Gå til innhold

Vista og konto rettigheter

Anbefalte innlegg

Ser ut som jeg har fått lagt gull egget her..

Tenkte jeg skulle gjøre PC'en mer sikkrere med å degradere bruker kontoen til "standard user" rettigheter for å bruke in-build administrator kontoen til større endringer. Men administrator kontoen i Vista er default deaktivert og nå får jeg ikke satt administrator rettigheter tilbake på bruker kontoen min.

Etter det jeg har lest på nettet skal build-in administrator kontoen bli aktivert i safe-mode eller hvis ingen andre kontoer har administrator rettigheter, men ingen av delene stemmer i mitt tilfelle. :( ctrl-alt-delete får ikke opp en standard login skjerm og å kjøre computer management under administrator har ingen effekt.

Gode råd tas imot med stor takk nå.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å kjøre control userpasswords2 fra Kjør-boksen (Win+R). Velg Avansert-fliken og deretter Avansert-knappen. Deretter Brukere, høyreklikk Administrator, velg Egenskaper. Fjern haken foran Deaktiver konto. Start på nytt. Obs: Virker visst ikke på Home-versjonene ser jeg :(

Du kan prøve samme metoden fra Sikkerhetsmodus (Trykk F8 før Windows starter).

Lenke til kommentar
Prøv å kjøre control userpasswords2 fra Kjør-boksen (Win+R). Velg Avansert-fliken og deretter Avansert-knappen. Deretter Brukere, høyreklikk Administrator, velg Egenskaper. Fjern haken foran Deaktiver konto. Start på nytt. Obs: Virker visst ikke på Home-versjonene ser jeg  :(

Takk for rådet, men det gikk ikke så lenge jeg ikke har administrator rettigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...