dominus Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) sitter med en pc her hvor det lyser "FF" på hovedkortet. alle vifter går men ellers er det dødt. noen som vet? det er ett s939 EP-9HDAI-Pro. Endret 26. april 2007 av dominus Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Ta en titt her. Kanskje du finner no svar: http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=47599 Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Om du føler deg kompatibel.. Clear CMOS'en FF er en .."POST ERROR" kode, veldig greit på hovedkort. Alle kodene står i manualen din Lenke til kommentar
dominus Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 jo'a. det er en post error kode men FF står for fully functional. det merkelige er at hovedkortet går rett til FF uten å ta de andre først som det pleide å ta.. har fulgt oppskriften på nettet men like dødt. flere forslag? :-) Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hender jeg får det problemet på min pc også, jeg har dog ikke ett Epox kort, men regner med at boot kodene er ganske så like. Når min går rett til FF, vil den heller ikke boote. Hos meg så hjelper det å dra ut strømledningen bak å la den stå uten strøm i noen minutter. Da er biosen resatt, så den må settes opp igjen, men maskina booter som normalt. Har prøvd å bare resette bios, men det har aldri noen effekt. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 for å sjekke har jeg nå swappet cpu, skjermkort og minne. til ingen nytte.. irriterende.. huff :-| Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Clear CMOS om du har muligheten, bilde viser hvordan det ser ut på et ABIT hovedkort. EDIT: Skjulte bildet Endret 26. april 2007 av DemoniZer Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 for å sjekke har jeg nå swappet cpu, skjermkort og minne. til ingen nytte.. irriterende.. huff :-| 8475141[/snapback] Når du har sjekket med ny CPU, RAM og skjermkort kan du vel konkludere ganske greit med at det er hovedkortet som er ødelagt. Om dette er nytt kan du jo sende det inn til retur. Ellers er det vel bare å kjøpe nytt. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 da er denne saken løst.. det var resetknappen som hadde satt seg fast. nå funker det igjen.. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Haha, det er nesten en litt for vittig løsning Lenke til kommentar
dominus Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 Haha, det er nesten en litt for vittig løsning 8475892[/snapback] fikk ideen når jeg leste på Futurehardware. der står det i en diskusjon sitat "My system won't boot at all, and the CPU power LED is not on. > > I think the POST LED normally shows FF after it's run through the > other codes. Mine goes straight there and no further.[/color] Check that the 'Reset' button isn't stuck down or shorted. If there is a reset asserted, the 7-seg display may not be allowed to start counting and be artificially held at FF. " sitat slutt.. det funka.. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Det er jo helt utrolig, jeg hadde ikke tenkt på noe slikt. Sjelden det skjer Lenke til kommentar
dominus Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 Det er jo helt utrolig, jeg hadde ikke tenkt på noe slikt. Sjelden det skjer 8476181[/snapback] nei det var det siste jeg kunne tenke på. "ff" står jo for "fullt funksjonell" (eller fully fu*ked) ja ja.. nå virker det som det skal.. en erfaring rikere Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Det er jo helt utrolig, jeg hadde ikke tenkt på noe slikt. Sjelden det skjer 8476181[/snapback] nei det var det siste jeg kunne tenke på. "ff" står jo for "fullt funksjonell" (eller fully fu*ked) ja ja.. nå virker det som det skal.. en erfaring rikere 8476340[/snapback] Jeg er klar over hva det kan stå for. Jeg skal ta med meg denne erfaringen videre i jobben. Heller stille kundene dumme spørsmål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå