karl-wilhelm Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Filmen var en opptur fra 4ern, som jeg synes er fullstendig på jordet. Ellers er det som vanlig altfor kort, for mye som er "feil" og vill klipping.Skuespillerne synes jeg er blitt bedre også egentlig, Dolores var mer eller mindre perfekt spillt, loony var litt for søt, men ellers bra, Nymfadora kjente jeg også godt igjen klumsete og litt livlig ^^ og Dumbledore er desverre fortsatt ikke helt Dumbledore. De kan lage filmen akkurat som boka kanskje den blir 10 timer lang, men jeg hadde fortsatt sett den og fått en bedre følelse av det 9092969[/snapback] Jeg er ikke enig i at den var en opptur fra den forrige. Mener å huske at jeg syntes 4'er var litt bedre. Men ellers er jeg stortsett enig i det du sier. Lulla virket ikke så skrullete som jeg hadde sett henne for meg, hun var jo skikkelig søt. Dolores var virkelig bra. Hun som hadde rollen passet perfekt. Filmen skulle ha vært lengre. Det var vel neppe noen som fikk følelsen av at det hadde gått et år da filmen var ferdig. Jeg var egentlig veldig forberedt på å bli skuffet, men filmen var helt grei. Glad jeg har sett den, selv om jeg tviler på at jeg kommer til å se den igjen i nærmeste fremtid. 9098904[/snapback] Synes filmatiseringen av 4ern er helt motbydelig jeg, alt er fullstendig snudd på hodet. Hadde lest boka ikke lenge før jeg så filmen. Ble ekstremt skuffa. Veldig mye mangler og det meste er for kort, men det kunne vært verre. Så jeg synes det er en oppgang. (De burde heller ikke ha endret på kampene i filmen, de kunne bare tatt dem direkte ut fra boka uten problemer) Endret 19. juli 2007 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
Bakkar Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Denne filmen hadde et godt utgangspunkt ettersom alle premissene var fastlagt; Flesteparten av personene og stedene var presentert i tidligere filmer/bøker, og historien i seg selv ville vært mer enn nok å fokusere på. Handlingskurven var det svakeste aspektet ved denne filmen - storyen gled over i et uttall montasjer som resulterte i at flere ting som fortjente større plass ble utelatt. Den eneste gode filmen i Harry Potter - serien er nummer 3. Det skal dog sies at det ikke er lett å lage slike filmer, da målgruppen er splittet og oppdelt. Det er vanskelig å møte forventninger fra flere hold på en gang. Like fullt er det åpenbart at denne filmen, i forhold til istt potensiale, sugde snerk. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Likte filmen jeg. Kanskje den beste filmen så langt. Boken var etter min mening en tragedie, og står for meg som den dårligste HP boken. Ble derfor positivt overrasket. Skuespillet var greit, manuset ok (filmen skulle vært, som mange har våært inne på, endel lengre), musikken bra og speislialeffektene var (for en gangsk skyld) bra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Harry Potter and the order of the phoenix ga meg lyst til å kaste boka den er basert på. Filmens skuespill er rett og slett helt _jævlig_. Mr. Radcliffe overspiller noe så til de grader, hvis du i det hele tatt kan kalle det han driver med å spille. Emma Watson spiller minst like dårlig, selv om hun ikke er nødt til å sleve eller å presse fram et underbitt hver gang hun skal se se sur/trist/glad ut, eller for den saks skyld vise noen andre følelser. Plottet, som jeg mener å huske at ga mening da jeg leste boka, er mildt sagt et eneste stort kaos og gjør en hver seer forvirret, og ikke minst søvnig. Jeg kan faktisk ikke komme på en eneste annen film som fremlegger historien sin på en dårligere måte en dette makkverket. Filmen kan kort og godt oppsummeres med en rekke løst sammenhengende hopp mellom scener der skuespillere dummer seg ut eller er omgitt av stygge spesialeffekter. Filmen er den dårligste jeg noensinne har sett på kino... Urk, jeg blir kvalm av å tenke tilbake på den. Lenke til kommentar
CrashTestDummy Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Om de bare kunne fått til stemningen som Peter Jackson gjør i LOTR... Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Om de bare kunne fått til stemningen som Peter Jackson gjør i LOTR... 9114817[/snapback] Får ikke noe mer følelse av lotr enn hp filmene jeg Peter Jackson er derimot en mye bedre regissør enn dem som har gjort hp filmene. Endret 21. juli 2007 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
blured Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Vil ikke si at PJ er en mye bedre enn alle som har regisert HP. Alfonso Cuarón er en ganske god regisør (se: Children of Men.) Endret 21. juli 2007 av manamind Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Vil ikke si at PJ er en mye bedre enn alle som har regisert HP. Alfonso Cuarón er en ganske god regisør (se: Children of Men.) 9116761[/snapback] Alfonso Cuarón har regissert Hp 3. Som er den dårligste av alle Hp filmene... Eneste kule i Children of men er de realistiske krigs senene. Ellers kan jeg ikke så forferdelig mye mer om den. Endret 21. juli 2007 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Vil ikke si at PJ er en mye bedre enn alle som har regisert HP Han har regissert Hp 3. Som er den dårligste av alle Hp filmene... PJ som i Peter Jackson? Regissert Harry Potter og Fangen fra Azkaban? Don't make me laugh any more! :!: Det var Alfonso Cuarón. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Vil ikke si at PJ er en mye bedre enn alle som har regisert HP Han har regissert Hp 3. Som er den dårligste av alle Hp filmene... PJ som i Peter Jackson? Regissert Harry Potter og Fangen fra Azkaban? Don't make me laugh any more! :!: Det var Alfonso Cuarón. 9116971[/snapback] Var ikke det jeg mente Mente Alfonso Cuarón bare formulerte meg litt dårlig, skal rette på det Lenke til kommentar
blured Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Det at du synes at Harry Potter og Fangen fra Azkaban er den dårligste filmen er din mening. Personlig mener jeg det er den eneste gode filmen i serien bortsett fra den første filmen. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Jeg blir sikkert lynsjet nå...men går det ann å nå starte å lese bok nummer seks etter å a sett alle filmene? Eller går man glipp av alt for mye info? (Og leserglede selvfølgelig) Men er det praktisk mulig? btw: Jeg syns Azkaban stråler av fortellerglede og er den beste i serien hittil, med goblet of fire ikke veldig langt etter. Endret 22. juli 2007 av Dimitrij Lenke til kommentar
blured Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Hmm, personlig ville jeg lest alle bøkene først. Men det kommer vel egentlig opp til deg. Du har ved å se filmene fått med deg mye av det viktigste, selv om det er mye som mangler, og noe som er blitt fremstilt annerledes enn i boken/ evnt. forenklet. (Om du har lest Ringenes Herre bøkene og sett filmene, så kan du kanskje se for deg hva du går glipp av.) Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Jeg blir sikkert lynsjet nå...men går det ann å nå starte å lese bok nummer seks etter å a sett alle filmene? Eller går man glipp av alt for mye info? (Og leserglede selvfølgelig) Men er det praktisk mulig? btw: Jeg syns Azkaban stråler av fortellerglede og er den beste i serien hittil, med goblet of fire ikke veldig langt etter. 9118620[/snapback] Hvis du fatter interesse for Harry Potter så går det fint an, det blir nok en del info som ikke var med i filmene som kommer fram i den siste boka, men det er ikke så farlig. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Det at du synes at Harry Potter og Fangen fra Azkaban er den dårligste filmen er din mening. Personlig mener jeg det er den eneste gode filmen i serien bortsett fra den første filmen. 9118381[/snapback] Altså det er en grunn til at jeg er så hard som jeg er i kritikk. Fordi jeg sammenlikner bøkene med filmene. Det er kanskje feil men. Enern for meg er den desidert beste hp filmen. Derfra går det rett nedover i forhold til hvor lite de følger historien som jeg personelig liker så godt. Og hvis andre her som leser boka før de ser filmen, så tenker jeg de er helt enige. Lenke til kommentar
blured Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Er derfor jeg synes Fangen fra Azkaban er den nest beste filmen i serien. Det er den eneste filmen bortsett fra den første som klarer å fange den stemningen man får av å lese bøkene. Min mening Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Om de bare kunne fått til stemningen som Peter Jackson gjør i LOTR... 9114817[/snapback] Stemningen på slutten av Goblet of Fire var upåklagelig Lenke til kommentar
Annalfabet Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Syns det er så innmari synd at Richard Harris (Humlesnurr i De vises sten og Mysterikammeret) døde jeg, en stor del av stemningen døde med han. Humlesnurr ble aldri den samme igjen.. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Syns det er så innmari synd at Richard Harris (Humlesnurr i De vises sten og Mysterikammeret) døde jeg, en stor del av stemningen døde med han. Humlesnurr ble aldri den samme igjen.. 9137135[/snapback] Helt enig det er veldig synd. Han var en skikkelig Dumbledore Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Syns den nye humlesnurr spiller bra jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå