Melkekartong Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Hei! Jeg skal (prøve å) lage en krets som styrer et relé i 2 sekunder via radio. Hvordan bør jeg konstruere denne? Har en følelse av at desto lavere frekvensen man bruker, desto lettere går signalet gjennom betong o.l.? Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hei!Jeg skal (prøve å) lage en krets som styrer et relé i 2 sekunder via radio. Hvordan bør jeg konstruere denne? Har en følelse av at desto lavere frekvensen man bruker, desto lettere går signalet gjennom betong o.l.? 8473128[/snapback] Hei Se her: http://www.rentron.com/RF-Remote.htm Good Luck Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Ser bra ut, men jeg tenkte å kanskje finne en krets der jeg ikke direkte er avhengig av moduler. Kretsen jeg kan tenke meg er f.eks. en mikrokontroller og en drøss av transistorer, spoler, etc.. Endret 26. april 2007 av Melkekartong Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 du vil ikke ha mikrokontroller og heller ikke en drøss spoler/transistorer o.l.? trur du kan lete lenge da... hvis du er ute etter færrest mulig deler vil jeg tippe at AVR Z-link eller en annen ZigBee løsning er enklest. Hvis du ikke bruker en slik løsning så tviler jeg på at du kommer utenom spoler og transistorer i et litt større antall. For ikke å snakke om at antennekonstruksjon er et kapittel i seg selv... lave frekvenser trur jeg du kan glemme av den enkle grunn at antenna blir veldig stor. det er også restriksjoner på hvilke frekvenser du har lov å bruke. ZigBee ligger i det frie båndet og det kan du bruke som du vil (under en viss effekt). Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 nei nei, ikke sånn jeg kan gjerne bruke en mikrokontroller med en drøss av transistorer og spoler, men jeg vil ikke bruke en modul ála "data inn, data ut, 5v og gnd". Det blir for enkelt. Vitsen med kretsen er bl.a. funksjon samt. å lære litt om RF. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå