Gå til innhold

Assembly: Driv du med mikrokontrollerprogrammering?

Gjest Slettet+65132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+65132

Hei

Noken her som programera på avr mikrokontrollarar? Tenkte det kunne vere tøft om det er folk her som føle for å poste prosjekta sine. Eg vil gjerne sjå dei:D Synest dette er drit kult.

Endret av Slettet+65132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er AVR frelst :)

kan poste et par prosjekter jeg har hatt

Mitt første prosjekt:

Denne er en PWM basert viftestyring som styres av 2 brytere.

Den har en inngang som kan gå fra 6-7 volt til ca 30 volt, den sender ut samme spenning bare PWM modulert.

Hvis dere lurer på hvorfor det bare er 3 kontakt punkter så er det fordi jeg tilfeldigvis hadde en slik med 3 kontakter og både inngang og utgang bruker den den samme til jord.

Skjema

Bilde1

Bilde2

Kildekode

Mitt andre prosjekt:

Dette er enda en viftestyring der jeg kan kontrollere 4 vifter via com/RS232/UART

Jeg har et lite jalla program som jeg har laga i visual basic, den bruker de 2 mest signifikante bit'ene som adresse bit og de 6 andre som databit, altså 64 forskjellige hastigheter.

Denne bruker også PWM kanalene

Skjema

Printkort layout

Kildekode

Jaffe: For oss avr frelste som bruker asm så går den forsåvidt inn her, men det har mye med elektronikk å gjøre også, så om tråden hører hjemme her eller i elektronikk delen kan diskuteres.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132
Dette har vel egentlig like mye / mer med elektronikk å gjøre?

8473349[/snapback]

Siden programmet til mikrokontrollaren er ein av dei viktigaste/viktigast parten av slike prosjekt synest eg denne tråden passsar godt her :)

Firesky

Tøft. Du er flink til å holde orden på kildekoden din. Alt eg laga blir eit stort rot :whistle: Likte viftestyringa di! Kanskje eg og skal prøve meg på noke slikt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132
En idé: Hva med å kalle tråden for "Mikrokontrollerprogrammering"? Er sikkert noen som programmerer andre typer mikrokontrollere.

8476586[/snapback]

Tja kanskje, redigerar no :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...