Hayer Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Hei Har et problem, skjønner ikke helt hva jeg gjør feil.. :'( news.txt **_^^_**#1 overskrift**_^^_**#1 nyhet her**_^^_**#2 overskrift**_^^_**#2 nyhet her**_^^_**#3 overskrift**_^^_**#3 nyhet her**_^^_**#4 overskrift**_^^_**#4 nyhet her**_^^_**#5 overskrift**_^^_**#5 nyhet her test.php (heter test.php siden jeg driver å tester den) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <?php $fil = file("news.txt"); $i = 2; foreach($fil as $linje) { $tekst = explode("**_^^_**", $linje); echo $tekst[$i]; $i++; echo $tekst[$i]; $i++; echo $tekst[$i]; $i++; echo $tekst[$i]; } ?> nyheter_skriv.php Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <?php $overskrift = $_POST['overskrift']or die("Fikk ikke hentet ut infromasjon fra skjemaet!"); $nyhet = $_POST['nyhet']; //$dato = date("h:i:s A \-d.m.y")or die("Feil oppstod!3"); $filnavn = "news.txt"or die("Feil oppstod!4"); $fil = fopen($filnavn, "r+")or die("Feil oppstod!5"); fwrite ($fil, "**_^^_**")or die("Feil oppstod!6"); fwrite ($fil, $overskrift)or die("Feil oppstod!7"); fwrite ($fil, "**_^^_**")or die("Feil oppstod!8"); //fwrite ($fil, $dato)or die("Feil oppstod!9"); //fwrite ($fil, "**_^^_**")or die("Feil oppstod!10"); fwrite ($fil, $nyhet); echo "Nyhet ble lagt til! :)"; ?> datoen er kommentert ut siden jeg er i utviklingsfasen Det jeg får opp på siden #1 nyhet her#2 overskrift#2 nyhet her#3 overskrift Wtf is wrong? Tror feilen min ligger i test.php siden i $i'n... GAMMEL POST: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Hei Hvordan kan jeg loope $tekst[#] arrya'n min så jeg får skrevet ut alt som er i news.txt? <?php // Get a file into an array. In this example we'll go through HTTP to get // the HTML source of a URL. $lines = file('news.txt'); // Loop through our array, show HTML source as HTML source; and line numbers too. foreach ($lines as $line_num => $line) { $line = explode("**_^^_**", $line); echo htmlspecialchars($line[0]) . "<br />\n"; echo htmlspecialchars($line[1]) . "<br />\n"; echo htmlspecialchars($line[2]) . "<br />\n"; echo htmlspecialchars($line[3]) . "<br />\n"; } ?> Endret 26. april 2007 av Hayer Lenke til kommentar
???????? Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Em, her kan du vel bare bruke preg_replace og glemme alle de loopene - vær litt snill mot serveren! Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 ja, men hvordan bruker jeg den? Har prøvd lit nå.. Har en fil som heter "news.txt", skiller overskrift å nyhet med **_^^_** f.eks overskrift**_^^_**nyhet**_^^_**osv skriver til fil slik(etter å h åpnet den) fwrite($fil, "**_^^_**"); fwrite($fil, $overskrift); fwrite($fil, "**_^^_**"); fwrite($fil, $nyhet); Hvordan får jeg da ut infoen så at jeg får OVERSKRIFT Nyhet OVERSKRIFT Nyhet and so on, helt til jeg har nådd slutten av filen... Lenke til kommentar
???????? Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 ennå enklere, da kan du bare bruke file_get_contents() for å hente filen og explode for å dele opp! Ikke gjør det verre enn det er. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 I det hele tatt Hayer, hvorfor unngå din beste venn; Databasen? Vil spare deg for masse bry! Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 fordi jeg vil ha en utfordring i å IKKE bruke database, greit? Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 fordi jeg vil ha en utfordring i å IKKE bruke database, greit? 8486692[/snapback] Bare spurte jeg Ingen grunn til å bli sur Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Som ???? nevner gjør du dette veldeg bakvendt... Koden under vil gjør det du vil få til mye meir effektivt. PHP $content = explode('**_^^_**', file_get_content('news.txt')); $total = count($content); //Should be dividable by two! if everything is correct for ($nr=0; $nr < $total;++$nr) { echo '<strong>'.$content[$nr++].'</strong><br />'.$content[$nr]; } PS: Fjern den begynnende "**_^^_**" fra fila...! Den har ingenting der å gjør i det heile tatt. Deretter legger du til alle nye nyhetene slik som dette **_^^_**#overskrift**_^^_**#nyhet her, vist det ikkje er nyheter i fila må den første legges til slik som dette #overskrift**_^^_**#nyhet her. Du kan også bruke andre måter å skille informasjonen, problemet uansett vil være line break i nyhetene. + line lenght (alt etter korleis du henter opp filen). Som regel er databaser eit mye bedre valg til å lagre denne type data. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå