Gå til innhold

Den store(?) Pocket-bike tråden


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Tenkte vi kunne lage en tråd for oss som har/kjører en pocket-bike.

 

Har nettopp byttet clutchen på min, noe jeg har oppfattet at må skje ganske ofte.

 

Ellers er det jo et morsomt framkomst-middel(leketøy), som glatt går over 60km/h på flat asfalt.

 

Har dere spm. eller synspunkter kom med dem her ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pocketbikes er ikke lovlig å bruke i Norge, hverken på offentlig eller privat område. Denne tråden stenges, og eventuelle kommentarer på moderering taes på PM med meg.

 

Pocketbikes er ulovlige her i landet. I Norge vil ingen få registrert slike kjøretøy siden de er ulovlige å bruke på vegen og heller ikke kan brukes i forbindelse med norsk motorsport.

 

Norges Motorsykkelforbund (NMF) advarer publikum mot å kjøpe pocketbike motorsykler i Norge, fordi dette er et kjøretøy det er forbudt å bruke her i landet.

(...)

Det er heller ikke lov å bruke pocetbikes på lukkede baner eller avsperrede områder i henhold til motorsportforskriften, så lenge NMF ikke har organisert denne klassen innenfor forbundets virksomhet. NMF hadde for et par år siden oppe spørsmålet om å organisere pocketbike-klassen, men fant på det tidspunktet at det ikke var grunnlag for det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...