Gå til innhold

Ny Spill PC, maks 9k :)

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en 3 år gammel pc som jeg har klart å fucke opp. PCU'en er gåen og jeg kjøper ny pc istedenfor bare pcu. Jeg har satt ett par krav:

- Maks pris 9k (gidder ikke vente til jeg har mere :p)

- Unnlat ting som skjerm, skjermkort, tastaur, mus, musematte, harddisc, headsett osv.

- Helst Intel PCU men om du vil sette opp ett oppsett med AMD pcu så er jeg veldig åpen for det og, har ingen erfaring med AMD. Bare så det er sakt :)

- Pc'en skal ha ett Antec P180 sølv eller P182 kabinett evt. ett lian li kabinett til rundt tusen lappen om det er å anbefale istedenfor. Det skal koste rundt 1000-1300 og det skal ha gode løsninger, god plass og det skal vere stilrent. Er ett pluss med plexiglass i siden(absolutt ikke nødvendig) :)

Takker for alle tips og forslag til oppsett, jeg svarer på alle evt. spørsmål som trengs :)

mvh

zaltmann :love:

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg har en 3 år gammel pc som jeg har klart å fucke opp. PCU'en er gåen og jeg kjøper ny pc istedenfor bare pcu. Jeg har satt ett par krav:

- Unnlat ting som skjerm, skjermkort, tastaur, mus, musematte, harddisc, headsett osv.

- Helst Intel PCU men om du vil sette opp ett oppsett med AMD pcu så er jeg veldig åpen for det og, har ingen erfaring med AMD. Bare så det er sakt  :)

- Pc'en skal ha ett Antec P180 sølv eller P182 kabinett evt. ett lian li kabinett til rundt tusen lappen om det er å anbefale istedenfor. Det skal koste rundt 1000-1300 og det skal ha gode løsninger, god plass og det skal vere stilrent. Er ett pluss med plexiglass i siden(absolutt ikke nødvendig)  :)

Takker for alle tips og forslag til oppsett, jeg svarer på alle evt. spørsmål som trengs :)

mvh

8473775[/snapback]

du trenger altså ikke skjermkort eller harddisk?

Lenke til kommentar

- Helst Intel PCU men om du vil sette opp ett oppsett med AMD pcu så er jeg veldig åpen for det og, har ingen erfaring med AMD. Bare så det er sakt  :)

- Pc'en skal ha ett Antec P180 sølv eller P182 kabinett evt. ett lian li kabinett til rundt tusen lappen om det er å anbefale istedenfor. Det skal koste rundt 1000-1300 og det skal ha gode løsninger, god plass og det skal vere stilrent. Er ett pluss med plexiglass i siden(absolutt ikke nødvendig)  :)

mvh

8473775[/snapback]

du trenger altså ikke skjermkort eller harddisk?

8473840[/snapback]

nei, men skal ha : kabinett, PSU, RAM, PCU, PCU-vifte, OS, HK og lydkort om du får det i tillegg til ein pris rundt 9000kr :)

Lenke til kommentar
Om du ikke skal ha skjermkort så hadde det vært fint å vite om du har et PCI-Express eller AGP skjermkort fra før som du skal bruke. Eller var dette abre en liten skriveleif?:p

8473861[/snapback]

har eitt PCI-express skjermkort, ATI sapphire Radeon x1650PRO..harddisc er en WD 200GB, men dt er mindre viktig :p

Lenke til kommentar

det heter CPU ikke PCU.

orker ikke drive å lage handleliste til deg, men her er en enkel en:

E6600 2000kr

P5N deluxe 1700kr

geil Pc6400 2x1gb 1200kr

hiper 530w 600kr

Lian li pc7scand 900kr

ninja scythe cpukjøler 350kr

vista\xp 1000kr +\-

ca 7000 med frakt. du kan jo alltids legge til en hd eller 2. kanskje kjøre et 680 hk ellernosånt. eller gått for bedre ram.

Lenke til kommentar
da har jeg sett opp dette oppsettet, noen ting og rakke ned på?

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=46015

HUSK: skal verken ha cdrom, hdd, skjermkort

8478584[/snapback]

den fungerer ikke. du må lagre handlevognen eller finne en dele knapp.

8478750[/snapback]

my bad! :phttps://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=46015 sånn :)

8478790[/snapback]

velkdig fin, bare bytt ut kjølern til en scythe ninja+^^

Lenke til kommentar
Sjekk ut denne!

8478807[/snapback]

joda, men der mangler PSU, kabinett og OT :p

no har eg forandret litt på oppsettet, skiftet ut kabinettet med ett Antec P182 og skiftet ut cpu vifta med ninjaen som fleire her nevnte :)

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=46015

Ser greitt ut? I tillegg har eg Radeon x1650PRO, WD 200GB HDD, 1 samsung dvd brennar og 1 samsung cdrom :)

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar

heisann, den pcen du har satt opp der virker som en pc du kommer til å bli storfornøyd med ettersom jeg har forstått det. cpu er lynkjapp og veldig klokkevennlig ettersom jeg har forstått.

er du heldig nå så har du ingen fabrikkfeil med hw og alt er oppe å kjører noen timer etter du har fått det.

Som nevnt så kan det anbefales å oppgradere skjermkort, men ikke hvis du ikke har penger, test først ut med det skjermkortet du har nå og se hvordan det er, funker det dårlig kan det være lurt å spandere seg på et Dx10 kort, men du trenger ikke 8800, selv om det også kan lønne seg.

har du et mindre budsjett kan du prøve deg på Geforce 8600

Disse er rimelige og veldig gode skjermkort ;)

Lykke til og håper du blir fornøyd. Er du heldig blir det litt av en overgang fra ditt gamle oppsett. :) Vet ikke helt hva du hadde før, men mye har skjedd på 3 år :p

Lenke til kommentar

Oppsettet ditt ser veldig bra ut! Gjer som dei fleste seier her og oppgrader til eit bedre skjermkort seinare, helst Dx10 siden du først skal ha Vista. Skjermkortet du har helde lenge til CS. Også WOW dersom det er aktuelt. Ein større harddisk er vel også aktuelt. Og i og med at du skal ha Vista Home Premium er vel heller ikkje eit dual-tuner TV-kort ein dum idè.

Gudd Løkk! ;)

Lenke til kommentar

er dette skjermkortet noe tess? https://prisguiden.no/product.php?productId=70771

vurderer nytt om jeg ender opp med mere penger enn planlagt :p får vel prøve å selge skjermkortet på qxl elns og :p

Gamle oppsettet:

CPU: Intel Pentium 4, 3.00GHz

GPU:Radeon x1300 elns. (byttet til radeon x1650PRO)

PSU: AoPen 350w

HK: MSI som er ute av produksjon no:P (byttet til ASRock 4CoreDual-VSTA elns.)

RAM: Crucial 1024mb

HDD: WD 200GB (skal brukest videre :p )

Blir litt forskjel :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...