ezcey Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Etter at maskinen ikke detekterte minnet jeg installerte, skal jeg oppdatere bios versjonen på hovedkortet, etter mye annet har blitt testet. Tråd om forrige problem Jeg har prøvd winflash og andre windowsbaserte oppdateringsverktøy, men disse vil ikke kjøre på min installasjon. Etter å ha lagd en DOS oppstartsdiskett i WinXP og bootet med, får jeg følgende beskjed når jeg prøver å akksessere C: Invalid drive specification Noen som har løsning på dette problemet? Begynner å bli litt av et frustrasjonsmoment dette her.. Endret 26. april 2007 av ezcey Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) At du ikke kommer inn på c, med bootdisketen din, er at fordi DOS ikke støtter NTFS filsystemet jeg regner med du har formatert harddisken med. Løsningen på dette blir som følgende. 1. Ha en diskett med DOS (som du har nå). 2. Lag en ny diskett med flashprogrammet og selve bios oppdateringen. 3. Boot opp med dos disketten. 4. Bytt diskett til den med bios og flashtool. 5. Start flashtool 6 Start flashinga. Det er også mulig å ha flashtool og bios oppdateringen på en cd, men da må bootdisketten din inneholde mscdex, for å få støtte til optiske enheter. Endret 26. april 2007 av sesteen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå