Rabbid Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Hjemmepoppa popkorn i kjele er best! Lager det hele tiden hjemme, lettvint og billig. Tror også det er mye sunnere enn micro-popkorn på grunn av at man bruker mindre olje. Lenke til kommentar
iqlizer Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Hjemmepoppa popkorn i kjele er best! Lager det hele tiden hjemme, lettvint og billig. Tror også det er mye sunnere enn micro-popkorn på grunn av at man bruker mindre olje. 8498937[/snapback] Noen tips til hjemmepoppa? fra kjele, mye smør ? skal isåfall prøves Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Hell i pocorn slik at dekker hele bunnen av kjelen (i et tynt lag), hel litt olje (foretrekker soyaolje, tror ikke smør funker like godt) oppå dette og riste kjelen side til side slik at oljen smøres på alle kornene. Slå på maks varme og vær klar til å ta av når poppingen tar slutt, rist gjernen kjelen litt før du åpner slik at de siste kornene får sjansen til å poppe. Tilbered dette med salt, sukker, karamell, smør eller hva enn du måtte ønske. og så kommer hjemmepoppernes store hemmelighet: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor HUSK LOKK! Lenke til kommentar
iqlizer Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Hell i pocorn slik at dekker hele bunnen av kjelen (i et tynt lag), hel litt olje (foretrekker soyaolje, tror ikke smør funker like godt) oppå dette og riste kjelen side til side slik at oljen smøres på alle kornene. Slå på maks varme og vær klar til å ta av når poppingen tar slutt, rist gjernen kjelen litt før du åpner slik at de siste kornene får sjansen til å poppe. Tilbered dette med salt, sukker, karamell, smør eller hva enn du måtte ønske. og så kommer hjemmepoppernes store hemmelighet: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor HUSK LOKK! 8499506[/snapback] nice, takk Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) .... 8499506[/snapback] Den hørtes god ut, skal prøves i morgen. Endret 1. mai 2007 av Alfen92 Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Noen som vet om det gån ann å kjøpe popcrn-krydder på kinoen? Edit: Spiser popcorn med pepper på nå, smaker sykt godt! Endret 3. mai 2007 av Alfen92 Lenke til kommentar
iqlizer Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Noen som vet om det gån ann å kjøpe popcrn-krydder på kinoen? Edit: Spiser popcorn med pepper på nå, smaker sykt godt! 8526716[/snapback] Popkorn med pepper utrolig godt men blir sterkt, ha noe å drikke til så blir det bra Lenke til kommentar
macciato Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Noen kinoer har "krydderstasjoner" der man kan krydre popcornet sitt Masse å velge mellom, men jeg er litt skeptisk til å f.eks. krydre popcornet mitt med karamellkrydder..Ser ikke helt den flotte kombinasjonen... Men det som finnes (som jeg kan huske) er: Jalapenos Karamell Parmesan Pepper Smørkrydder Oregano Kanel "popcornmix" Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Til min store glede har Oslo-kinoene startet med krydder på popcornet, om ønskelig. Jeg peisa på med cheddar og parmesan. Nam nam! Det var godt. Når jeg skulle ta på litt til før filmen startet, greide jeg å ta feil av parmesanen og karamellen. Det var derimot ikke så godt. Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Begynner å bli litt lei av vanlig micro-pop nå og vil teste ut noe nytt. Noen som vet om noen gode krydder jeg kan krydre kjelepopcorn med? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Fikk en sånn popkornmaskin til jul. Det smaker helt likt som popkorn poppet i en kasserolle. Nå har jeg en unyttig sak som i grunnen bare tar opp plass, og så får jeg litt dårlig samvittighet om jeg kjøper mikropopkorn selv om det er mye enklere. Så om dere hater noen som er ivrige på å poppe i mikroen bør dere kjøpe en popkornmaskin til dem Lenke til kommentar
RandomTard Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Sitter med en pakke popcorn som gikk ut på dato for et halvt års tid siden. Noen fare med å poppe den eller vil den smake som vanlig tror dere? Lenke til kommentar
iqlizer Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Sitter med en pakke popcorn som gikk ut på dato for et halvt års tid siden. Noen fare med å poppe den eller vil den smake som vanlig tror dere? Nei tror ikke det, så lenge den ikke smaker annerledes? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Sitter med en pakke popcorn som gikk ut på dato for et halvt års tid siden. Noen fare med å poppe den eller vil den smake som vanlig tror dere?Oh noes, it will explode! (Går vel helt greit, er nå verdt er forsøk ihvertfall) Lenke til kommentar
Ms-Me Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Popcorn er desidert best på kino Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Har spist sukker-popcorn i Spania, det er noe av det verste jeg har smakt. Vi måtte faktisk legge hele posen ut på trappa utenfor leiligheten, fordi det stinka så jæklig. Lenke til kommentar
Mr Walrus Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Orville Redenbacher's Gourmet Popping popcorn er den beste mener jeg.. Kan kjøpes på meny. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Åpner seg nå en helt ny verden ved å lese denne tråden for min del. Var såpass trangsynt at jeg kun trodde folk brukte salt og at alle andre smaker er pussige å prøve. Handle inn til popkornfest i helga kanskje? ^^, Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Spiste blasfemi i popkorn-form nylig, luftpoppet uten smakstilsetninger, smakte som gammel papp. Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Spiste blasfemi i popkorn-form nylig, luftpoppet uten smakstilsetninger, smakte som gammel papp. Aah, papp-popcorn . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå