Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Koser du deg i din bil?

Anbefalte innlegg

Er det mange av dere som koser dere skikkelig når dere sitter bak rattet på bilen deres? Det gjør jeg, jeg digger rett og slett å sitte bak rattet med full varme om vintern eller full kulde om sommern og ha på litt høy og god musikk. Kan rett og slett bare sitte der å kose meg, gjerne med en kopp kaffe og.

Når jeg ikke har dårlig tid så har jeg ingenting i mot å sitte i kø og kose meg.

Liker å vedlikeholde bilen også, er alltid nyvaska inn- og utvendig ;) Tar ofte på leather condiotioner på ratt og seter, vasker motor, understell og bilen hver uke nesten.

Andre som er som meg og koster seg skikkelig..? Ofte får jeg lyst til å bare gå ut til bilen og vaske og kose med bilen :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Tidligere hadde jeg mer tid til å pusse og vaske, men JA!, jeg koser meg i bilen, eller i nesten alle biler jeg kjører (det finnes unntak, med fare for å fornærme noen nevner jeg Toyota Yaris og Hyundai Accent). Jeg koser meg mest når jeg kjører på en svingete vei en sommerkveld uten annen trafikk, og når jeg kjører en passende bil et sted som har mer liberale fartsgrenser enn vi har her, eller som er helt uten. Jeg koser meg også når jeg kjører på superglatt eller annet vanskelig føre, og når jeg kommer opp bakker hvor ingen andre kommer opp.

Men: Jeg koser meg ikke når jeg blir heftet fordi andre ikke gidder å blinke for å vise hvor de skal ut av rundkjøringer, eller når onkel vinker meg inn for å fordele noen prikker.

Lenke til kommentar

Koser meg veldig når jeg kjører den gamle Seat'en min og hører den brummende diesel-lyden. Støyer enormt, men synes selv det bare er fint. :)

Er forholdsvis lat med å vaske den utenpå, men innvending vasker jeg den 2-3 ganger per måned. God musikk og en pris under leppa til skolen om morgenen er ubetalelig i forhold til å stå å fryse på et busstopp. :)

Lenke til kommentar
pc^2004: Ofte får jeg lyst til å bare gå ut til bilen og vaske og kose med bilen
Pass på så du ikke brenner deg :D

Jeg koser meg glugg ihjel når jeg sitter bak rattet på go'saaben. Det være seg motorvei eller geitesti.

For min del fungerer en kjøretur som terapi, god musikk og noe godt i statoilkoppen pleier å få meg ned på hvilepulsnivå, selv på ring3 klokka 16:30 på en hverdag :D Og når det gjelder bilvelikehold er det ikke annet å si enn; "it's a labour of love" :love:

Endret av adverb
Lenke til kommentar

Bilen min er en drøm å kjøre. Deilige seter :love:

Det er egentlig ganske deilig å sitte i bilen (med motoren av) og lese et blad med noe å drikke. Hvis det er varmt er det bare å ta opp takluka eller døra. Koser meg i bilen min :love: Er delige seter også da.

Liker også veldig godt å vaske bilen. Og å holde det ryddig å reint inni.

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar

Storkoser meg!

Flyter rundt, nyter turen til og fra jobb.

Kjører ofte en tur hvis jeg kjeder meg - kjører til et sted jeg ikke har vært før feks.

Nå ble også valget av bil basert mye på komfort, og tror ikke jeg kunne valgt bedre! :love:

cruise-modus (og gjett bilen):

post-5641-1177617482_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Bilen min er en drøm å kjøre. Deilige seter  :love:

Det er egentlig ganske deilig å sitte i bilen (med motoren av) og lese et blad med noe å drikke. Hvis det er varmt er det bare å ta opp takluka eller døra. Koser meg i bilen min  :love:  Er delige seter også da.

8478145[/snapback]

Men... en ting; er det deilige seter i bilen?

Å ta seg en kjøretur blir som en liten "flykt" fra hverdagen kjas og mas for meg. Er herlig :)

Lenke til kommentar

Slapper av skikkelig når jeg kjører bil og er på tur. Nå kjører ikke jeg spesielt komfortable og støysvake biler, men akkurat det legger ingen demper på følelsen. Vasker og steller ofte, er ubetalelig å kjøre en helt ren (og gjerne nypolert) Lada ;)

Lenke til kommentar
Bilen min er en drøm å kjøre. Deilige seter  :love:

Det er egentlig ganske deilig å sitte i bilen (med motoren av) og lese et blad med noe å drikke. Hvis det er varmt er det bare å ta opp takluka eller døra. Koser meg i bilen min  :love:  Er delige seter også da.

8478145[/snapback]

Men... en ting; er det deilige seter i bilen?

8481343[/snapback]

Gode å sitte i.

Lenke til kommentar
Storkoser meg!

Kjører ofte en tur hvis jeg kjeder meg - kjører til et sted jeg ikke har vært før feks.

Nå ble også valget av bil basert mye på komfort, og tror ikke jeg kunne valgt bedre!  :love:

8480473[/snapback]

Saab av noe slag? 9-3 feks?

Koser meg veldig i bilen. Bare og vaske bilen er rein terapi. Hender seg at jeg bare sitter i bilen for og slappe av.

Lenke til kommentar

Jeg koser meg alltid på veien i min bil! bak dette rattet her.

post-40816-1177661713_thumb.jpg

2003 Honda Accord Tourer Sport 2,0 DOHC i-VTEC, 155 hk :love:

Understellet spiser hårnålsvinger til frokost, og i de fantastiske setene sitter jeg som støpt mens VTEC`en koser seg på 5500+ omdreininger.

Men nå skal vi snart skille lag :cry:

Jeg får nå i Juni men nye Honda CR-V Executive 2,2 DOHC i-CTDi, 140 hk :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg koser meg alltid på veien i min bil! bak dette rattet her.

post-40816-1177661713_thumb.jpg

2003 Honda Accord Tourer Sport 2,0 DOHC i-VTEC, 155 hk  :love:

Understellet spiser hårnålsvinger til frokost, og i de fantastiske setene sitter jeg som støpt mens VTEC`en koser seg på 5500+ omdreininger.

Men nå skal vi snart skille lag :cry:

Jeg får nå i Juni men nye Honda CR-V Executive 2,2 DOHC i-CTDi, 140 hk :thumbup:

8483191[/snapback]

langtongting: Fint interiør :)

Lenke til kommentar
Storkoser meg!

Nå ble også valget av bil basert mye på komfort, og tror ikke jeg kunne valgt bedre!  :love:

8480473[/snapback]

Saab av noe slag? 9-3 feks?

Koser meg veldig i bilen. Bare og vaske bilen er rein terapi. Hender seg at jeg bare sitter i bilen for og slappe av.

8482964[/snapback]

Way off begge to, ikke saab, ikke Citroen, laaangt mer comfy enn som så.

Kanskje litt i vanskeligste laget å gjette fra det bildet der :p det er en '07 Lexus RX350.

Fordel, sånn kosemessig, er at den har plenty koppholdere, og jeg har så og si alltid en kaffekopp eller en kopp te eller noe med meg, samt et yderst variert musikkutvalg passende til ethvert humør, så jo... jeg koser meg så og si alltid i bilen.

Nå skal jeg ut og vaske den! :)

post-5641-1177663669_thumb.jpg

Endret av xstian
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei nå må jeg roe ned kosinga, på to uker har jeg vaska bilen 3 ganger og støvsugd 2 ganger og vaska innvendig en gang.. Bilen er som ny 24/7 :p

Har tilbragt mye tid til "råning" de 2 siste ukene, blitt mye kosing bak rattet. Er så deilig å sitte der når det er sol med solbriller på og Klimaanlegg på max kaldt +kul musikk :cool:

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

Jeg koser meg som en unge i bilen min jeg - så lenge den er i bevegelse. Derimot kan jeg virkelig ikke fordra å stå og stange i kø, og kaste bort verdifull tid og bensin som kunne vært brukt på noe moro i stedet (både tiden og bensinen altså). Argh.

Når det gjelder vedlikehold så er jeg vel ikke så flink til denslags. Jeg ser mest på bilen som en bruksgjenstand, som byttes ut rimelig ofte, og dessuten er det ikke spesielt enkelt å vaske eller polere bilen min for hånd, da den er ganske stor, hehe. Orker ikke å stå på en stige for å vaske taket, så da blir det "vaskemaskin" på meg gitt! :blush:

Lenke til kommentar

Klart jeg koser meg :p Kjører ofte turer når jeg er opprørt eller nedfor eller bare vil vekk ;) Bra terapi og billigere enn psykolog :p Neida jeg kjører ikke svin! Jeg kjører faktisk veldig fint, holder meg til fartsgrensene :yes: Vasker bilen nokså ofte, men er så drittlei når bilen er nedstøva møkkete dagen etter :nei:

Lenke til kommentar

JAvisst koser jeg meg når jeg kjører. Tar ofte relativt lange omveier hjem fra skole og jobb når det er fint vær, og trenger jeg å få hjernen over på noe annet og koble litt av fungerer en liten kjøretur som fin terapi for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...