Lyskryss Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Jeg har nettopp plugget i en ny TWINMOS PC3200 512MB brikke i min nye pc. Men når jeg oppholder meg i windows(XP) starter plutselig maskinen på nytt!(skjer også når jeg kjører spill) Denne RAMbrikken ble ettersendt, og før jeg satte inn denne lånte jeg en RAMbrikke av en venn av meg. PCn fungerte helt utmerket da. Så dette må være et minneproblem. Tenkte jeg skulle prøve sette ned klokkefrekvensen, men jeg kan ikke skjønne hvorfor jeg i tilfelle må gjøre dette. Jeg har et hovedkort som støttter DDR400 og derfor kjøpte jeg meg denne typen minne. Kan noen hjelpe?? Frustrert PCbruker :x Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Det første du bør gjøre om du ikke har gjort det allrede er å skrue av "automatisk restart ved feil". Så kan du og prøve med å oppgradere brikkesettet's drivere, Os'et er og viktig å oppdatere. Du sa at du bruker winxp, da bør du installere sp1. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Kanskje litt dumt tips ,men har du prøvd og kjøre den på lavere hastigheter? Er jo spesifisert for PC3200 cas2.5. Selv om den har klart mer i de testene jeg har sett så kan du ha vært uheldig. (Er noen som er det ,har lest litt på endel forum) Lenke til kommentar
Lyskryss Skrevet 23. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2002 Satte ned klokkefrekvensen til 166 Mhz og alt ser ut til å fungere bra da. Men er det noen som har peiling på hvorfor 200 Mhz ikke fungerer?? Lenke til kommentar
Mowgli Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Hvor mange brikker har du, hvis du har 2 forskjellige går nok ikke d så bra (korrekt meg hvis jeg tar feil) Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Åssen hovedkort har du? Har det offisielt støtte for DDR400 ? Er det bare en brikke du har i? En ting du må huske på er at DDR400 IKKE er en standard ennå og det kan fort bli kompabilitetsproblemer når ingen har en skikkelig mal å gå etter når de skal lage både brikker og chipset. Det er en grunn til at VIA KT400 faktisk ikke har offisiel støtte for DDR400 En del hovedkort med uoffisiel støtte for DDR400, har en del krav som må oppfylles for å kunne kjøre på 200Mhz. Ett vanlig er at det kun må være en brikke... har du to, blir maks stabile hastighet 166Mhz, i tillegg kan det være at du må ha brikka i en bestemt slot for å få det til å funke. Men uansett, et tips kan være å la alle timinger stå på Auto (eller "By SPD") ... Hos en jeg "kjenner" nekta hovedkortet plent å kjøre på 200Mhz med mindre alt stod på Auto, selv ikke om vi manuelt stilte inn de samme innstillingene til det som var ved "Auto" funka... Lenke til kommentar
CFD Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Har du et KT400 kort er det uansett ikke allverden og tjene kontra PC3200 og PC2100.. Det man trenger er sylskarpe timings.... (2-2-2-1 er en som virkelig kan anbefales ) Lenke til kommentar
Lyskryss Skrevet 24. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2002 Bruker 1 RAMbrikke på 512MB på et asus A7n8X hovedkort. Men uansett så har jeg nå installert services pack 1 og oppdateringer til hovedkortet fra hjemmesiden til nvidia. Det bli LITT bedre. Maskinen rebooter ikke, bare lukker programmet jeg er i og hopper ut på windows! Selv om jeg har på rebooting ved error..... Fungerte en stund nå, men den vil ikke i lengden.... BIOS er satt til AUTO på dette punktet, og den setter da klokkehastigheten til 200 Mhz. så dette tyder vil på at de har sendt riktig brikke? For den brikken jeg lånte var en PC2100 brikke og den ble automatisk satt til 133 Mhz. Den som løser denne gåten gir meg en KJEMPESTOR julegave!! Lenke til kommentar
Lyskryss Skrevet 24. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2002 tror jeg ga meg selv den julegaven jeg! Prøvde minne på en annen plass og nå ser det ut til å fungere som f***. Men hvis dette står en plass stikker jeg og henger meg.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå