Gå til innhold

feil valg av utdanning?

veluci

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvsagt kan du det.

Jeg kjenner mange over 30 som faktisk helt har "byttet" utdanning og gått fra ansatt i posten til eiendomsmegler, fra bilmekaniker til daglig leder etc.

Mye bra etterutdanning.

Bakdelen er at det koster mye mer å velge feil, da en sannsynligvis må betale ny utdanning selv og ikke får så mye støtte fra staten.

Endret av Hagforce
Lenke til kommentar
Selvsagt kan du det.

Jeg kjenner mange over 30 som faktisk helt har "byttet" utdanning og gått fra ansatt i posten til eiendomsmegler, fra bilmekaniker til daglig leder etc.

Mye bra etterutdanning.

Bakdelen er at det koster mye mer å velge feil, da en sannsynligvis må betale ny utdanning selv og ikke får så mye støtte fra staten.

8475536[/snapback]

så du må altso ut med mye sjøl... hmm.. er bare slik att eg klarer ikke se meg jobbe med dette hele livet mitt liksom... men vet ikke hva jeg skal gjøre liksom

Lenke til kommentar

Er i samme situasjon selv nesten. Jeg går nå VK1 laboratoriefag, men klarer heller ikke å se for meg å jobbe med dette videre i livet. Så jeg skal gå ett år lærling, fordi jeg ikke søkte på noen linje jeg ville gå på til neste skoleår. Så etter et år med lærling så skal jeg søke på prosessfag istedet. Blir ikke nytt grunnkurs på meg da, men nytt vk1 eller vg2 som det heter nå hvis jeg ikke tar helt feil. Så du er ikke den eneste som velger feil. :) VAr en som gikk grunnkurs sammen med meg som var 26år, og jeg har sett eldre folk på andre linjer også. Eneste bakdelen selvfølgelig er som sagt at du må finansiere mer av utdanninga selv, men det er nesten bedre det enn å jobbe med noe man egentlig ikke vil.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

men eg også litt redd for ka foreldra mine ville sagt visst eg sa det til de.. spess pappa, siden eg utdanner meg som det samme som han:S han hadde nokk blitt skuffa.. men er det mye støtte fra astaten eg ikke får om dette hadde blitt gjort??

Lenke til kommentar
men eg også litt redd for ka foreldra mine ville sagt visst eg sa det til de.. spess pappa, siden eg utdanner meg som det samme som han:S han hadde nokk blitt skuffa.. men er det mye støtte fra astaten eg ikke får om dette hadde blitt gjort??

8475640[/snapback]

Om du er 18 år har du vel ett år med videregående utdanning til du kan ta?

Lenke til kommentar

Kan du ikke ta allmennfaglig påbygning? Da får du jo en del flere muligheter med generell studiekompetanse, og kan søke videre på alle norske høyskoler og universiteter. For min del var det først på universitetet utdanning ble spennende og gøy :)

Lenke til kommentar
har eg? kje veit eg.. blir 19 i år da.. men kan jo hende att eg kunne brukt utdanninga til noe annet da kanskje.. men liker ikke tanken på og gi opp alt liksom.. skremmer meg

8475673[/snapback]

Faren min jobbet 25 år på båt som maskinist, ble lei av sjømannslivet og begynte som operatør på Kårstø, før han fikk en prosjektlederjobb. Mulighetene er mange, og det er aldri for sent. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...