mona14 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Noen som veit om et gratis, enkelt og greit bilde redigeringsprogram for amatører? Helst norsk.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Paint.NET og Gimp er to greie programmer. Om du får dei på norsk er eg litt meir skeptisk til. Lenke til kommentar
mona14 Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 vil gjerne ha på norsk Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Hei. Dette har vært oppe en rekke ganger. Leste nylig en test på pcworld.no sine sider og dette må være akkurat det du er på jakt etter: Test: Bør du velge Picasa eller Windows Photo Gallery som bildebehandler? Link til side. Jeg bruker selv picasa for det meste. Har ikke testet Photo Gallery. Avanserte programmer Her er det hovedsakelig 2 stykker: Proffene bruker photoshop. Koster endel. Andre proffer bruker Gimp. Koster ikke noe. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Gimp kjem berre delvis oversatt til norsk, og det er kanskje ikkje det enklaste programmet. Photofiltre er nok ein del enklare. Lenke til kommentar
johnmjoh Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Hvorfor ikke bruke Faststone viewer. Gratis og nå også i norsk utgave. http://www.faststone.org Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Proffene bruker photoshop. Koster endel. Andre proffer bruker Gimp. Koster ikke noe. 8473283[/snapback] Kva seier du kostar pengar? Eg fekk det hos Eric, ein slektning som er fotograf. Endret 30. april 2007 av Kiwien6 Lenke til kommentar
mona14 Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Skjønte ikke noe av de her jeg.. Lenke til kommentar
ahaf Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Skjønte ikke noe av de her jeg.. 8651682[/snapback] Det kommer litt ann på hva du tenker deg du skal gjøre med et redigeringsprogram. Tenker du kun på enkle saker som beskjæring, oppskarping, fargemettning o.l. er vel program som Picasa og FastStone de enkleste å lære. PhotoPhiltre ser ut til å speisialisere seg på mere "kunstneriske" effekter, men kan sikkert gjøre det Picasa gjør også. Er ambisjonene dine høyere, så er vel Paint.Net (ikke på norsk) og Gimp gode alternativ i gratiskategorien - men da må du regne med mere innsats for å mestere programmene. Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Skjønte ikke noe av de her jeg.. 8651682[/snapback] Er du ute etter et "tegne"-program, eller ett til å organisere, resize og pynte på vanlige bilder? Hva har du tenkt å gjøre? Blir litt enklere å gi deg ett konkret forslag. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Eg har brukt PhotoShop CS2 heilt fra jul og er heilt nøgd med det, men det spørs jo kva du skal bruke det til. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Photofiltre er nok ein del enklare. Photofiltre - go for it! Jeg er 100% enig med dem... Prøv ut Photofiltre.! Det er klart det enkleste alternativet derute, gratis og norsk språk kan du også få.... Gimp er ikke enkelt ibruk for oss som er vandt med windows, Photoshop koster fra 720kr til 8000kr... Photophiltre er det du er ute etter... Eventuelt kan du prøve Paint.NET om du vil prøve noe annet en Photofiltre.... Lenke til kommentar
mona14 Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Er int i å lage forskjellige effekter, forskjellige farger osv. Skrift osvosv Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Photofiltre er nok ein del enklare. Photofiltre - go for it! Jeg er 100% enig med dem... Prøv ut Photofiltre.! Det er klart det enkleste alternativet derute, gratis og norsk språk kan du også få.... Gimp er ikke enkelt ibruk for oss som er vandt med windows, Photoshop koster fra 720kr til 8000kr... Photophiltre er det du er ute etter... Eventuelt kan du prøve Paint.NET om du vil prøve noe annet en Photofiltre.... 8652684[/snapback] Har tittet litt på hjemmesiden til Photophiltre og det ser ut til at det er dette du søker. Gimp har ett ganske "vanskelig" brukergrensesnitt og det ser ut som for meg at du får til mere enn med Paint.net (som jeg selv også har prøvd sammen med Gimp). Kiwien6: Bare minner om at hun spurte etter ett gratis program og at Photoshop ikke er gratis, uansett om DU fant det bak en lastebil, fikk det av en "fetter" eller andre lignende "gratis"-metoder. Minner om hva dette forumets policy på piratvirksomhet er. Prøv ut Photophiltre du, og hvis det ikke dekker ditt behov får du si ifra igjen. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg testet Gimp i dag. Er utrolig mye bedre nå enn for noen år siden. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Som nevnt her er GIMP et meget flott verktøy. Mange påstår det er like avansert som Photoshop, men selv liker jeg aller best nettopp Photoshop. Men GIMP er lett å lære å funker flott. Om du ikke vil betale (og være lovlydig ) så går du for GIMP! Endret 22. mai 2007 av steffenz Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Her finner du GIMP. Merk deg at du må laste ned det der GTK for at ting skal funke. Bare les på siden så forstår du nok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå