Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal selge mitt Nikon EM kamera med ett sett med Nikon Lens Seire E linser.

Har fått spørsmål om disse linsene kan benyttes på et Nikon D70.

Noen som har litt peiling på dette?

På forhånd takk.

-S

8474834[/snapback]

Kan og kan fru blom. Når personen i andre enden må spørre er jeg jammen ikke sikker på om det er noen bra løsning for den aktuelle kjøperen. But who cares- Ja de kan brukes.. Men totalt nedstrippet for automatikk, ingen lysmåler! Mao. bør du ha god kunnskap i helmanuell fotografering for at det skal være noe god deal. For all del, både 50mm og 100mm E-serie er bedre enn man kanskje skulle tro, og om du sitter på den overlegen bedre varianten (i byggkvalitet) med aluminiumsring ved aperaturringen kan du nok få litt ekstra for det.

Endret av Svein Gunnar Kjøde
Lenke til kommentar

God kunnskap, og god kunnskap, er jo bare til å tenke lys,samt tenke logisk. Er det lyst ute tar du alltid F5.6 og 1/400, sjekker på skjermen og ser hvordan det blir. Slik gjør jeg det i alle fall.

Inne om dagen : F4 1/125 og sjekker på skjermen. Tar jo litt tid, men treffer ofte.

Lenke til kommentar

Det er helt riktig som Litejk skriver, at man raskt lærer å treffe med eksponeringen. Histogrammet forteller deg jo en del i etterkant.

Kjøde nevner 50/1,8 og 100mm'eren i E-serien. Sistnevnte har jeg ingen erfaring med, men har hørt en del godord om den. 50mm har jeg hatt en gang i tiden, og den er også av grei, optisk kvalitet. I tillegg har jeg god erfaring med 35mm/2,5. Det var et billig objektiv, men lå ikke så langt etter det dyrere 2,8-objektivet i Nikons "proff-serie".

Hvis du i fremtiden skulle oppgradere din D70 til en D200, vil du få full funksjonalitet med de objektivene. Det vil du også få hvis du oppgraderer til en brukt D1X, som jo kan kjøpes for en anstendig sum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...