nets Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jeg lurer på om det er noen kjente problemer ved å både bruke algemiddel og frostveske? Vil ikke tro det, men vil bare forsikre meg, for det sto ikke noe om det i stickyen. Lenke til kommentar
RallyP Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Du trenger bare frostvæske. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 ingen kjennte problemer med de felste typer algegift nei. Skal du ha algegift i systemet ditt, så vær obs på at du trenger veldig veldig lite. Bruker du en del frostveske, så er det ikke egentlig behov for algegift som RallyP peker ut. -Stigma Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Du har ikkje bruk for begge deler, fordi vanlig frostveske består av algemiddel og stoffer som hindrer korrosjon i ett lukket kjølesystem med vann som varmebærer. Bruk destilert vann og ca 10% vanlig frostveske Kjøp vanlig frostveske på Europris eller ett annet sted de selger slikt billig. Å kjøpe pittesmå flasker som koster flere ganger så mye for en desiliter som en liter koster andre steder er bare tull. Lenke til kommentar
TordO Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hvor får man tak i destilert vann da? Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Det kan kjøpes på apotek til rundt 20 kroner (?) per liter, men du kan nok få tak i det på en bensinstasjon også (batterivann). Lenke til kommentar
nets Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg kjøpte mitt vann på bensinstasjon vertfall. 25kr pr liter, trengte ikke mer enn halve flaska faktisk. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Hvor får man tak i destilert vann da? 8524884[/snapback] Biltema, Billig der. EDIT: Biltema 40kr for 4l.. Holder vel nokså lenge det regner jeg med Endret 4. mai 2007 av todda7 Lenke til kommentar
nets Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Det var jo billig - men ikke så billig at jeg gidder å dra pokkerivold langt bort til der hvor enn biltema må ligge (bor i horten). Mot det å bare sykle 30 sec bort på bensinstasjonen Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Det var jo billig - men ikke så billig at jeg gidder å dra pokkerivold langt bort til der hvor enn biltema må ligge (bor i horten). Mot det å bare sykle 30 sec bort på bensinstasjonen 8541606[/snapback] Ta deg en tur - å kjøp skikkelig sånn som meg Kjøpte 8l batterivann.. Vannkjølingen tar ca 1/2L, noe som betyr rundt 20 utskiftninger inkl. frostvæske Etter mine beregninger vil det si at jeg ikke trenger å reise til biltema innen 12,3 år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå