Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er forelsket i tremenning

Gjest mann23

Anbefalte innlegg

Gjest mann23

Det hele starte for tre år siden. Vi hadde kjent hverandre en god stund, og alltid visst hvem den andre var. Vi rotet litt, og men hun holdt på med en fyr så det ble ikke noe mer utav det. Hun er 4 år yngre enn meg, pluss at hun er tremenningen min... Problemet er at hun er DEN RETTE! Hun er perfekt på alle måter, og ingen kan måle seg opp mot henne. Vi forstår hverandre 100%, og utfyller hverandre på en måte du ikke kan forestille deg. Vi rotet i et halvt år etter at hun ble sammen med denne fyren, før det måtte jo ta slutt siden hun hadde type... Hun sier hun elsker meg, og jeg vet jeg elsker henne. Nå har jeg fått meg en dame som jeg er veldig gla i, men problemet er at jeg ikke kommer over denne jenta... Hva skal jeg gjøre? Kan ikke fortsette å være sammen med hun jeg er sammen med nå, for det er ikke rettferdig overfor henne. HJELP!

## EN MER PASSENDE TOPIC ER SATT AV ILPOSTINO ##

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At det er tremenningen din synes jeg er heller irrelevant her. Både lovlig og ellers greit. Jeg har iallefall folk i slekta som er gift med tremenninger etc, og har ikke hørt noe krass kritikk mot det.

Ville først ha snakket med denne tremenningen din, skikkelig. Som i, ta en sitdown og se om hun virkelig føler det samme og er villig til å slå opp og gjøre det seriøst. If so, bli ferdig med hun du er sammen med nå, hvis ikke, kutt ut denne tremenningen din i noen måneder (hvis det lar seg gjøre) og ikke dvel ved det (som du sier er det ikke rettferdig mot hun du er sammen med nå). Du kan komme over "den rette" akkurat som du kommer over alle andre forelskelser med nok tid.

Lenke til kommentar

Hvor mye folk legger i "tremenning" varierer. I hjembygda behandles tremenninger og firmenninger mye på samme måte som slektninger (halve befolkningen er forsåvidt tremenninger med hverandre), mens jeg, med foreldre som kommer utenfra, har aldri sett snurten av tremenningene mine. Hvor incestuøst et slikt forhold vil bli sett på, varierer altså fra ganske til ingenlunde. Det viktige spørsmålet er om det er noen fare for innavl, hvis ikke er det bare å kjøre på.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Så lenge de er bare tremenninger skal det ikke være noe problem med innavl.

Jeg ser ikke noe problem i at de er tremenninger, så lenge dette ikke plager de som er involvert. Sånn som jeg skjønner det så er det evt. familie som de tror vil reagere på det.

Lenke til kommentar
Sikker på at du vil det? Det er familie liksom..

8474102[/snapback]

Det er ikke nær nok familie til at det gjør noe. I følge norske lover i allefall.

8482254[/snapback]

Det er jo bare et spørsmål.. folk har som sagt her, forskjellige oppfattninger og forskjellige forhold til tremenninger..

Personlig så ville jeg ikke hatt noe forhold til mine tremenninger, men alle trenger jo ikke ha samme oppfattning som meg..

Helt greit at det faktisk er lov, men det er jo hva han føler.. Og hvor sterke familiebånd han føler det kommer ann på..

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke noe problem i at de er tremenninger, så lenge dette ikke plager de som er involvert. Sånn som jeg skjønner det så er det evt. familie som de tror vil reagere på det.

8482745[/snapback]

Tror nok det er det som blir det største problemet i såfall. Hvordan familien reagerer, altså.

Personlig hadde det blitt litt 'feil' for meg å være sammen med en i slekta mi, selvom tremenninger er et stykke ut i slekta. Men hvis det ikke er et problem for dere, og det faktisk er lovelig trenger ingenting å hindre dere. (Annet enn eventuelt familien, som nevnt.)

Lenke til kommentar
Jeg aner ikke hvem som er tremeninngene mine engang, så det hadde vært null stress og vært sammen med en

8493187[/snapback]

Akurat det der er så utrolig forskjellig. Jeg har i liket med deg ingen anelse om hvem noen av tremenningene mine er. Andre ser på dem som slekt, og da kan jo sånne ting kanskje virke litt unaturlig, men uansett bør jo dette være opp til de to som er involvert...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Som sagt, så kommer det vel litt an på hvor stor slekt du har.

Selv har jeg ganske en ganske stor, med over 30 søskenbarn, og tror ikke jeg vet om noen tremenninger. De bor i USA og slikt.

Mens en kamerat av meg har kun to søskenbarn, og noen få tremenninger.

Lenke til kommentar

Du sier "Hun sier hun elsker meg, og jeg vet jeg elsker henne" og at "hun er DEN RETTE!"

I så fall er det vel ikke noe å lure på?

Snakk med henne først for å avklare situasjonen, hvis dere er enige om at det ikke er noe problem så kan jeg ikke skjønne at det kan være noe problem.

Lykke til ^^

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...