Gjest Slettet+65132 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Hei Noken her som programera på avr mikrokontrollarar? Tenkte det kunne vere tøft om det er folk her som føle for å poste prosjekta sine. Eg vil gjerne sjå dei:D Synest dette er drit kult. Endret 27. april 2007 av Slettet+65132 Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Dette har vel egentlig like mye / mer med elektronikk å gjøre? Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Jeg er AVR frelst kan poste et par prosjekter jeg har hatt Mitt første prosjekt: Denne er en PWM basert viftestyring som styres av 2 brytere. Den har en inngang som kan gå fra 6-7 volt til ca 30 volt, den sender ut samme spenning bare PWM modulert. Hvis dere lurer på hvorfor det bare er 3 kontakt punkter så er det fordi jeg tilfeldigvis hadde en slik med 3 kontakter og både inngang og utgang bruker den den samme til jord. Skjema Bilde1 Bilde2 Kildekode Mitt andre prosjekt: Dette er enda en viftestyring der jeg kan kontrollere 4 vifter via com/RS232/UART Jeg har et lite jalla program som jeg har laga i visual basic, den bruker de 2 mest signifikante bit'ene som adresse bit og de 6 andre som databit, altså 64 forskjellige hastigheter. Denne bruker også PWM kanalene Skjema Printkort layout Kildekode Jaffe: For oss avr frelste som bruker asm så går den forsåvidt inn her, men det har mye med elektronikk å gjøre også, så om tråden hører hjemme her eller i elektronikk delen kan diskuteres. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Dette har vel egentlig like mye / mer med elektronikk å gjøre? 8473349[/snapback] Siden programmet til mikrokontrollaren er ein av dei viktigaste/viktigast parten av slike prosjekt synest eg denne tråden passsar godt her Firesky Tøft. Du er flink til å holde orden på kildekoden din. Alt eg laga blir eit stort rot Likte viftestyringa di! Kanskje eg og skal prøve meg på noke slikt. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 En idé: Hva med å kalle tråden for "Mikrokontrollerprogrammering"? Er sikkert noen som programmerer andre typer mikrokontrollere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132 Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 En idé: Hva med å kalle tråden for "Mikrokontrollerprogrammering"? Er sikkert noen som programmerer andre typer mikrokontrollere. 8476586[/snapback] Tja kanskje, redigerar no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå