Gå til innhold

Popcorn meninger og smaker

Anbefalte innlegg

Har spist sukker-popcorn i Spania, det er noe av det verste jeg har smakt. Vi måtte faktisk legge hele posen ut på trappa utenfor leiligheten, fordi det stinka så jæklig.

Haha, har opplevd noe lignendes i Spania jeg og.. vi hadde en form for farget popkorn som ikke luktet noe godt i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har spist sukker-popcorn i Spania, det er noe av det verste jeg har smakt. Vi måtte faktisk legge hele posen ut på trappa utenfor leiligheten, fordi det stinka så jæklig.

Haha, har opplevd noe lignendes i Spania jeg og.. vi hadde en form for farget popkorn som ikke luktet noe godt i det hele tatt..

Vet ikke om jeg har spist det samme som dere gutter, men når jeg var i Disneyland Paris, spiste jeg en sukkerpopcorn som smakte heidundrande fantastisk. Den var riktignok ikke farget som du nevner Frewsen, men god var den.

Lenke til kommentar

Før likte jeg ikke engang popcorn, men nå i de senere årene syns jeg det er veldig godt. Har kun prøvd salt og søtt popcorn, og syns egentlig begge deler er godt. På kino er det godt med mix, halvparten salt og halve søtt, mens hjemmekvelder er det bedre med kun salt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Jeg liker popkorn laget i gryte best (om man lager den riktig ;) ). Mikropopkorn går helt greit av og til - "lenge leve latskap!".

Dette gjør jeg for å få best mulig resultat og smak:

• Først skal gryta skal varmes skikkelig opp, slik at margarinen freser når du har det i.

• Jeg bruker Soft margarin siden det blir mye bedre smak enn bruk av soyaolje, matolje ol. Ha en solid mengde margarin i gryta når den er varm (veldig varm!), samtidig tar jeg ca 2 ts salt (hvis det er ei stor gryte) oppi.

• Margarinen smelter, og etter hvert vil det dannes et skumlag, som går vekk like fort som det kommer (ha god tålmodighet).

• Når skumlaget er borte og margarinen er på grensen til å "brunes", tilsetter jeg popkorn slik at det dekker bunnen av gryta.

• Ta på lokket (!) og lag sirkelformede bevegelser med gryta av og til for at det hele skal blandes ordentlig.

• Nå skal popkornet begynne å poppe etter hvert. Pass på å ha ei skål eller noe til å ha popkornet i, klart, slik at popkornet ikke blir for lenge i gryta etter at poppinga er ferdig. Fare for at popkornet blir svidd pgr. av den varme gryta, og det vil vi jo ikke ha :p

• Dermed har du utsøkt popkorn ferdig saltet!

Jeg kjøpte popkorn med sukkersmak ved en feiltakelse en gang da jeg sto i kø til Eiffeltårnet. Jeg var skikkelig sulten på god, salt popkorn. Men jeg fikk meg en stygg overraskelse... Tenk å ødelegge så god og fin popkorn med sukker!? :cry:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Smør og salt må man ha, bare vokt dere for andre "spennende" pulver-dryss som finnes på ymse kinoer i det ganske land.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Indian Popcorn Cheddar fra Esterella (sverige) er det beste, de hadde noe lignende i norge for en tid tilbake.

Ellers er mikropopkorn en kunst i seg selv for å få det perfekt.

(Kanskje på den tiden det siste inleggget her ble lagt inn :) )

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

smakte popcorn med sukker en gang i london, mest grufulle smaksopplevelsen jeg har hatt tror jeg. ble så skuffet :|

Jeg pleier å ta enten å poppe dem selv eller med microbølgovn, det er forsåvidt det samme, men jeg salter dem mye og koker opp smør selv og hiver oppå. Da blir det good;)

men popcorn MÅ ha salt, ikke sukker!

Lenke til kommentar

BBQ-krydderet de selger på kinoen er sykt digg.

Jeg bruker en OBH-Nordica: Big Popper når jeg popper popcorn. Når er det jeg skal ha i smøret? Istedet for olje? Jeg aner ikke noe om dette og vil helst ikke fiks-fakse med familiens popcornmaskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...