MistaPi Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Ser ut som jeg har fått lagt gull egget her.. Tenkte jeg skulle gjøre PC'en mer sikkrere med å degradere bruker kontoen til "standard user" rettigheter for å bruke in-build administrator kontoen til større endringer. Men administrator kontoen i Vista er default deaktivert og nå får jeg ikke satt administrator rettigheter tilbake på bruker kontoen min. Etter det jeg har lest på nettet skal build-in administrator kontoen bli aktivert i safe-mode eller hvis ingen andre kontoer har administrator rettigheter, men ingen av delene stemmer i mitt tilfelle. ctrl-alt-delete får ikke opp en standard login skjerm og å kjøre computer management under administrator har ingen effekt. Gode råd tas imot med stor takk nå. Endret 26. april 2007 av MistaPi Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Prøv å kjøre control userpasswords2 fra Kjør-boksen (Win+R). Velg Avansert-fliken og deretter Avansert-knappen. Deretter Brukere, høyreklikk Administrator, velg Egenskaper. Fjern haken foran Deaktiver konto. Start på nytt. Obs: Virker visst ikke på Home-versjonene ser jeg Du kan prøve samme metoden fra Sikkerhetsmodus (Trykk F8 før Windows starter). Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 Prøv å kjøre control userpasswords2 fra Kjør-boksen (Win+R). Velg Avansert-fliken og deretter Avansert-knappen. Deretter Brukere, høyreklikk Administrator, velg Egenskaper. Fjern haken foran Deaktiver konto. Start på nytt. Obs: Virker visst ikke på Home-versjonene ser jeg Takk for rådet, men det gikk ikke så lenge jeg ikke har administrator rettigheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå