Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor ligger IAT sensoren på en Opel Corsa 1994?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer egentlig bare på hvor IAT sensoren på en Opel Corsa 1994 modell ligger?..jeg tror jeg har funnet den, men er ikke sikker, det er mange kabler som ligner på hverandre!

legger vi ved bilde snart!

Endret av nirosan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Har du ett navn på denne sensoren? du nevner ikke motor men antar det er en 1,4. legger ved ett bilde så du kan skrive ett nr på hva du lurer på.

Edit: glemte å legge ved bildet..

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
den ligger mellom 18 og 7 tror jeg, det er en IAT sensor for luft til motoren..skulle gjerne ha tatt av den å satt på en form for motstand som tydeligvis skal øke ytelsen!

8478428[/snapback]

Er ikke gjerne dette tullet fra QXL?

Intake Air Temperature ligger i omkring inntaksmanifoilen en plass. Det å sette på en motstand her vil ha veldig lite for seg.

Det du gjør er å endre motstandsverdien til en litt lavere for den temperaturstyrte motstanden som virker som sensor, som motorstyringen bruker. Du lurer motorstyringen til å tro at den har kaldere luft enn den faktisk har, og derfor pøser den på med mer bensin. I teorien er det vel kanskje noe å hente på dette, men i praksis ender du stortsett bare opp med høyere drivstofforbruk (yay! :w00t: ).

Lenke til kommentar

stemmer det, ble kjøpt på qxl ja:P, men varen var mye mindre enn jeg trodde, den var jo knøtt liten, den gir mer bensin sier du?, de sier jo at bensin forbruket ikke går opp, men om det er troverdig er en annen sak, men jeg har veldig lyst til å teste det ut. Om det da blir noe mer futt i bila og jeg har faktisk tenkt å måle nøye om det er noen endringer på bensinforbuk og ytelse...

men jeg er jaggu ikke sikker på hvor den greia ligger altså, men skal prøve å finne den, det er jo ikke i grunnen noe farlig at bilen får noe mer bensin vel?

Endret av nirosan
Lenke til kommentar

Hvilken motor har du? 1,1/1,4/1,6? 45/60/82/90/106/109Hk?

IAT sensor sitter på forskjellig plass på hver av disse motorene...

45 og 60Hk har ikke IAT sensor... De andre har...

Kan du ta et bilde av mirakel "dingsen" du skal montere?

Og om den har to tilkoblinger (en inn og en ut) måle Ohm med et multimeter mellom koblingene og poste måleresultatet??

Litt nyskjerrig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...