Gå til innhold

Popcorn meninger og smaker

Anbefalte innlegg

Hei ! :) Lurer på hva dere mener om popcorn.

Fra mikrobølgeovn popcorn, slik du steker selv og popcorn maskin. Noen gode eller dårlige erfaringer?

Syntes personlig den beste popcornen er på kinoen.

Hvis det er noen som vet om andre ting du kan ha oppi/vedsiden av popcornet så skriv det her! Evt en oppskrift.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har prøvd pepper og sitron på popcorn? :)

isåfall høres det spennendes ut :D

Lemon Pepper and Parmesan Popcorn

6 cups popped popcorn

2 tablespoons butter or margarine

3 tablespoons grated Parmesan cheese

1 1/2 teaspoons lemon pepper

Heat oven to 350° F. Place popcorn in a 9 x 13-inch baking pan that has been lined with foil; set aside. Place butter in small bowl and microwave about 20 seconds or until melted.

Pour butter over popcorn and toss to coat. Sprinkle Parmesan cheese and lemon pepper over popcorn and toss again. Bake 7-10 minutes or until heated through. Toss again just before serving. Serve immediately or cool completely and store in an airtight container.

link til noen oppskrifter

post-98949-1177652820_thumb.jpg

post-98949-1177653035_thumb.jpg

Endret av iqliZer
Lenke til kommentar

Det er vel noe smør, salt, krydder greier de har på kinoen som gir det den gule fargen og gode smaken. Som nevnt i en annen tråd så vurderer jeg teste bestille et par produkter fra det store utland. En av disse kanskje..

- Jolly Time Buttery Seasoning

- Johnny's Popcorn Salt

- Molly McButter Natural Butter Flavor Sprinkles

Bestiller så snart jeg har kommet meg på plass en plass, er midt i flytting nå så..

Lenke til kommentar
Synes all popcorn er kjempegodt. Men smør er bedre enn salt. Ofte drysser jeg litt sukker over, det smaker godt.

Husker å ha smakt sukret popcorn i Disneyland, Paris. Veldig godt.

8490042[/snapback]

Hvordan de sukrer popcornet? Hiver de bare på sukker da?

Lenke til kommentar
Synes all popcorn er kjempegodt. Men smør er bedre enn salt. Ofte drysser jeg litt sukker over, det smaker godt.

8490042[/snapback]

Hvordan de sukrer popcornet? Hiver de bare på sukker da?

8490139[/snapback]

Tror ikke de bare hiver på sukkeret, men den er iallefall enormt god. Noen som vet om denne kan fåes kjøpt i Norge?

Lenke til kommentar

Cheesy Popcorn

Preparation time: 10 minutes

Baking time: 25 minutes

2 tablespoons garlic flavored or vegetable oil

½ cup popcorn kernels

1 tablespoon melted butter, optional

2 tablespoons nutritional yeast or brewer’s yeast (found at health food stores, adds a cheese-like flavor without the calories or fat)

1 teaspoon curry powder, optional

In a large, heavy-bottomed pot (with a lid), place oil and about 3 popcorn kernels. Heat over medium-high heat until a kernel pops. Add remaining popcorn; cover.

Once corn begins to pop, shake pot constantly over heat. When popping slows, remove pot from heat and transfer popcorn to a serving bowl. Pour butter over popcorn, if desired, and toss. Sprinkle yeast and curry powder, if desired, over popcorn and toss to distribute evenly. Serve immediately or store in an air-tight container.

post-98949-1177754691_thumb.jpg

Lenke til kommentar

8490042[/snapback]

Prøvde det, det smakte dritgodt!

Edit: Nå smakte det ikke så godt, begynner å bli kvalm. :p

Endret av Akiro Curosawa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...