Zeer Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 Lurer bare på hva som fungerer best. Har satt sammen pc`n men lurer på hvordan jeg skal montere cpu-vifta. Akkurat nå har jeg bare testet maskinen for å se om den fungerer og da ligger tempen på 40-41 grader. (Jeg har sideplaten av så det er ikke så mye gjennomstrømning) Nå blåser viften inn på kjøleribba som foresten er en Thermalright SK6. På forhånd takk God Jul :smile: Lenke til kommentar
skybiz Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 for alt så eg veit, so hørest allt bra ut :smile: Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 Det finner du bare ut ved å prøve deg frem, ikke alle vifter liker å blåse mot for stort trykk, da kan det være bedre å la den suge. En runde teip rundt toppen av kjøleren vil hindre luften i å unslippe før den har passert en større del av ribben, det funker best hvis viften suger (siden mottrykket blir større). Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Hos de alle fleste kjøleribbene oppnår man størst effekt ved å blåse inn mot kjøleribben. Alpha sine ribber (8045) er untaket, her oppnår man best kjøle effekt ved å suge fra kjøleribben. Lenke til kommentar
SAA Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Ardie: Gjelder dette for 6035 også? (Dvs at det er best å suge lufta vekk fra ribba) Lenke til kommentar
Idiss Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 SK6 ribba er laget får å bli blåst på, så du oppnår sikkert beest resultat med de: Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Quote: On 2001-12-25 23:31, Zeer skrev:Lurer bare på hva som fungerer best. Har satt sammen pc`n men lurer på hvordan jeg skal montere cpu-vifta.Akkurat nå har jeg bare testet maskinen for å se om den fungerer og da ligger tempen på 40-41 grader.(Jeg har sideplaten av så det er ikke så mye gjennomstrømning) Nå blåser viften inn på kjøleribba som foresten er en Thermalright SK6. På forhånd takkGod Jul :smile: Ifølge PAPST så anbefaler de at viften trekker kald luft, da vil levetiden på viften øke.. ;=) [ Denne Melding var redigert av: Hondaen på 2001-12-26 15:13 ] Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Quote: On 2001-12-26 12:33, SAA skrev:Ardie: Gjelder dette for 6035 også? (Dvs at det er best å suge lufta vekk fra ribba) Jeg mener å huske å lese et eller annet sted at Alpha hadde designet sine ribber slik at suge luft ut fra ribben var mest effektiv. Om det gjelder også 6035 er jeg ikke sikker, men du kan prøve frem. :smile: Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Synest det er best å bli sugd jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå