Kuldesjokk Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hei. Beklager dårlig emnetittel, men visste ikke hvordan jeg skulle formulere meg i kort het. Men til saken. Min mor har nå funnet ut at min far skal betale fly billetten begge veier, men hun vil at jeg skal ringe å si dette til min far, jeg har sagt at dette føles ubehagelig og har ikke det minste lyst å blande meg inn i deres pengekrangling, men min stefar bare sender noen gloser og sender meg på rommet når jeg sier dette til min mor. Er det rett at jeg skal blandes inn i dette? Trodde barnet i sånne situasjoner skulle "skånes" for dette.... Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Mener selv at det blir litt drygt av din mor å gi deg alt ansvar. Har selv vært i samme situasjon, men var såpass heldig at hun forstod at det ville være ubehagelig for meg. Rart hun og stefaren din ikke skjønner det... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 jeg har sagt at dette føles ubehagelig og har ikke det minste lyst å blande meg inn i deres pengekrangling, men min stefar bare sender noen gloser og sender meg på rommet når jeg sier dette til min mor. 8474599[/snapback] Sa du dette til moren eller til stefaren din? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Dette er noe mine foreldre (som er skilt) var flinke til å spare meg for, og jeg kan ikke forestille meg hvor jævlig det måtte være å være budbringer for foreldrene. Dette er noe de aller fleste foreldre forstår om de bare tenker seg om mer enn en gang. Har dem ikke guts nok til å si ting direkte til hverandre, så får dem bare sitte der i hver sin ende. Problemet er tross alt mellom dem, og du skal ikke måtte brukes av foreldrene mot den andre. Så enkelt er det. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 jeg ser egentlig ikke noen grunn til at du skal bli innblandet i foreldrenes pengebruk eller deling av penger. det er jo ikke din skyld at de er skilt og har bosatt seg såpass langt fra hverandre at du må sendes som en pakkepost med fly. Jge kan heller ikke se at stefaren din har noe med dette egentlig. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Dette er helt og holdent dine foreldres ansvar. Jeg tror du gjør rett i å holde deg utenfor den diskusjonen. Dessuten er situasjonen lovregulert: http://www.lovdata.no/all/hl-19810408-007.html#46 "§ 44. Reisekostnader ved samvær Reisekostnadane ved samvær skal delast mellom foreldra etter storleiken på inntektene deira der foreldra ikkje blir samde om noko anna. Dersom særlege grunnar gjer det rimeleg, kan retten fastsetje ei anna fordeling av reisekostnadane. Er foreldra samde om det, kan sak om reisekostnadane istaden gå til fylkesmannen. Har barnet fylt 15 år, kan sak om reisekostnader gå til fylkesmannen jamvel om berre ein av foreldra ber om det. Reglane i § 64 gjeld tilsvarande. " Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 jeg har sagt at dette føles ubehagelig og har ikke det minste lyst å blande meg inn i deres pengekrangling, men min stefar bare sender noen gloser og sender meg på rommet når jeg sier dette til min mor. 8474599[/snapback] Sa du dette til moren eller til stefaren din? 8474714[/snapback] Min mor, men da kommer bare min stefar etterpå for da har jo selvfølgelig mamma snakket med han... Lenke til kommentar
Radial Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Dette hørtes veldig leit ut. Det er trist at moren din ikke forstår at dette blir vanskelig for deg. Kan du løse det ved å forklare pappa at mamma krever at du forteller ham at hun ikke vil betale, og at du synes dette er veldig ubehagelig, og at du ikke vil bli innblandet? Hvis han er en fornuftig og ansvarlig fyr, så vil han nok forstå din vanskelige situasjon. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 hvis det er slik at hun ikek vil betale kan hun i et worst case scenario bli fratatt møteretten til trådstarter. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 Jeg bor hos Mamma Litt kinkig hvis hun mister møteretten Men skal prøve å ringe gamlingen å høre hva han sier.... Flytter uansett ut til sommeren hvis alt går etter planen, orker ikke dette mer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå