Gå til innhold

Batman vs Spiderman, hvem vinner!?

Hvem vinner?  

442 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

• Batman
      166
    • Spider-Man
      276

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ser for meg at Batman holder en av de ninjastjernene formet som en Batman-logo mot halsen til tanten til Spidey, og kampen er over før den er begynt. Love it.

8500944[/snapback]

Hans evne til å sanse fare fikser den biffen.

8554495[/snapback]

(Den så man ikke så mye til i film nummer tre... :roll: )

8554500[/snapback]

Dette savnet jeg vrikelig i den nyeste Spiderman filmen.

Lenke til kommentar

Spideysensen virker ikke mot Venom. Ettar at symbioten var en del av Peter Parker så kopierte den kreftene og ble immun mot den sansen.

Men det kan nevnes at spideysansen egentlig har vært mye fraværende i alle tre filmene. Virker som om Raimi toner den ned litt.

Lenke til kommentar
Men det kan nevnes at spideysansen egentlig har vært mye fraværende i alle tre filmene. Virker som om Raimi toner den ned litt.

Ja. Man kan telle på en hånd hvor mange ganger han har brukt det i filmene.

Men han har den jo hele tiden, og det er jo en nyttig egenskap :wee:

Lenke til kommentar
Spiderman er så awesome at han tar seg tid til å ta bilder av seg selv mens han banker opp New Yorks mest durkdrevne skurker.

Det er pwn.

8501005[/snapback]

Vil du se pwn, så er det bare å vente på at Batman tar bilde av at han teabagger spidey etter å ha banket ham i stykker. LEGENDARY.

8501126[/snapback]

Etter å ha lest Dottens og Steffy sin diskusjon, er de som fremgår mest her. Så blir nesten litt "Spiderman & Dotten vs Batman & Steffypants".

Må da si at Dotten vinner diskusjonen siden han argumenterer best. Steffy har begynt å bruke mer og mer "fjortis" uttrykk i argumenteringa mot slutten som gjør at de mister litt av effekten :p Eks i quote. (no hard feelings)

Men fortsett begge to. Artig og god argumentering fra begge, du har ikke tapt enda Steffy.

Lenke til kommentar

Dotten har lest mye mye mer tegneserier enn meg, så han har mulighet til å dra frem litt mer obskure referanser. Jeg baserer min argumentasjon på at Parker er en liten gutt mens Wayne er en mann, og at Spidey er en liten crybaby bitch mens Batman er kald, kalkulerende og genial.

Tegneserie-Spidey hadde nok slått tegneserie-Batman, men sammenligner vi Raimis Spider-man med Nolans Batman er det ikke tvil; Batman er overlegen.

Lenke til kommentar
Tegneserie-Spidey hadde nok slått tegneserie-Batman, men sammenligner vi Raimis Spider-man med Nolans Batman er det ikke tvil; Batman er overlegen.

8556430[/snapback]

Pft, selv da løfter han biler og blir kuttet opp og slått uten å klage så alt for mye, så det blir nok hardt for Batman selv med dine dumme begrensninger på edderkoppmannens siden.

Lenke til kommentar
Dotten har lest mye mye mer tegneserier enn meg, så han har mulighet til å dra frem litt mer obskure referanser. Jeg baserer min argumentasjon på at Parker er en liten gutt mens Wayne er en mann, og at Spidey er en liten crybaby bitch mens Batman er kald, kalkulerende og genial.

8556430[/snapback]

Please a! Batman blir eid av en gammel mentor hadde det ikke vært for han politimannen som skyter ned brua. Spiderman hadde lett eid Batman. Bruce Wayne kommer aldri til å skjønne hva som traff han. :):cool:

Lenke til kommentar

slik jeg ser det, handler det om planlegging. hvis batman skulle forberede seg på forhånd for kampen vinner batman lett, og jeg tviler sterkt på at batman går inn i en kamp uten å være forberedt. at de begge er smarte er vel litt åpenbart, men batman har midlene til å kunne skaffe det han trenger for å forberede seg godt, noe spidey ikke har.

de våpnene spidey har, er styrke, fart og vevet. bat har trening, erfaring og dingser. resten er fellesområder, da de begge er smarte osv osv.

når det gjelder vevet, så er denne biologisk nedbrytbart, og dermed kan den ødelegges raskt om du har de rette verktøyene. og så har vi det at spidey bruker vevskytere, som da kan uskadeliggjøres med en retningsbestemt EMP(ikke mye elektronikk som tåler den nei). og selv om man sier at han ikke bruker vevskyterne(avhenger vel av hvilke versjoner man ser på, i filmene kommer det rett fra håndleddene), så kan vevet fortsatt ødelegges...

når det gjelder dingsene til batman, så kan disse trolig snappes opp av spidey til å begynne med, men dette kan gjøres inneffektivt ved å gjøre at kun batman kan bruke dem, samt fjernstyring.

altså ender man opp med at batman har i all sannsynlighet sine dingser i behold, mens spidey mister hans viktigste verktøy, vevet. dette alene gjør at kampen går til batman's fordel rimelig fort. at spidey har styrke og fart gjør han lite nytte når all hans erfaring som superhelt bruker vevet hans til et eller annet. og når batman har såpass erfaring som han har, så skal han kunne matche håndkamp-evnene til spidey ved teknikk alene. med mindre spiderman har et ess i ermet så vinner batman i en forberedt kamp, no contest. tross alt krever det mer enn intellekt for å vinne en kamp, noe flaggermusen har erfart og lært av i mange år før spidey engang var født.

men om man derimot slenger bat og spidey head to head uten noen forberedelser i det hele tatt, så blir plutselig situasjonen en annen. faktisk tror jeg her at spidey hadde kommet ut seirende, men uten forberedelse fra noen av partene er løpet veldig tett, og jeg tror location hadde vært en stor faktor her på å avgjøre hvem som vinner.

Lenke til kommentar

8556430[/snapback]

Nolans Batman er jo den svakeste noensinne. Den hadde fått bank av alle de tidligere Batmans, både fra blad, film og tv-serier fra 60-tallet. Selv NippleBatman fra 90-tallet hadde tatt han.

Dette fordi Nolan satset så sykt på realisme at han sitter igjen med en kampsportekspert som blir hemmet av kappe. Dvs at Chuck Norris hadde banket han.

Raimis Spiderman har ikke engang den største svakheten; Webskytere. I filmen har han spindelvevet biologisk og slipper å oppleve det som alltid skjer i tegneserien når han får problemer; Han går ikke tom for patroner.

Med mindre Batman leier inn Sinister Six til å ta Spidey så er han sjangseløs. Det er bare slik det er.

Spider-man er både fysisk og intellektuelt overlegen. Kun tilfeldigheter kan forhindre Spider-Man seier.

Lenke til kommentar

når det gjelder vevet, så er denne biologisk nedbrytbart, og dermed kan den ødelegges raskt om du har de rette verktøyene. og så har vi det at spidey bruker vevskytere, som da kan uskadeliggjøres med en retningsbestemt EMP(ikke mye elektronikk som tåler den nei).

8557970[/snapback]

Om Batsy skulle prøve seg på en EMP så har han med et knapt et verktøy igjen selv.... :wee:

Lenke til kommentar
at spidey har styrke og fart gjør han lite nytte når all hans erfaring som superhelt bruker vevet hans til et eller annet. og når batman har såpass erfaring som han har, så skal han kunne matche håndkamp-evnene til spidey ved teknikk alene.
Spider-Man bruker da ikke vevet hans hele tiden, ser jo masse fysisk slossing i filmene da. Og tviler sterkt på at Batman hadde klart å ta Spider-Man i "håndkamp".

men om man derimot slenger bat og spidey head to head uten noen forberedelser i det hele tatt, så blir plutselig situasjonen en annen. faktisk tror jeg her at spidey hadde kommet ut seirende, men uten forberedelse fra noen av partene er løpet veldig tett, og jeg tror location hadde vært en stor faktor her på å avgjøre hvem som vinner.
Der ser du, Spider-Man trenger ikke planlegging :w00t:

Han kan vinne når som helst og hvor som helts.

Lenke til kommentar
De kan ikke sammenlignes en gang. Peter Parker er en liten gutt, Bruce Wayne er mann. Batman klarte å banke Supermann, hvorfor skulle han ikke klare å tråkke på en liten edderkopp?^^

edit: Takk takk :)

8476075[/snapback]

Når klarte Batman å banke Spiderman da? :hmm:

Lenke til kommentar

Batman sloss ofte med Captain America og Wolverine når de har DC-Marvel crossover..

(og han vant mot de)

men Batman ville slått Spider-man på under 3 sekunder..

Batman har en superkraft.. den kalles "Prep-time"!

Spider-man er ikke en fighter.. det er Batman..

det virkelige spørsmålet er Spider-man vs Robin (Dick Grayson eller Tim Drake)

Lenke til kommentar
men Batman ville slått Spider-man på under 3 sekunder..

Batman har en superkraft.. den kalles  "Prep-time"!

8559492[/snapback]

Spider-Man kan jo bare vente på et høyt hus et eller annet sted, og så fort Batman passere kan han kaste en buss i hodet på flaggermusmannen. K.O.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...