Klauz Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Har du gått gitarskole eller noen musikkskole for den grunn. Jeg har ikke gjort det og jeg spiller gitar. Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Det er kanskje lurt om du utdyper litt mer hva du vil fram til med denne tråden. Ellers er jeg redd den blir stengt ganske fort. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Nei, det har jeg ikke. Men jeg skulle ønske jeg hadde. Selvlært er i mitt tilfelle slett ikke vellært. Nå er det jo ikke for sent ennå, jeg er bare 50. Gitarkurs/skoler står og faller på læreren, selvsagt. En av mine sønner gikk på elgitar-kurs på musikkskolen her i Bergen, og hadde en lærer som egentlig spilte akustisk og som mente at all musikk var blitt dårligere etter Beatles. Det funket dårlig. Den andre spilte i band på samme sted med en ung og hip lærer og det fungerte bra. Og så er det noe med å ha noe å øve til. Jeg tok for noen år siden timer i klassisk piano, som jeg ikke hadde spilt på 30 år, (mest for moro skyld siden jeg ikke har noen ambisjoner akkurat der), og det var utrolig mye mer produktivt enn å bare øve på egen hånd. Problemet med å være selvlært er at man lærer seg uvaner sammen med teknikken. En god lærer kan påpeke og slipe vekk uvanene før de fester seg, samtidig som du får et system på øvingen og en naturlig progresjon. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Windkin skrev: Det er kanskje lurt om du utdyper litt mer hva du vil fram til med denne tråden. Ellers er jeg redd den blir stengt ganske fort. 8475009[/snapback] Moderatorhatten på: Svarer folk bare ja eller nei blir dette en ren telletråd, og det er vi ikke noe glad i her på forumet. Men istedet for å stenge tar jeg sjansen på å vri temaet til en diskusjon om emnet. Trådstarter kan kanskje endre emnetittelen og førsteposten til å bli et diskusjonstema, for eksempel: "Gitarskole: Unødvendig elleren bedre måte å lære på?" (Den var sikkert noen tegn for lang...) Geir Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Ja, jeg har en treårig musikkutdannelse bak meg. Øvde meg på flere instrumenter, samt kordireksjon, musikkhistorie, musikkteori, hørelære, komposisjon og så videre. Derfor har jeg papir på at jeg kan spille gitar, og det kan jo være kjekt å finne fram når man ikke får til det man forsøker å spille Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Uansett om man har gått gitarskole eller ikke, det er viktig å gjøre ting riktig helt i fra starten av. Jeg har selv spilt gitar i en del år nå og sliter virkelig med en del ting pga at jeg ikke lærte meg de grunnleggende tingene på riktig måte helt i starten. Til de som har nettop begynt, eller lurer på å begynne: Om du tar gitartimer eller ikke, Kjøp gjerne en eller flere bøker/DVDer som grundig forklarer gunnleggende teknikker. Da vil dere få en stor fordel i forhold til å bare lære seg noen grep og begynne å spille etter tabulatur på egenhånd. Det med å ha noen som kan Sitat påpeke og slipe vekk uvanene før de fester seg er jo også en stor fordel. Uansett hvor mange bøker du leser så er det ofte veldig vanskelig å oppdage dette selv. Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jeg gikk 4 kurs hos Mads Eriksen her i bergen. Lærte genialt mye der. Lærte fortere også. Ville gå videre der, men det var ikke nok som meldte seg på Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Kunne tenkt meg å ta kurs ho han jeg og. Har hørt mye bra om den mannen der, men er ikke han rimelig dyr? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 jokkeman skrev: Jeg gikk 4 kurs hos Mads Eriksen her i bergen.Lærte genialt mye der. Lærte fortere også. Ville gå videre der, men det var ikke nok som meldte seg på 8475942[/snapback] Jeg melder meg gjerne på. Må bare gå gjennom de fire første kursene først... :!: Windkin skrev: Kunne tenkt meg å ta kurs ho han jeg og. Har hørt mye bra om den mannen der, men er ikke han rimelig dyr? 8475995[/snapback] Mads Eriksen holder kurs i samarbeid med Hagstrøm Musikk nå. Da blir det flere elever som deler på kostnaden. Prisen er 1200 pr. kurs som går over 8 kvelder a 45 minutter. Det blir 150 kroner gangen, slett ikke galt, ihvertfall i forhold til å ta private timer. Geir Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Det blir vel 2400 for privat. De 1200kr er absolutt verdt det Det er ikke sånn at du MÅ gjennom de første kursene. Jeg begynte rett på videregående siden det var et passende nivå. Det var sånn enter sanman soloen og purple haze(hendrix) og ting i den duren vi lærte der, så du kan jo sikkert fortelle han litt sånn hvor flink du er så du ikke trenger kaste bort peng på de første kursene. Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Det var absolutt ikke avskrekkende nei.. Må prøve å legge av noen kroner til dette ja.. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jeg har gått på musikkskole for trommer, keyboard og piano. Spiller ingen av delene nå lenger.. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 går på gitar-skule, er mulig å lære like mykje om du sitter heime med guitar-pro, men du kommer sansynelig vis ikkje til å spele det rett når det gjelder, pull-off, let-ring, harmonic osv.. og som nybegynner kan det vere greit at gitar-lærer kommer med tips til ka som er lurt å begynne med. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) ... Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Gikk på musikkskule frå 7. ut 10.klasse og det var sånn greit nok. Lærte meg mykje grunnleggjande i begynnelsen, men etter kvart vart det kjedeleg og lite utfordrande. Holdt på dei siste åra eigenteleg berre fordi vil fikk bruke lokala til skulen. I år har eg gått til Jon Martin Skauge og eg har pokker hakke utvikla meg så inni hampen dette året at det er ikkje sant. Kjem til å bruke han neste år òg. Den mannen kan alt. Det vi har gått igjennom på knappe 15 halvtimar er alt ifrå å sweepe septimol-legatoar til chickenpicking. (Chickenpicking er forresten fantastisk gøy.) Altså: Undervisning er utan tvil bra, men sørg for at det alltid er noko å strekke seg etter, ellers kan det fort bli kjedeleg og umotiverande. Endret 27. april 2007 av KimNK Lenke til kommentar
huf Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Hadde privattimar med ulike lærarar i ein del år, før eg starta på musikkskulen, som eg har gått på no i omtrent 5-6 år. Litt diskutabel den første læraren eg hadde, dog. Ganske dårlege pedagogiske emner, pluss at han var igrunn pianist/organist. Den andre læraren (han eg har no) er eg derimot meget godt fornøgd med. Han har lang musikkutdanning bak seg, og spelar det aller meste innan rock, jazz og blues. Variasjon er gull. Endret 27. april 2007 av huf Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 jeg har en time gitarkurs hver tirsdag sammen med 1-2 andre elever. vi lærer akkorder, skalaer, teori og improvisasjon for 90 kr timen. ellers spiller vi hva vi vil Lenke til kommentar
GothicGuy Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 KimNK skrev: Gikk på musikkskule frå 7. ut 10.klasse og det var sånn greit nok. Lærte meg mykje grunnleggjande i begynnelsen, men etter kvart vart det kjedeleg og lite utfordrande. Holdt på dei siste åra eigenteleg berre fordi vil fikk bruke lokala til skulen. I år har eg gått til Jon Martin Skauge og eg har pokker hakke utvikla meg så inni hampen dette året at det er ikkje sant. Kjem til å bruke han neste år òg. Den mannen kan alt. Det vi har gått igjennom på knappe 15 halvtimar er alt ifrå å sweepe septimol-legatoar til chickenpicking. (Chickenpicking er forresten fantastisk gøy.) Altså: Undervisning er utan tvil bra, men sørg for at det alltid er noko å strekke seg etter, ellers kan det fort bli kjedeleg og umotiverande. 8486227[/snapback] Hvor? Pris? Har lyst til å lære economy picking og fikse noen uvaner. Er selvlært til nå, men har lyst til å fin pusse teknikken. Lenke til kommentar
ponnikos Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Spilt gitar i ca 5 år nå og er selvlært. Gitar er et forholdsvis enkelt instrument når det gjelder å lære seg det selv, synes. Jeg har ingen problemer med å isolere ut hva jeg sliter med og hvordan øve slik at jeg kommer forbi det. Når det gjelder spørsmålet om ja eller nei til gitarskole så kommer det an på eleven. Ikke alle er like ressursnyttige som andre og vil ofte havne i situasjoner der en rett og slett trenger en som kan hjelpe deg videre. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 GothicGuy skrev: Hvor? Pris? Har lyst til å lære economy picking og fikse noen uvaner. Er selvlært til nå, men har lyst til å fin pusse teknikken. 8494418[/snapback] Han blir innleigd av skulen. Veit ikkje kvar han underviser ellers, men han held vel til utanfor Bergen ein stad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå