Gå til innhold

Forvirring rundt minne type.....


roglia

Anbefalte innlegg

Når eg leser trådene her blir eg helt forvirret ang hvilken minne eg bør kjøpe til mitt hovedkort.....

 

Dette står om kortet ang. minne - Support Dual Channel DDR2 800/667/533 unbuffered DIMMs

 

Er det slik at eg bør da velge DDR2 800 (PC6400) ram brikker for å utnytte best hastigheten, eller??

 

Kan nå nevne at eg har kjøpt Ram av typen - Kingston DDR2 HyperX PC6400 2048MB CL4

 

 

Linker:

 

Hovedkort: https://www.mamoz.no/produkt/GA-N680SLI-DQ6...Force_680i.html

 

Ram: https://www.mamoz.no/produkt/KHX6400D2LLK2%...erX_PC6400.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med han duden over.

 

Bra ram med høy hastighet og lav latency (CL4). Husk at hvis du kjøper SLI-ready RAM så støtter 680i opptil PC10000 (tror jeg. Noe der i området i alle fall), så du kan gå enda høyere. Klart, hvis du ikke skal gjøre noe ekstremt med PC'en din så trenger du det strengt tatt ikke.

 

At du har kjøpt kit med to matched gjør at du er sikker på at de kommer til å kjøre dual channel. Jeg vet ikke om dette er et salgstriks fra produsent for jeg kjører dual channel med unmatched 512-brikker på gamle maskinen min.

 

God vurdering (eller flaks)

Lenke til kommentar

Takker for svar...

 

Kjøpte brikkene med tanke på å kjøre Dual Channel ja..

 

"God vurdring (eller flaks)" hehe!! Det var vel litt av begge delene tenker eg :-) Las litt om brikkene på hjemmesiden at dei er SLI Ready om det har noen betydning ved tanke på å sette i ett ekstra skjermkort senere...

Lenke til kommentar
Takker for svar...

 

Kjøpte brikkene med tanke på å kjøre Dual Channel ja..

 

"God vurdring (eller flaks)" hehe!! Det var vel litt av begge delene tenker eg :-) Las litt om brikkene på hjemmesiden at dei er SLI Ready om det har noen betydning ved tanke på å sette i ett ekstra skjermkort senere...

8475139[/snapback]

 

 

Har du en C2D som ikke skal klokkes så holder det med PC4200=533mhz ram, alle C2D med 1066 bus går nemlig stock på 266fsb x2 som er 533. Har du noen planer om overklokking kjøp heller PC5300=667mhz ram som kan klokkes litt, mye hvis du er heldig og får ram med Micron ic,chip.

 

Har du planer om å overklokke sånn passe heftig vil nok PC6400=800mhz ram være best, de er garantert 400mhz x 2 som utgjør 800mhz.

 

Skal du tan helt ut er ram som kan gå over 1000mhz PC8000 veien og gå......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...