Splitter Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Noen her som husker TV-serien "Cosmos" som gikk på NRK for flere år siden? Jeg vet at det er mulig å kjøpe den engelske versonen, men jeg er først og frems interessert i den versonen som gikk på NRK med norske kommentarer. Er det mulig å kjøpe denne noe sted? Finnes det andre liknende serier som kan kjøpes og er verdt å se? Lenke til kommentar
andir Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Finnes det andre liknende serier som kan kjøpes og er verdt å se? 8473197[/snapback] Cosmos-serien er et unikum, så det tviler jeg på - i så fall vil jeg også gjerne vite om de. NRK burde sende serien på nytt, og repetere det annenhvert år. Hadde det vært opp til meg, så hadde denne serien vært pensum i naturfagundervisningen på ungdomsskolen eller videregående. Og før noen kommer med et sarkastisk innslag som "heldigvis så er det ikke opp til deg", så er jeg fullt klar over det. Jeg nevnte det for å understreke hvor god jeg synes serien er. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Høres veldig interessangt ut, kan noen utdype hva dette er og handler om? Lenke til kommentar
andir Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Cosmos: A Personal Voyage er en TV-serie som er skrevet av bl.a. Carl Sagan og presentert av ham. Det er tilsammen 13 episoder, og tar for seg alt fra livets opprinnelse til vår plass i universet. Mange av episodene ligger ute på video google, så du kan se på dem der. Passer ekstra bra i de sene kveldstimer, når man kan legge seg tilbake i stolen og undre seg over hvor flott livet og universet er. Carl Sagan's Cosmos - Video Google Lenke til kommentar
araziel Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Noen her som husker TV-serien "Cosmos" som gikk på NRK for flere år siden? Jeg vet at det er mulig å kjøpe den engelske versonen, men jeg er først og frems interessert i den versonen som gikk på NRK med norske kommentarer. Er det mulig å kjøpe denne noe sted? Finnes det andre liknende serier som kan kjøpes og er verdt å se? 8473197[/snapback] Du finner den på amazon og de fleste steder som selger DVDer. En annen serie jeg personlig liker svært godt er Novas The Elegant Universe. Generellt alt av Nova om astronomi tbh Endret 26. april 2007 av araziel Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Ok, får vel se litt på amazon. Det var en veldig stiv pris, men jeg savner virkelig den serien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå