quack Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Jeg har win2k installert, på en hardisk delt i to. Hva er enkleste måten å få til win98se på, med tanke på at jeg trenger det som ligger på den ene partisjonen? (Ikke selve "system-delen", men d:). Problemet blir vel at win98-oppstartscd ikke skjønner seg på ntfs (som begge partisjonene er). Eller er det en vesentlig ting jeg har glemt nå? Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Eller er det en vesentlig ting jeg har glemt nå? Ja du har glemt hvor dårlig Windows 98 er... Lenke til kommentar
quack Skrevet 23. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2002 Og du er en usakelig tulling. win2k fungerer ikke så bra på alle PCer, forstår du.. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Men det gjør WinXP Neida, ikke la dette bli en OS diskusjon. Uansett støtter ikke Windows 98 NTFS, så du må enten slette partisjonen og lage en ny fat32 partisjon, eller bruke programmer laget for Windows 98 som støtter NTFS eller gjøre NTFS om til fat32. De to siste alternativene har jeg ingen erfaringer med. Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Det du kan gjøre er å formatere system disken din til FAT32. Dette gjøres lett ved hjelp av en partition magic boot diskett. Så installerer du win98 og deretter laster du ned et program som heter NTFS for Windows 98, evt. finner warez versjonen så du kan lese og skrive til disken. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Du kan jo bruke Partition Magic til å konvertere begge partisjonene til FAT32 før du legger inn Win98. Ville uansett anbefale å formatere C-partisjonen før du legger inn Win98, så du ikke drar med deg gammelt rask. Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Du kan jo bruke Partition Magic til å konvertere begge partisjonene til FAT32 før du legger inn Win98. Man kan ikke konvertere fra NTFS til FAT32 uten tap av data nei.. Da må man først ta backup til en annen disk, så formatere og bytte filsystem, og så føre filene tilbake... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå