TBakstad Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) hei! Na er det pa tide med lonning og har tenkt a bruke noen av pengene pa nye datadeler. Datan min er som folgende: CPU: AMD Athlon 3700+ Hovedkort: MSI K8N SLI Skjermkort: Geforce 7800 gt Ram : 2 GB Grunnen til at jeg vil bytte er at jeg merker datan min begynner a oppfore seg merklig. Den blir stadig tregere til a finne fram programmer. Spill hakker mer enn for. og den surer litt. (eks Internet sider som vg.no, hw.no henger seg opp osv. Sa det jeg lurer pa er om det kan ha noe med harddisken min er gammel og darlig. har hatt den siden 2004/2005. Kan det vaere feilen eller rett og slett cpu er for darlig/Skjermkort er for darlig ? Setter pris pa om noen kunne hjulpet meg med a finne nye deler, og hjelpe meg med hva som matte byttes. Takk for deres oppmerksomhet ! Endret 26. april 2007 av TBakstad Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Fristende å si at 2 MB RAM er i minste laget, men du mener nok 2 GB, så jeg skal la det være. Har du sjekket om maskinen din sliter med spyware eller virus og annet faenskap? Hvis du på død og liv skal oppgradere noe fysisk på den maskinen der, så ville jeg oppgradert prosessoren, siden den nok er den største flaskehalsen i systemet. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Den hardwaren du nevner er på ingen måte utdatert enda. Hvis det nå hakker og ting går treigt, ville jeg først forsøkt med en re-installering av Windows. Spesielt hvis den har ruslet og gått siden 2004-05. Med ok kjøling kan du også få en gratis "oppgradering" hvis du overklokker. Vurdert det? Lenke til kommentar
trotsche Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hva med en frisk installasjon av operativsystemet? Regner med du kjører windows, og min erfaring er at det lønner seg med en formatering av disken og frisk installasjon iblant. Blir fort mye "dritt" på maskinen etterhvert og det kan være vanskelig å få ryddet opp i det selv med en hjelp av programmer designet for den slags. Om du ikke orker det kan du jo starte med å slette alle programmer du ikke bruker, forsikre deg om at all spyware er fjernet. Renske opp i "oppstartskatalogen" og registeret. Defragmentere harddisken osv. Tror ikke det skulle være noe i veien med hardwaren du har listet opp sålenge du mener du har 2 GB (og ikke MB) ram Lenke til kommentar
TBakstad Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 (endret) hehe, takk for tips Det skal selfolgelig sta 2 GB og ikke MB Jeg har formatert flere ganger og nylig foretok en formatering av hele harddisken. skal prove og rense datamaskinen for vuris og spy ware, far en ny harddisk i dag som er litt nyere enn den jeg har, sa haper det kan vaere noe av arsaken. men fortsett a post tips ! har ogsa grusomt lyst til a oppgradere enten cpu eller skjermkort ogsa Endret 26. april 2007 av TBakstad Lenke til kommentar
rassmonster Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hvor mye vil du bruke på en eventuell oppgradering da? Lenke til kommentar
TBakstad Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 hmm, jeg regner med jeg far en lonning pa 7-8000 kroner sa kansje 4-5 av de ville gatt til nye deler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå