Gå til innhold

Røde øyne?

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg et digitalkamera. Siden hovedmotivet mitt er to herlige unger på henholdsvis 0 og 3 år er jeg spesielt opptatt av å unngå røde øyne.

Dessuten ønsker jeg meg et kamera med høy nok oppløsning til at jeg kan sende inn eller printe papirkopier til fotoalbumet.

Snuser litt på Olympus Camedia C-2040 Zoom, Eller Nikon Coolpix 775 eller eventuelt Fujifilm FinePix 2800 Zoom. M.a.o. syns jeg 4-5000 kroner er mer enn nok å betale for et kamera.

Håper det er noen som har erfaringer med noen av de nevnte - eventuelt gode erfaringer med andre kameraer som de kan dele med meg.

Hvordan unngår jeg røde øyne? Er det noen kameraer som er bedre enn andre når det gjelder dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp kjøpt et Nikon Coolpix 885, og der er rødøye-funksjonen meget skuffende. Jeg kjøpte et kamera for å ta bilder av min lille datter, men på annenhvert bilde blir øynene helt røde, selv om rødøye-funksjonen står på.

Utrolig irriterende på et kamera som jeg ellers er veldig fornøyd med. Og i den prisklassen burde man forvente bedre, synes jeg.

Man kan vel anta at rødøye-funksjonen er like dårlig på et 775 skulle man tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...