Valentiner Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Kom med deres anbefalinger angående Cpu-kjøler . Trenger noe som er nesten lydløst og kjøler mye... Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Kom med deres anbefalinger angående Cpu-kjøler . Trenger noe som er nesten lydløst og kjøler mye... 8472703[/snapback] zalman 9700! drit bra. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Kom med deres anbefalinger angående Cpu-kjøler . Trenger noe som er nesten lydløst og kjøler mye... 8472703[/snapback] zalman 9700! drit bra. 8473844[/snapback] Ja den er dritstille også.. Eller ikke... Scytje Ninja er god hvis du har god gjennomstrømning i kabinettet (airflow). Da kan du kjøre denne passivt, eller med en 120mm som kun gir en svak bris (lav rpm). Du bør se på hvordan viftene dine ellers er i kabinettet eller hvordan luftstrømmen din er. Er den optimalisert vil du få langt bedre effekt enn med en superkjøler. Du kan faktisk ha verdens beste kjøler som bare stamper fordi luften inni kabinetter er stillestående og varm. Lenke til kommentar
Montolio Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Jeg kan anbefale Zalman CNPS 9500. Kjøler veldig bra og er svært støysvak! https://prisguiden.no/product.php?productId=37424 Min Core 2 Duo er på 20-25 grader med denne, er svært fornøyd! Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 sier det bare STYR unna zalman hvis du vill ha det stille, selv på laveste hastighet så høres den godt....dyrt er det også schyte ninja er tingen.... kjøler bra, er stille på full hastighet, men kan fint reguleres ned. kjører min E6600 på 3,0 ghz vifta går da på 800 rpm Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 "Vi kan derimot ikke avslutte denne testen uten å nevne Noctua NH-U12, som enda ikke har blitt slått når det kommer til ytelse. Etter vår mening er dette den virkelige kongen på haugen." En test finnes her: http://www.hardware.no/tester/kjoling/noct...og_nh-u12/24790 Lenke til kommentar
andylove Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 "Vi kan derimot ikke avslutte denne testen uten å nevne Noctua NH-U12, som enda ikke har blitt slått når det kommer til ytelse. Etter vår mening er dette den virkelige kongen på haugen." En test finnes her: http://www.hardware.no/tester/kjoling/noct...og_nh-u12/24790 8473991[/snapback] Du siterer akkurat det som er viktig å få med seg. "... etter vår mening.." Og det er litt av greia med den testen der. Der er deres mening og den er da ikke like objektiv som testene selv sier. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Anbefaler Scythe Infinity.Helt lydløs,og skal du klokke,kan du sette på ei ekstra stillegående vifte som suger luften ut på baksiden. Enig med leif einar,hvilken Zalman er stillegående? Ok,med viftehstigheten på laveste fart,er den vel stille Men den skal vel kjøle også? Endret 25. april 2007 av lucky666 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) De som påstår at Zalman 9500/9700 er stillegående er enten alvorlig hørselskadde eller bruker den medfølgende reostaten til å stille vifta på laveste hastighet. Selv da (laveste hastighet) høres den godt. Har ikke hatt alle kjølere som listes her, men TTBT (Big Thyphoon) opplevde jeg som svært stillegående. PS og edit: Det er litt svakt av både Zalman og andre produsenter å levere kjølere med vifter som kun har 3-pins kontakt. Hk for både S775 og AM2 bruker nå som regel PWM-baserte viftekontakter (4-pins) og for mange av disse fungerer ikke viftekontroll i Bios med 3-pins vifter. Endret 26. april 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
carbon_nisse Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Har denne Thermaltake Big Typhoon VX 120 som er Knall.. Har også en zalmann 9700 cu som støyer altformye.. Lenke til kommentar
mattjin Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Selv har jeg Noctua NH-U12F som jeg er meget fornøyd med. Med en meget stillegående Noctua vifte på 800-900 RPM ligger temperaturen på min [email protected] Ghz på 53-54 C etter en time med Orthos CPU test. Det er med en romptemperatur på ca 23-24C.. Lenke til kommentar
Montolio Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg kjører Zalman vifta på laveste hastighet 24/7 med CPU temperaturer rundt ca. 40-45 grader på full load når det er varmt på rommet. Kan ikke si at den verken lager mye lyd eller kjøler dårlig. Lenke til kommentar
brickhead Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Det er litt svakt av både Zalman og andre produsenter å levere kjølere med vifter som kun har 3-pins kontakt.Hk for både S775 og AM2 bruker nå som regel PWM-baserte viftekontakter (4-pins) og for mange av disse fungerer ikke viftekontroll i Bios med 3-pins vifter. Zalman CNPS9700NT har 4-pins kontakt for Intel PWM. Zalman CNPS9700LED har klassisk 3-pins kontakt. Uansett vil flere gode hovedkort (Asus P5W64, f.eks) kunne bruke begge typer. Lenke til kommentar
VesleKim Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 HER Er hw.no sin test av kjølere Selv har jeg Zalman CNPS 9700 NT, og den kjøler som bare det:P Stille er den og,... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Det er litt svakt av både Zalman og andre produsenter å levere kjølere med vifter som kun har 3-pins kontakt.Hk for både S775 og AM2 bruker nå som regel PWM-baserte viftekontakter (4-pins) og for mange av disse fungerer ikke viftekontroll i Bios med 3-pins vifter. Zalman CNPS9700NT har 4-pins kontakt for Intel PWM. Zalman CNPS9700LED har klassisk 3-pins kontakt. Uansett vil flere gode hovedkort (Asus P5W64, f.eks) kunne bruke begge typer. 8527775[/snapback] Stemmer. Jeg glemte akkurat den modellen der. Men det er jo noen som ikke har skjønt dette da. Anmelder: GlattCelleOtto En STOR ulempe med denne kjøleren, den kommer med 4pins strømkontakt, og ikke ALLE hk har dette. ER nærmest UMULIG å oppdrive overganger fra 3pins til 4pins. Elendig av Zalman!! Du har like rett i at mer "oppegående" hk støtter viftestyring for både 3-pins og 4-pins selv om de har 4-pins kontakter (typisk litt dyrere hk ja). Jeg tror også de som er fornøyd med støynivået til 9500/9700 har hk som styrer viftene på disse iht. temperatur. Uten viftekontroll går disse på nær 3000rpm og høres *meget* godt. Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Noctua NH-U12 anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Zalman 9700 bråker ganske mye på max hastighet, men det rare er at den kjøler omtrent like bra på hastigheter hvor den ikke bråker i det hele tatt.. også ser den jo kul ut med grønne leds Lenke til kommentar
Loffen^ Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Jeg har nå Zalman CNPS7000-AICu og den funker supert til en Pentium 4 CPU. Den støyer såklart litt ved full hastighet, men den er derimot veldig stille på laveste hastighet. Kjøler mer enn bra nok. Når det blir ny PC, så skal jeg ha meg Zalman CNPS9700 NT Ultra Quiet. Hardware.no har testet denne. Se her: Test EDIT: Rettet Link. Endret 3. mai 2007 av -LoFFeN- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå