nirosan Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Jeg lurer egentlig bare på hvor IAT sensoren på en Opel Corsa 1994 modell ligger?..jeg tror jeg har funnet den, men er ikke sikker, det er mange kabler som ligner på hverandre! legger vi ved bilde snart! Endret 26. april 2007 av nirosan Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Har du ett navn på denne sensoren? du nevner ikke motor men antar det er en 1,4. legger ved ett bilde så du kan skrive ett nr på hva du lurer på. Edit: glemte å legge ved bildet.. Endret 26. april 2007 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
nirosan Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 den ligger mellom 18 og 7 tror jeg, det er en IAT sensor for luft til motoren..skulle gjerne ha tatt av den å satt på en form for motstand som tydeligvis skal øke ytelsen! Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 den ligger mellom 18 og 7 tror jeg, det er en IAT sensor for luft til motoren..skulle gjerne ha tatt av den å satt på en form for motstand som tydeligvis skal øke ytelsen! 8478428[/snapback] Er ikke gjerne dette tullet fra QXL? Intake Air Temperature ligger i omkring inntaksmanifoilen en plass. Det å sette på en motstand her vil ha veldig lite for seg. Det du gjør er å endre motstandsverdien til en litt lavere for den temperaturstyrte motstanden som virker som sensor, som motorstyringen bruker. Du lurer motorstyringen til å tro at den har kaldere luft enn den faktisk har, og derfor pøser den på med mer bensin. I teorien er det vel kanskje noe å hente på dette, men i praksis ender du stortsett bare opp med høyere drivstofforbruk (yay! ). Lenke til kommentar
nirosan Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 (endret) stemmer det, ble kjøpt på qxl ja:P, men varen var mye mindre enn jeg trodde, den var jo knøtt liten, den gir mer bensin sier du?, de sier jo at bensin forbruket ikke går opp, men om det er troverdig er en annen sak, men jeg har veldig lyst til å teste det ut. Om det da blir noe mer futt i bila og jeg har faktisk tenkt å måle nøye om det er noen endringer på bensinforbuk og ytelse... men jeg er jaggu ikke sikker på hvor den greia ligger altså, men skal prøve å finne den, det er jo ikke i grunnen noe farlig at bilen får noe mer bensin vel? Endret 26. april 2007 av nirosan Lenke til kommentar
ingolfkvamme Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hvilken motor har du? 1,1/1,4/1,6? 45/60/82/90/106/109Hk? IAT sensor sitter på forskjellig plass på hver av disse motorene... 45 og 60Hk har ikke IAT sensor... De andre har... Kan du ta et bilde av mirakel "dingsen" du skal montere? Og om den har to tilkoblinger (en inn og en ut) måle Ohm med et multimeter mellom koblingene og poste måleresultatet?? Litt nyskjerrig... Lenke til kommentar
nirosan Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 hehe, har en 1.4 motor med 82Hk... kan ta et bilde av dingsen vettu, men og måle hvor mye motstand det er i den, det har jeg ikke noe utstyr for.. dessverre.. hvor i landet holder du til? Lenke til kommentar
ingolfkvamme Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Da sitter IAT sensoren i enden på innsugsmanifolden pos 13 på vedlagte bilde. Bildet lenger oppe i tråden er fra 1,4 60HK... Frykter det hele er en std motstand til noen øre stykket = grov avanse for de som seller slikt... Bergen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå