Gå til innhold

Harry Potter and the Order of the Phoenix


three-bees

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dult / Nymfadora Tonks

9205587[/snapback]

Seriøst? Nye soleklar vinner av "årets dårligste oversettelse". :ermm:

9211368[/snapback]

 

Nå er vell stortsett alle de norske navn oversettelsene i Harry Potter temmelig latterlige.

Leste siste boka på Engelsk, tok lang tid før jeg fattet hvilke personer de snakket om, siden alle navnene nå var på Engelsk, og jeg hadde lest alle de andre bøkene på norsk.

Lenke til kommentar
Denne var den dårligste.

Er vel kanskje tegn på at den er dårlig når jeg sov halve filmen på coluseum ?

9202151[/snapback]

Selvsagt får du ikke med noe når du sover under halve filmen!

Den er ikke så dårlig at du sovner! Du sovner så den blir dårlig!

9213459[/snapback]

 

Pfft! Den var dårlig, bare snakking hele filmen.. ! Og en liten fight på slutten som jeg ikke fikk med meg.. :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg så akkurat denne sjøl og jeg må vel bare innrømme at jeg syntes hele filmen var noe møl sett i forhold til dem andre. Nå skal det sies at jeg ikke er noen gedigen HP-fan i utgangspunktet, og at jeg ikke har lest bøkene, men dem tre første filmene falt nå i smak hos meg. Det var en stemning der som kom klart frem på lerretet, en stemning jeg føler uteble litt i Goblet of Fire og ble totalt utelatt i Order of The Phoenix.

 

Før jeg blir dømt nord og ned for å kommentere uten å ha lest bøkene, vil jeg bare si at det gjør min anmeldelse av filmene desto mer objektiv. Som jeg nevnte innledningsvis, klarte jeg å få et grep om historien, mystikken og ikke minst magien i dem tre første. Denne manglet alt. Alt for mye drama, for lite av det jeg forbinder med Harry Potter. Mulig boka også er slik, isåfall se bort ifra den siste kommentaren (for dersom den er det, ville jeg sagt det samme hadde dette vært bokanmeldelser - dette er filmen)

 

Forkastelig skuespill, talentløs regi og enda verre klipping. Manus skal jeg ikke uttale meg om da jeg, nok engang, ikke har lest bøkene.

 

Jeg skal kjøpe den for å ha den ved siden av dem andre i samlinga, men jeg kommer ikke til å se den igjen, det er den så absolutt ikke verdt tida til.

 

Terningkast: 2/6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...