrunnstøy-filter, slik at vi slipper å bruke headset mens du prater, selv med bakgrunnstøy. :)

 

Ser ikke ut til å bli bundlet med noe annet enn 'EyeCreate™ editing software, allows users to save and edit photos, video and audio clips'

 

Det blir utviklet av Kuju, og vil ha youtube-lignende video-delings samfunn.. :)

 

Angående pakken, har jeg ikke lest noe om pris eller slikt..

Eyetoy fikk vell alltid ett eyetoy-spill med det, eller var det mulig å kjøpe uten?

Kan jo alltids håpe.. :)

 

Vil tippe det blir sikkert mulig å kjøpe bundler med neste generasjons eyetoy-spill, og helt sikkert også Eye of Judgement.

 

Foruten evt. Eyetoy-spill, er det vell bare Eye of Judgement (Magic-lignende kortspill, med monstre og slikt som slåss på skjermen), Singstar, og ett Snakeball-spill som kommer på PSN i juli, som støtter Playstation@Eye kameraet, på spillfronten som jeg vet om til nå, noen som vet om noen andre?

 

Lurer på hva det kommer til å koste.. :-/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...