Gå til innhold

Vill rammen min stoppe meg ved oc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dritt er det vel ikke, men skal du overklokke MINNET, bør du vel prøve noe andre har prøvd, eller ha mye flaks og prøve deg på brikkene i hw.no sin siste minnetest .

Twinmos er vel stort sett bare billig, og ikke særlig hotte.

GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB skal klare opp mot 900 ved optimale forhold.

og Corsair TWIN2XP2048-6400C4 opp mot 11-1200.

Til overklokking ville jeg valgt noe med micron chips, D9GMH eller D9GKX.

http://ramlist.ath.cx/ddr2/

eller la billigrammen kjøre det den klarer og bruk divider.

Endret av Karamell
Lenke til kommentar
jeg lurer på om denne rammen http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=331879 vil stoppe meg i oc av prossesor. ( 6600 )

Er denne rammen bare noe dritt igrunnen?:p

8474371[/snapback]

Ser at det er PC6400 ram, noe som betyr at den klarer minimum 400x2 (800mhz) noe som vil bety på en E6600 at den henger med helt sikkert opp til 400fsb (9multix400fsb) =3600mhz hvis hk/kjøling og du har muligheten til og overklokke så langt.

Lenke til kommentar
jeg lurer på om denne rammen http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=331879 vil stoppe meg i oc av prossesor. ( 6600 )

Er denne rammen bare noe dritt igrunnen?:p

8474371[/snapback]

Ser at det er PC6400 ram, noe som betyr at den klarer minimum 400x2 (800mhz) noe som vil bety på en E6600 at den henger med helt sikkert opp til 400fsb (9multix400fsb) =3600mhz hvis hk/kjøling og du har muligheten til og overklokke så langt.

8474635[/snapback]

Jeg har ellerede 4 styk av dem :p så jeg kan bare klokke videre alså ? eller burde jeg vurdere å kjøpe nye

har sett litt på disse http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=329419 burde ikke disse fungere fint ? ;) eller fins det bedre i samme prisklasse

Endret av nocturno_culto
Lenke til kommentar
Den rammen du linker til er god, ikke noe tvil, men nå er det ikke vits å kjøpe dyr ram da prisene på de fleste kvalitetsett er gått kraftig ned DISSE brikkene vil garantert være like bra, og du kan kjøpe deg noe annet for mellomlegget :)

8476763[/snapback]

Så de er like gode alså ? så jeg klarer meg fint med de du linker til?

Men hadde du hatt plenti av penger hadde du da kjøpt de jeg linker ?:p

Endret av nocturno_culto
Lenke til kommentar
Den rammen du linker til er god, ikke noe tvil, men nå er det ikke vits å kjøpe dyr ram da prisene på de fleste kvalitetsett er gått kraftig ned DISSE brikkene vil garantert være like bra, og du kan kjøpe deg noe annet for mellomlegget :)

8476763[/snapback]

Så de er like gode alså ? så jeg klarer meg fint med de du linker til?

Men hadde du hatt plenti av penger hadde du da kjøpt de jeg linker ?:p

8478222[/snapback]

Nei, jeg som klokker ville IKKE ha kjøpt den rammen du linker til, men det blir ganske uvesentlig her, ingen av disse er noe dårlig valg.

Lenke til kommentar

Jeg har for min del dårlig erfaring med Twinmos sin RAM, blir aldri å kjøpe noe som helst av den igjen. Løgn på llatency og aldri overklokkingbart, dårlig på dividere og ja, jeg vet ikke hva mer, trengs det mer? På disse http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312372 brikkene er det noen som selges med D9### chips, det vil si DDR1200+, så om du er riktig kjapp så får du deg et par før de slutter å sette gode chips på billig ram. Hadde visstnok noe med overproduksjon av de gode IC å gjøre, sånn at det ble plassert på de billigere brikkene også og så stemplet lavere ut for salg, de tjener nå penger på dem uansett :)

Lenke til kommentar
Videre offtopic: Lurer på å kjøpe dem. Hva er forskjellen mellom BallistiX-brikkene og Tenth A.?

8481262[/snapback]

Forskjellen er at da Crucial hadde 10-års jubileum produserte de noen limited edition, der IC'ene ble mye nøyere plukket ut.. Et par Cruical T.A. yter like bra, og noen ganger bedre enn PC9000brikker osv.. Har jeg rikitg Nazzuz (må sjekke med eksperten;))

Lenke til kommentar

Ja, Crucial 10th Anni brikkene var noe for seg selv, de hadde handplukkede (gode) D9GMH ic/chip.

Som betyr at de IKKE kan sammenlignes med andre "vanlige" D9GMH chip vi finner i valueram PC4200/PC5300 av de som er utstyrt med Micron D9GMH. Crucial sine 10TH brikker er av en MYE bedre kvalitet og vil yte mye bedre selv om det er samme chip vi snakker om.

Det blir litt som å sammenligne en Racerbilmotor på 250hp mot en "vanlig" bilmotor på 250hp. Begge kan ha samme volum og hestekrefter, men racebilmotoren er av en mye bedre kvalitet og bedre komponenter, racebilmotoren vil yte bedre over et større spekter. Hvis du skjønner sammenligningen :)

Tester nå Crucial Ballistix PC6400CL4-Micron D9GMH, og de er IKKE så gode som Crucial 10th Anni brikkene, krever mer volt ved de samme innstillingene jeg hadde på 10th brikkene, de klokker fortsatt sykt godt, men jeg tror ikke jeg klarer 1400mhz på disse under 3vdimm som jeg kunne med 10th brikkene på 2.6v.

Hvis disse klarer 1400mhz da, gjenstår og se. Trenger et nytt P5B E Plus hk før jeg får testet max klokk, QuadGT kortet med kun 1066 strap klarer pr i dag ikke så høye ramfrekvenser uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...