Christian_ Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Hei, tenkte å prøve ut Ubuntu 7.04 Feisty Fawn på laptopen min. En Dell Inspiron 640m. Som mange sikkert vet har nyere dell-maskiner et reinstallasjonssystem som gjøres så enkelt som å trykke Ctrl+F11 under oppstart av maskinen. Dette er selvfølgelig veldig praktisk når jeg skal installere XP, som jeg vanligvis bruker. Men jeg ønsker også å kunne beholde denne muligheten selv om jeg installerer Ubuntu på maskinen. Jeg vet at Installasjonsfilene til XP ligger på en egen sjult partisjon og jeg vet at ikke denne forsvinner når jeg installerer ubuntu. Men det hadde vært veldig kjipt om Ubuntuinstallasjonen endret noe slik at jeg ikke får beholde denne muligheten. Noen som kan gi meg svar på dette før jeg begynner? Mvh Christian Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Jeg tipper det er omtrent det samme som pacardbell sitt system. Dette ligger som en egen partisjon, skjult FAT16 eller noe, og når denne bootes så ligges alt inn på nytt. Når du starte livecden skal denne partisjonen være synlig i Gparted under installsjonen, så bare ikke slett den eller installer over den så går det nok greit. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Jeg tipper det er omtrent det samme som pacardbell sitt system. Dette ligger som en egen partisjon, skjult FAT16 eller noe, og når denne bootes så ligges alt inn på nytt. Når du starte livecden skal denne partisjonen være synlig i Gparted under installsjonen, så bare ikke slett den eller installer over den så går det nok greit. 8473345[/snapback] Jepp, er rimelig sikker på at det ikke blir noe problem, men vil bare være sikker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå