greiven Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Ja, jeg tenkte da å opprette en topic der du forteller om de episodene da du trynet med mopeden, scootern, lett'n eller MC'n din Tror det kan bli arti å høre mye av episodene. Regler: 1. Hold dere til emnet. 2. De som ikke har noe fornuftig å fortelle ang. emnet, ikke svar i dette emnet, takk. 3. Skriv tydelig så alle forstår hva du skriver. 4. Dere kan diskutere om hva andre forteller, men om du skal si hva du skal i helgen så ta det i OT-baren! Jeg som starter emnet kan jo starte med å fortelle en historie..... For 4-5 år siden fikk en av kameratene mine en Puck. Jeg hadde ikke peiling på mopeder på den tiden, men likevell synes jeg at den var interessant. Helga etter han fikk den, var jeg en tur til han. Hadde ikke noen forhåpninger om å få prøve den, siden jeg ikke viste noe om mopeder, pluss at den var splitter ny i tillegg. Men joda, han spurte meg. Jeg så ivrig som jeg var, sa jo selvsagt "ja". Pappan hans fortalte meg hvordan jeg girte osv., men en ting han ikke fortalte meg var at fri var mellom 1 og 2. Trodde dette skulle gå glatt, siden jeg trodde jeg fikk med meg "alt". Så jeg går på mopeden, starter den, og kjører litt i første. Så skulle jeg gire opp til andre, satte den et lite hakk opp. Gasser på, men ingenting skjer, trilla bare i noen sekunder før jeg står helt i ro. De roper til meg, men motorlyden til en Puck er vanskelig å overdøve. Siden detter jeg til høyre siden, og der blir jeg liggende med en 100kg+ Puck oppom meg. Pappan hans kommer å løfter den opp, å jeg spør dem om noe sånt som "Hva faen skjedde, jeg gira jo ett hakk opp som dere sa!". Så sier han at det var fri jeg gira opp til. Skjønte siden at de ikke fortalte meg dette. Må også nevnes at jeg var 10-11 år på denne tiden. Hehe . Men fikk prøve den dagen etter dette, å da gikk det bedre. Men turte ikke å gire da :!: . Var også første gangen jeg kjørte moped. *Moderator la til litt på emnefeltet* Endret 26. april 2007 av Zeph Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Tja, Første som jeg husker var når jeg var 13 år , kjørte ute på marka utfor huset med en kamerat på MTene våre Marka er helt ødlagt og litt myr noen plasser, men vi kjørte der det var hardt og gikk an å kjøre.. Det humpet og gikk og etter noen ganger fram å tilbake klarte jeg å treffe et hull med framhjulet (!). Da letta seffølgelig rævå på moppå og jeg kom nærmere å nærmere bakken og kjente et smell av at bøylen bak slo i hjelmen. Der lå jeg faen meg opp ned med mopeden og hjulet gikk fortsatt rundt :!: Ellers har det vært et par små utfor kjøringer på grusveier med for høy fart. Har også krasjet nå som jeg har hatt lappen, med MT5 Var på bensinstasjonen og fullte luft i dekket på sykkelen etter jeg hadde montert trimsylinder på den, så når jeg kjørte så rundt hjørnet så jeg ingen bil å gidde bånn gass utover så kommer det en bil i høy fart og kjører meg i kneet, tryna som faen og klarte såvidt å reise meg. Klarte seff å reise meg når dama som kjørte meg ned spørte om hun skulle ringe ambulanse å purk! Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Artig tråd. Som jeg alltid sier, det finnes to typer motorsyklister: De som har tryna og de som kommer til å gjøre det. Her kommer mitt utrolige eventyr.. Det var en solfylt dag i Sarpsborg sentrum og vi befinner oss på siste dag på skolen før sommerferien. Jeg var i mitt absolutte èss den dagen. Lykkelig fordi skolen endelig var slutt, setter jeg på meg headsettet mitt med Opeth dundredne i bakgrunnen - deretter hjelmen. Syklen var i formelig storform, og jeg glir elegant gjennom gatene. Musikken når sitt høydepunkt i det jeg nermer meg det største lyskrysset i Sarpsborg. I det jeg er over krysset, stopper en hvit varebil rett forran meg. I et øyeblikk av uoppmerksomhet lar jeg farten øke litt til, slik at jeg kommer opp i en hastighet på rundt 50 km/t. Dette skjer samtidig som bilen bråstanser forran meg: Jeg titter opp, ser ræva på en svær hvit varebil-hælvete - Insinktivt griper jeg etter frambremsen og klemmer til. Det neste jeg hører er lyden av plastikk som skraper mot asfalt. <<Faen>> tenker jeg, løfter opp mopeden og kjører hjem. (Copy-pasta fra en annen tråd hvor jeg skrev dette, ikke helt nytt men fortsatt representativt.. ) Dette er heldigvis mitt eneste ordentelige tryn på moped. Lenke til kommentar
G-A Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Artig tråd. Som jeg alltid sier, det finnes to typer motorsyklister: De som har tryna og de som kommer til å gjøre det. 8477556[/snapback] It's three... Me and them..... Sett bikerboyz :!: Morsomt at du lager denne tråden.. morsomt å lese andre sine "tabber"... og i tillegg så lærer du av andres feil.. WoWftw sin tabbe er vell kanskje unnskylt siden det var første gang.. Endret 26. april 2007 av G-A Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Morsomt at du lager denne tråden.. morsomt å lese andre sine "tabber"... og i tillegg så lærer du av andres feil.. 8477870[/snapback] Det med å klype til på forbremsen er mer en instinktiv handling enn en kontrolert en. Skal rimelig mye til for å ikke gjøre noe slikt i en situasjon som kommer ufyselig brått på en ;p Edit: Tull med quotingen. Endret 26. april 2007 av Anathema Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Ja, da trynet jeg . det var en varm og vakker dag med perfekt kjørevær ,så jeg og eivind bestemte oss for å ta oss en fin kjøretur i 18-19 tiden . Vi kjørte litt rundt , så kjørte vi opp til et idylisk bondeland men tynne veier , ferden fortsatte og plutselig kom vi på en gammel assfaltvei . og der endte reisen . Jeg kjørte fremst da , så jeg en fin liten sving jeg skulle prøve å legge meg litt i , jeg kjørte og plutselig kom der en fartsdemper som var så og si usynlig ! jeg kom på den og framhjulet lettet , da gjikk det gjenom tankene mine * fart , sving , fremhjule i luften , bremse * så jeg klæmpa inn forbremsen og landet og skled og tryna , så lå jeg på bakken , så litt opp , og såg min kjære ligge på bakken bakom meg , og plutselig kom det noen og presset hodet mitt mot bakken og prøvde å stjele hjelmen min Dette var da et gammelt par som egentlig prøvde å ta av meg hjelmen (er vel det som skal gjørest i tilfelde nakkeskader eller lignende huh.gif ) , jeg var san passe forvirra der jeg var , og prøvde å røyse meg opp, men gamle mannen holdt hodet mitt mot bakken så etter mye kaving tok de av meg hjelmen og jeg røyste meg opp og eivind holdt på å rette opp min kjære . jeg gikk bort til den for å se på skadene. tusen tanker strømte gjenom hodet mitt * omg ! haxor paxor ! * Etter å grått mine tapre tårer over min kjæres skader , så måtte jeg bare kjøre hjem . Når jeg kom hjem derimot så merket jeg at det gjore jævla vondt i ene foten . så jeg ringte på hjemme og pappa kom ned , og lurte på hva det var . Jeg sa jeg hadde tryna , og han * OMG ! * for så å løpe ut å se hvordan sykkelen ser ut , så kommer han inn å bare * OMG , dette kommer til å bli dyrt ! * Så ringte han mamma , som var ute og besøkte bestefar på sykehjemmet . Hun kom inn og lurte på hvordan det gikk med meg , så sa jeg at jeg hadde vondt i foten , så hun tok av meg sokken og foten var super håven . Videre bærte det rett til legevakta , der han var 90% sikker på det var brukket , så kom jeg inn til sykehuset og tok noen rønken , og da var det 2 bein i fotbladet som nesten var helt av. så denne foten hadde jeg da gått på og kjørt hjem med . Jaja Copy paste fra en annen tråd Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Tja, har da skjedd et par ganger , men lærer for faen ikke ennå ^^ Første var vel med corvette: Visste ikke helt hvordan gassen fungerte og kjørte inni et tre, vel og merke ikke veldig fort Andre var med Fz-en , kjørte i 60, prøvde å kjøre fra en kamerat med DT ( Driter) kom en sving som DT-en klarte, bare fordi den hadde større hjul enn fz-en min , den endte jo i betong blokkene i veien, det svei ass, T-skjorte og shorts med Fz-en oppå meg, skrensens på asfalt ;/ MT5-en, mange ganger, gidder ikke engang og ramse opp, smørte inn salen i noe som skulle rense den, dro på hjulet på 2 giret og sklei av å kjørte peden avgårde.. jaja Fikk gassheng under 2etasje ved huset, hold inne clutchen og skulle ta av plugghetta ( hadde tjuvkobla) men da glemte jeg meg bort og slapp clutchen ^^ Jaja, endte i veggen. Tok ei dør og fronten på MT5en. Reijuen: Truffet 1 moped front - front, kjørt inn i en bil, skrensa nedover en hel bakke , haha, det var drit skummelt, for kom i feil kjørebane se.. Hjula rundt med SP motoren Furian : Hjula rundt med SP maskin, tryna nedover bakken fordi jeg ikke hadde bremser ( 1 prioritering er jo den trimma maskin ^^ ) kom på 1 ting til : Jeg kjørte over foten min engang.. hahaha, med MT5-en.. Jeg kjørte i mørket og hadde ikke lykt for jeg hadde kræsja peden inni veggen dagen før, kjørte opp en liten sti, der var det en stubbe som jeg satt fast foten i, og kjørte over.. Den samma veien er det en 90graders sving( joakim, er rundt barneskolen, under der) kom med MT5-en (igjen) fikk gassheng med Malossien og bare slapp peden inni fjellveggen ! hahhaa reijuen igjen , kjørte bortover en laaang sti, aldri kjørt der før , kom en 90graders sving , dårlig spor i framdekket og skrensa ut i en elv Er sikkert noe mer, men det som jeg husker godt Lenke til kommentar
G-A Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hurt... skjønner hvorfor du har nicket... Hvor mange sykler har du vraka/skadet? virker som du er over 10.. Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 ikke kjøpe moped av Hurt er notert har greid å tryne jeg å.. gidder ikke å forklare for jeg har en jævla "grei" kompis som flirte og tok bilder når jeg tryna.. skal se om jeg finner de Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 En gang jeg kjørte rundomkring huset klarte jeg å miste mopeden utfor en kant som var ca en halv meter. Mistet hele sykkelen og klarte å knekke framskjermen(eller hva det heter) Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Damn Hurt, viste ikke at du hadde *så* mange tryn på kappen! Du er den ukronede mester i tryn på moped. Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 vell, har ikke kræsja så mye! (har ikke fått lappen enda uansett... 15år..) Den jeg husker mest var med trail sykkel. Jeg kjørte igjennom skogen fra ett verksted og hjem! det var fine lysløyper så jeg kjørte ganske fort! Men plutselig var det ett stort hull som forhjulet gikk nedi, og sykkel sto 90grader for bakken! helt stille! Når jeg da snudde meg til siden begynte sykkelen å gå ned igjen... Den store mutteren som holder igjen bakhjulet traff meg rett i ankelen! å det gjorde noe så inn i hæl#¤# vondt! klarte ikke å reise meg! og klarte heller ikke å få fjerna sykkel som lå over meg! fikk hjelp av noen turgåere etterhvert... klarte å sette meg på sykkel å trille den igang! stakk fort derifra da! men det var også siste gang jeg kjørte ulovelig i skauen med 2-hjuling! (4-hjuling går fortsatt) Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Glem det.. Missforstod. Endret 27. april 2007 av eiv880 Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hurt... skjønner hvorfor du har nicket... Hvor mange sykler har du vraka/skadet? virker som du er over 10.. 8478872[/snapback] Vet ikke , MTX , MT5, FZ, Furia,MRX , orvette, zr , NSU.. hmm, ingen fler tror jeg.. Er flere kåpesett/tanksett på MT5-en da.. Jo, Mt5en til en kompis også.. Men men, shitt happens. Fz-en varte i akkurat 28min siden jeg kjøpte den Damn Hurt, viste ikke at du hadde *så* mange tryn på kappen! Du er den ukronede mester i tryn på moped. 8482004[/snapback] Slik går det når man har gassen i bånn konstant Har vel ikke kjørt så mye forsiktig heller ^^ Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 har ikke tryna (enda) men en jeg kjenner har....han kjørte på en hovudvei, med en pizza på fanget (pizzabaker'n) nå klarte han ikke å svinge tror jeg det var......da sklei han og tryna. han sier selv at d\han kjørte i 90 men det vet jeg han ikke gjorde........sykkelen fikk "noen" riper Lenke til kommentar
ersa Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Jeg bremser ned mot en sving, sikten var dårlig så jeg fant ut at 30-40 km/t ville være grei hastighet gjennom denne. Kommer inn i svingen og ser veien glinse *faen*. Et sekund senere sitter jeg på kne på asfalten og ser sykkelen skli, den stoppet rett før midtstripen. Jeg løp bort til biken, reiste den opp og sjekket skadene. Potten og styreloddet var skrapt. (Dette var på en Daelim Roadwin 125cc for 1.5 år siden.) Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Jeg å det , kjørte ned bakken, en lang bakke på ca 200m kanskje, ikke så veldig bratt, men da jeg tømte 4 giret på lavt turtal hadde jeg vel 60-70. Nedover mot veien , uviten om at det var ren is som underlag, prøvde jeg å bremse.. Jaja, dekket sklei jo, jeg prøvde å gire ned et gir, dekket låste seg da det var is.. Hva faen skulle jeg gjøre ? Joda, jeg følgte veien ned å prøvde å ta svingen i 65km/t - med ren is. Gikk som det gikk det , svingen var på ca 60-70grader og da jeg kom halveis ( la meg riklig ut på veien i forsøket om å ikke renne på ræva) så gikk framdekket.. De gode gamle betong hyllene som blir mange ganger sperrer veien i gangfelt er igjen en synder, nesten samma betongen som med Fz-en Men men, nå som jeg ble smekka på pungen i å burne litt på esso så må jeg kjøre uten ProRacen til byen, 40km/t til byen, fyfaen jeg kommer te å henge meg.. Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Har to trynings bak meg, en var faktisk i en kjøretime : Kommer i 60 km/t i en svak oppvoer bakke. Den retter seg ut og 200 meter foran er det rundkjøring, var dammer i veiene. Begynner å bremse ned, og ser plutselig at det er oljesøl foran. Så i ca 40 km/t sklir både meg og kjørelæreren bortover. Ble en jævlig hoven fot dagen før oppkjøringen det.. Episode 2 : Var for 2 dager siden, regnet en del tidligere på dagen. Skulle hjem fra skolen, utrolig fint vær. Giret for å kjøre fort og i utrolig godt humør. Må parkere sykkellen bak skolen, og kjøre heeelt rundt for å komme ut på hoveddveien. Skulle da ta en liten snarvei på 50 meter, over en halv meter bred vei, med kliss våt gress plen på begge sider. Kjører vel i ca 30, og skal ta opp visiret. Kjører litt ut på gresset da, og skal svinge inn igjen. Plenen, eller myren, gir bare etter og de rligger jeg.. Fikk en pen ripe i speilet, en bøyd fotstøtte og vondt i foten.. Lenke til kommentar
War Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Honda shadow 600 midnatt kjører med hjelm,olabukse og genser ved olavsgaard på kjeller. Gasser på i 135 på en lang rett strekkning , ser en rundkjøring forran meg og ser alle veiene inn og det er ingen biler og rundkjøringen er stor så jeg slipper å svinge når jeg skal rett frem. Slipper gassen 100 meter før sakker ned til ca 80 så sklir jeg i rundkjøringen på olje og går sidelengs inn i en kant av mittrabatten og får en vipp som en katapult og faller av. Husker jeg landet/stoppet to lyktestolper bort fra sykkelen. Min første tanke var når skal jeg stoppe med rullingen, var sikkert bare 3 sek men føltes som 5 min. Etter å ha sjekket følese i alle ledd stoppet en bil som kjører meg til sykehuset hvor jeg måtte rømme fra dagen etter da jeg fant ut at det kostet penger å bli behandlet. Speedometeret hang seg opp på 30 så jeg fikk igjen alt på forsikkringen uten om at jeg ba om det eller prøvde å jukse til meg ny sykkel. Gummimerkene og ripene i mittrabatten er der enda selv om det er 4-5 år siden. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 War: Hvordan gikk det med deg da? Ville tro man ble ganske så skadet av å skli bortover en vei i 80 uten kjøredress. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå