Snikpellik Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hvordan kan DS selge så bra? De fleste jeg kjenner har 1-2 konsoller, men INGEN har en håndholdt. Er det bare vi som er utafor? 8477692[/snapback] Kanskje. Men det er mange litt yngre som har håndholdte konsoller, husk det. Men Norge er vel kanskje ikke så typisk håndholdt-land. Men når jeg er i byen for eksempel, ser jeg alltid mange som bruker en håndholdt konsoll. Mest DS, både gamle og unge, men mye PSP også. Men DS selger vel klart best over hele verden. Helt sinnsyke tall...! Husker mange av dommedagsprofetiene for DS, til og med av forumbrukere her. Morsomt å se at de tok feil nå. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Absolutt gode tall fra Nintendo. Ørjan... Endret 26. april 2007 av TCi Lenke til kommentar
TCi Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Rensket tråden Hold dere til emnet. Dette kan dere ta i andre tråder. Ikke kommenter dette innlegget Lenke til kommentar
aspic Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Er vel kanskje ein del som har 1-2 DS'r. Fyrst kjøpte ein del vanleg DS i hypen av lanseringa. Så kjøpte andre i hypen av diverse spel, så kjøpte mange i hypen av DS Lite. Nintendo har ein utruleg god måte å selje flest mogleg produkt på, som du ser igjen hjå andre produsentar (MS, Sony). Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Spørsmålet er vel om Nintendo kanskje kunne sett seg råd til å utstyrt Wii`en med litt betre maskinvare når dei likevel tener så ekstremt med penger på den. Trur eg lar Wii vere til den er kome godt ned i pris. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Ikke rart når de tjener rundt $50 pr. konsoll for Wii (siden lanseringen) Det er ikke det jeg har hørt. Under E3 eller noe slikt sa at de akkurat gikk i null ved lansering. Spørsmålet er vel om Nintendo kanskje kunne sett seg råd til å utstyrt Wii`en med litt betre maskinvare når dei likevel tener så ekstremt med penger på den. De tjener ikke så ekstremt på selve konsollen, men på spill og ekstrautstyr. Som nevnt over, så sa de at de kom til å gå i null på selve konsollen ved launch. Lenke til kommentar
sp0ck Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Spørsmålet er vel om Nintendo kanskje kunne sett seg råd til å utstyrt Wii`en med litt betre maskinvare når dei likevel tener så ekstremt med penger på den.Trur eg lar Wii vere til den er kome godt ned i pris. 8478998[/snapback] Ja, man kan jo faktisk spørre seg om ikke de kunne tatt seg råd til det. Nå selger vel både MS og Sony sine konsoller med tap pga kostbart innhold, mens Nintendo tjener på hver Wii de selger. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Hmm.. mulig det stemmer Pricks. Men mener det var en fortjeneste. Roter kanskje med andre tall nå.. skal se om jeg kan grave opp noe. "We're making money from day one" http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=21218 But Nintendo's most effective marketing trick was to give away its killer app, Wii Sports, with every $250 console. It was a calculated attempt to speed up the process that brought success to the DS. And because Nintendo makes about $50 in profit on every Wii sold, it can afford to give away a game. http://money.cnn.com/magazines/business2/b...05654/index.htm Endret 26. april 2007 av TCi Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Ein ting er vel kva dei sa. Det er heilt absurd at dei går med eit slikt overskot frå Dag 1 av salget. Ei anna side ved saken er og at dei aldri har oppgitt spesifikasjonane til maskina - og til no har grafikken på både sjølutvikla spel og spel utvikla av tredjepart ikkje gjor noko for å differensiere seg ifrå Gamecube-grafikk. Det synes eg er rart! Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Men flere utviklere har sagt at Wii er en god del kraftigere og kapabel til mer enn GameCube og Xbox. Og det tror jeg. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Men flere utviklere har sagt at Wii er en god del kraftigere og kapabel til mer enn GameCube og Xbox. Og det tror jeg. 8479099[/snapback] Tiden vil vise.. Har stor tro på Wii jeg også. Så selv om det ser blekt ut nå, så kan fort ting forandre seg. Som allerede nevnt, bare se på Nintendo DS. Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Men flere utviklere har sagt at Wii er en god del kraftigere og kapabel til mer enn GameCube og Xbox. Og det tror jeg. 8479099[/snapback] Det håper eg og! Har lenge tenkt på å skaffa meg ein Wii. Men då må den vise meg meir enn kontrolleren. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Vi får håpe det beste. Super Mario Galaxy ser blant annet helt fantastisk ut grafisk, både artistisk og teknisk. Og dette fra en som var vant med Xbox 360-grafikk før Wii kom ut. Endret 26. april 2007 av Snikpellik Lenke til kommentar
TCi Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Når Gamecube kunne gjøre dette Så er det vel ikke noen tvil på at det er valget til tredjepartsutviklere å ikke fokusere på grafikken på Wii. Nye kontrollere lar utviklere kunne lage spill som ikke krever solid grafikk for å selge. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Og å optimisere kontrolleren til ei viss interessant grad går mykje raskare enn å utvikle nydlig grafikk. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Det er slett ikke sikkert, aspic. Den er helt ny, må du huske. Jeg synes du skal holde deg for god til å komme med slike spekulasjoner. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Det er slett ikke sikkert, aspic. Den er helt ny, må du huske. Jeg synes du skal holde deg for god til å komme med slike spekulasjoner. 8479878[/snapback] Kontrollen eller konsollen? Uansett, eg trur 3.partsutviklarar trur dei vil tene meir på å smekke ut eit spel med nyvinnande kontroll kjapt, enn å optimere grafikken. Vi ser jo eksempel på mange 3.partsutviklarar som lanserar Wii spel, kor grafikken kan målast med middelmådig Gamecube grafikk. Ein må vel få lov å spekulere? Ein kan jo ikkje gjere så mykje anna så tideleg i denne (ja, eg hatar ordet) "konsollkrigen". Og ikkje misforstå meg, eg er ikkje ute etter å henge ut Wii. Wii er pr. dags dato den einaste "nextgen" konsollen eg eig, sjølv om den går med til mest SSBM speling. =) Endret 26. april 2007 av aspic Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Uansett, eg trur 3.partsutviklarar trur dei vil tene meir på å smekke ut eit spel med nyvinnande kontroll kjapt, enn å optimere grafikken. Vi ser jo eksempel på mange 3.partsutviklarar som lanserar Wii spel, kor grafikken kan målast med middelmådig Gamecube grafikk. Ja, og tenk om dette er fordi det tar tid å bli kjent med kontrolleren? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Det er ein annan moglegheit Ein ting er i alle fall sikkert, Wii er ein kanonsuksess, og så lenge denne suksessen varar vil vi få sjå mange gode spel, basert på heilt nye konsept. Lenke til kommentar
jefiske Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 Nintendo hadde 61,9% av hardwaresalget og 52,4% av softwaresalget siste uke i USA. Kilde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå