Ni kon Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Trenger egentlig ingen kommentar Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Det var da grusomt store mengder selvmord.. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Trenger egentlig ingen kommentar 8475493[/snapback] Hvorfor lage en diskusjonstråd på det da? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Det var da grusomt store mengder selvmord.. 8475528[/snapback] Spesielt i den største gruppen. Er det virkelig 45 personer som tar sitt eget liv hver dag, og kun medregnet skytevåpen? Årsaken er vel at nesten alle har eget våpen, eller ihvertfall rett på et. Skal vi starte en diskusjon om det er lurt med så åpen (kan man kalle den det?) våpenpolitikk, eller skal skal vi diskutere hva som kan forebygge alle disse drapene? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Det var da grusomt store mengder selvmord.. 8475528[/snapback] er du deppa eller noe, og har lyst til å dø, er det mye enklere å skyte seg selv hvis man har et våpen liggendes... Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Vil man ta selvmord, så får man det til. Litt feil å gi våpenloven skylden for dette synes jeg. Men ja, det Amerikanske folk er glad i våpen, liten tvil om det Endret 26. april 2007 av JimRamse Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Vil man ta selvmord, så får man det til. Litt feil å gi våpenloven skylden for dette synes jeg. Men ja, det Amerikanske folk er glad i våpen, liten tvil om det 8475933[/snapback] Våpen i USA er svært lett tilgjengelige, og man vet jo at hvis ting er lettere tilgjengelig er det lettere å faktisk misbruke det. Kanskje ville ikke noen av disse drept seg selv hvis det ikke var SÅ tilgjengelig. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Vil man ta selvmord, så får man det til. Litt feil å gi våpenloven skylden for dette synes jeg. Men ja, det Amerikanske folk er glad i våpen, liten tvil om det 8475933[/snapback] Våpen i USA er svært lett tilgjengelige, og man vet jo at hvis ting er lettere tilgjengelig er det lettere å faktisk misbruke det. Kanskje ville ikke noen av disse drept seg selv hvis det ikke var SÅ tilgjengelig. 8475961[/snapback] Det kan jeg nå være enig i. Men tenkte spesielt selvmord jeg da. Trenger ikke en 44 mag for å ta livet sitt. Holder med en liten taubit Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Fant en oversikt over antall selvmord per hundretusende innbygger her, og av den kan vi lese at Norge faktisk ligger høyere på listen enn USA. Er dog litt usikker på hvordan vi tar livet av oss her i Norge all den tid jeg ikke fant noe statistikk over hvilke våpen vi bruker her på berget. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Det kan jeg nå være enig i. Men tenkte spesielt selvmord jeg da. Trenger ikke en 44 mag for å ta livet sitt. Holder med en liten taubit 8475976[/snapback] du har en pistol, det er bare å trekke av, så er du dau, fort gjort. Du kan hoppe foran et tog, du kan henge deg, drukne deg osv... Ikke alle måtene er like "kjappe". Nå viste jo også bare dette "bildet" selvmord, og mord med skytevåpen, og hvor mange andre selvmord det er i USA aner ikke jeg... Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Det kan jeg nå være enig i. Men tenkte spesielt selvmord jeg da. Trenger ikke en 44 mag for å ta livet sitt. Holder med en liten taubit 8475976[/snapback] Hva velger du: Død 1: Garantert smertefritt skudd mot hodet. Død 2: Død ved fall med mulighet for å leve resten av livet som krøpling, med store muligheter for å overleve noen sekunder eller minutter før døden intreffer. Død 3: Død ved utblødning, som innebærer kvalme og redsel. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Det kan jeg nå være enig i. Men tenkte spesielt selvmord jeg da. Trenger ikke en 44 mag for å ta livet sitt. Holder med en liten taubit 8475976[/snapback] Hva velger du: Død 1: Garantert smertefritt skudd mot hodet. Død 2: Død ved fall med mulighet for å leve resten av livet som krøpling, med store muligheter for å overleve noen sekunder eller minutter før døden intreffer. Død 3: Død ved utblødning, som innebærer kvalme og redsel. 8476249[/snapback] Vil si henging med skikkelig fall lengde så nakken knekker er like smertefritt som å skyte seg. Bare teori selvsagt, har ikke prøvd noen av delene Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Man kan leve lenge med brukket nakke, og selv med avhugget hode kan man sansynligvis oppfatte ting noen sekunder etterpå, inntil blodet som allerede er i hodet går tom for oksygen. Jeg ville absolutt foretrekke 1. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Man kan leve lenge med brukket nakke, og selv med avhugget hode kan man sansynligvis oppfatte ting noen sekunder etterpå, inntil blodet som allerede er i hodet går tom for oksygen. Jeg ville absolutt foretrekke 1. 8476317[/snapback] Tar ditt ord for det jeg. Det jeg ville frem til i utgangspunktet var dette. Vil man ta selvmord, så er en pistol / revolver langt fra nødvendig. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Norge pleier visst å sloss med Finland om selvmordstoppen i verden. Så jeg tror ikke akkurat vi skal begynne å peke finger mot USA på dette punktet. Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Norge pleier visst å sloss med Finland om selvmordstoppen i verden. Så jeg tror ikke akkurat vi skal begynne å peke finger mot USA på dette punktet. 8476813[/snapback] Hei, jeg er ny her. Selvmordstattistikken er deprimerende lesing. I verdenssammenheng ligger Finland på 33.plass, Norge på 53.plass, Sverige på 58.plass og Danmark på 67.plass. Dette iflg. NationMaster.com Det er en verdensomspennende statistikk"base".Man må bla litt i forskjellige emner og kategorier. Der står også mordstatistikker, med og uten skytevåpen etc. og en masse annet nyttig/unyttig. (Klarte ikke å få linken inn i teksten da jeg er uvant med funksjonene i forumet, men det kommer nok etterhvert. Så dere må nok inn og google for å finne henvisningen) Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Dette blir kanskje litt groteskt men kan jo forsovet leve ganske lenge med ett hull gjennom skallen. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Dette blir kanskje litt groteskt men man kan jo forsåvidt leve ganske lenge med ett hull gjennom skallen. 8477367[/snapback] Med en pistol eller rifle... så lenge du ikke treffer hjernen din men bare skallen og brusk og kjøtt -- så ja. En velplassert kule mot tinningen gjør hjernen om til suppe. Med hagle så er det enda mer garantert. Henging, halshugging, gift og kutt over strupen tar mange sekunder og opptill minutter. Sovemedisin er jentenes favoritt, såvidt jeg har forstått. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Det interessange her er at unge svarte blir skutt i hopetall, mens hvite menn skyter seg selv i hopetall... ... noe er seriøst gærnt et sted... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842 Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Jeg tror det ligger i den amerikanske folkesjela å bære våpen: "Her i den ville vesten må hver mann, som vil bli ansett som en ekte mann, bære våpen for å beskytte seg og sin familie fra farlige desperadoser, naboer og polititjenestemenn"... Våpenlovene i USA er helt på rævva spør du meg Om det fortsetter sånn sier jeg som Terje Tysland: "No går det på rævva, noe går ailt te hælvete" :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå