xantarion Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Er det noen her som aner antatt levetid på disse nye flashdiskene? Tenker jo på fakten at flash har et visst antall slette/skrivesykluser (er vel ca. over en million, men ser for meg at det fort blir et par sykluser etter en defrag...) Virker jo lurt å bytte ut systemdisken min med en slik en. Lenke til kommentar
zagen Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Er det noen her som aner antatt levetid på disse nye flashdiskene?Tenker jo på fakten at flash har et visst antall slette/skrivesykluser (er vel ca. over en million, men ser for meg at det fort blir et par sykluser etter en defrag...) Virker jo lurt å bytte ut systemdisken min med en slik en. 8474522[/snapback] Siterer fra wikipedia: Longer reliable lifetime[1] - Back of the envelope calculations suggest that flash based SSDs can be written to at full speed continuously for 51 years before exceeding the flash memory's write endurance. This is in comparison to hard drives which usually last a decade before mechanical failure. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Sandisk reklamerer med ekstra god stabilitet i forhold til harddisker. Highly DurableOur 5th generation SSD, SanDisk SSD SATA 5000 2.5" is based on technology that has been field-proven for over a decade in the harshest of environments. It uses NAND flash enhanced by our patented TrueFFS® flash management technology. SanDisk SSD delivers an outstanding two million hour mean time between failure (MTBF)1. This superior level results in reduced tangible costs, such as IT labor costs, while also decreasing intangible costs associated with inaccessible data. [1] MTBF is calculated based on the Parts Stress Method, Telecordia SR-332 Grunnet slitasjeutjevningsteknikker skal man ikke kunne slite ut enkelte minneceller lenge før andre. Det er derfor ikke noe problem om man overskriver 1 fil 1 million ganger selv om hver celle kanskje ikke klarer mer enn 10.000 overskrivinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå