moleman Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Jeg fikk meg nettop et Canon Powershot A200. Der skryter de av at lukkerhastigheten varierer mellom 1sek og 1/2000. Men hvordan stiller man inn dette? Jeg har lett gjennom brukermanualen og på internett, men jeg finner det ikke. Hjelp meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 A200 er et svært enkelt kamera, og du bør ikke ha særlig forhåpninger om å stille annet enn hvitbalansen på dette. Dersom du vi ha manuelle muligheter, er nok A40 rimeligste alternativ. Der får du også optisk zoom. Lenke til kommentar
008800 Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 A-200 har faktisk en god del manuelle instillinger men mangler optisk zoom. Prøv å trykk 2 ganger på "WB" knappen når kamera er innstillt på "manuell". Du bør da finne instillingene for lukketider. Du får sannsynligvis først hvitbalanse og ved å trykke en gang til på "WD" mener jeg du finner instillinger for lukketider. Står kamera på "auto" stilles alt automatisk , også lukkertiden. Jeg har A-40 og tror sikkert at menyene er ganske like? Finner du ikke ut av dette bør du se nærmere i boken . Det står nok beskrevet et eller annet sted:-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Ifølge test funnet på nettet sies om A200: User exposure options are "Auto" (Point and Shoot mode) and "Manual" where you can adjust exposure compensation, white balance, and set creative modes like Vivid, Natural, Low Sharpening, Sepia or B&W. Med andre ord: Ikke mulighet til å stille blender og lukker manuelt. Dette er nok den store forskjellen på A40 og A200, i tillegg til optisk zoom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå