l_man Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Kjøpte en Linksys WRT54G hos Binders, viste seg og være en rekke feil med den. Fikk ikke til og oppgradere firmware, fikk ikke til og aktivere passord på nettverket, fikk ikke til og få den 110%stabil. Den resetta seg hele tiden. Plutselig kuttet den bare signalet. Skjedde 5-10ganger iløped av en dag. Dette gikk med til vanvidd. Dro til binder med rutern og reklamerte, der fikk jeg beskjed at det var umulig at det var feil med rutern og heller maskin! Da lo jeg til dem. Vi blei ikke helt enige, de tok rutern og sku sende den på analyse hos en privat it ansvarlig, i ettertid når jeg så på kvitteringa\arket dem ga meg så står det : "Vi gjør oppmerksom på at det kundens ansvar å fremlegge kjøpskvittering dersom han\hun mener apparatet skal til rep. på garanti og\eller etter kjøpslovens bestemmelser. det er lev.\repratør som avgjør om det er en garantisak. Om det ikke er garantisak må kunden påregne seg frakt og event. rep. kostnader. vare uten feil blir belastet med minimum kr 500.- Uavhentende varer vil bli kondemnert etter 3mnd. på kundens regning." Dette ga dem ingen opplysning om på butikken når jeg leverte den inn. hadde jeg visst dette hadde jeg aldri levert inn rutern, da hadde jeg heller kjøpt meg en ny en. For IT-ansvarlig sitter seg jo ikke ned en hel dag og sjekker alt med rutern. Hva burde jeg gjøre om jeg får 500kr++ og betale? I dette tilfellet begynner man jo og lure "hva f*en betyr garanti, nå til dags?" Takker for svar Lenke til kommentar
okasin Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 De krava de har satt opp der er ikke tillat i henhold til kjøpsloven... Ring forbrukerrådet, og legg inn en klage med engang.. Dette skal du fa.. meg ikke finne deg i, ikke betal 5 øre.. si heller at da ses vi forliksrådet.. Dette er kjeltringstreker fra binders, og jeg har selv opplevet lignende fra dem, senest i januar 07. alt ordnet seg for meg, truet med advokat.. så ordnet det seg.. lang historie.. later? Lenke til kommentar
l_man Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Takker meget for svar! Skal ringe dem når jeg kommer hjem! skjønte det var noe ugler i mosen! dem skal få høre fra meg Endret 26. april 2007 av l_man Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Du fekk ei kvittering på at du leverte inn routren, og på dette arket stod det om dette gebyret? Trur ikkje det er pålagt å sei muntleg og skriftleg , men informere anten skriftleg eller muntleg. Slik det høres ut her er det faktisk informert skriftleg. At du ikkje las papiret før etterpå, må nok du sjølv ta på di kappe. Når det gjeld ordlyden så burde det vel stått godkjent reklamasjonskrav og ikkje garanti. Om dei avfeier reklamasjonsretten så er det berre tut og kjør til forbrukertvistutvalget, då dei ikkje følger norsk lov. men kor gamal er routeren? Om den er berre nokre dager gamal så burde ein sjekke om den er DOA (dead on arrival). Viss den er under 6 mnd så er det selgar som skal bevise at dette ikkje er ei reklamasjonssak. Etter det er det vel kjøpar som har bevisførselen Lenke til kommentar
Pibbz Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hvilken firmware prøvde du å oppgradere til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå