Gå til innhold

Dream Theater i Spektrum, 29. september


Herr Brun

Anbefalte innlegg

Er litt lei av at alle basher LaBrie. Men uansett, vokalen på den nye skiva er utrolig kul, Mike synger jo en hel del, og digger partier hvor de to synger mot hverandre, som i starten av The Dark Eternal Night.

 

Og Prophets of War kommer til å eie i spektrum. "TIME FOR CHANGE!"

8872211[/snapback]

Men hvis "alle" basher LaBrie er det vel en god grunn til det? Må understreke at jeg ikke synes han synger slik konstant. Han er verre live syns jeg enn på innspillingene når det kommer til gaulingen. På Live in Budokan for eksempel gaulet han veldig mye synes jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han hadde litt stemmeproblem for nokre år sidan, men han er back (in black, også..). LaBrie er ein fantastisk dyktig vokalist, det er ikkje alltid eg likar måten han syng på, men at han kan synge er det ingen tvil om.

 

Eg er villeg til å vedde på at han når fleire oktavar høgare enn dei fleste, Jesus inkludert. At han syng litt i same bane som Bruce Dickinson førte til at han var aktuell som ny vokalist i Iron Maiden og Judas Priest.

Endret av noodles
Lenke til kommentar
Jeg kommer hvertfall, kjenner mange her på forumet som kommer

8899329[/snapback]

Inkludert meg!

Har billetter hjemme som jeg ser på hver morgen og gleder meg sånn til konserten. Dream Theater er yndlingsbandet mitt så jeg ville gitt opp til to store for billetter liksom, heldigvis fikk jeg dem for fire middelmådige.

 

Ser dere i spektrum!

Lenke til kommentar
Tobo prater så sinnsykt mye om Dream Theater og artistene i bandet, Særlig han bassisten...

8919694[/snapback]

Det er det grunn til også, Dream Theater er favorittbandet mitt, og John Myung er også min favorittbassist, så du kan bestemme selv om det er rart eller ikke. Bedre enn å snakke om valgfagbandet ditt hele tida i hvertfall.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg syns det er bare tull å disse stemmen til Labrie, han har en av de varmeste og feteste stemmene noensinne. Det var stemmen hans som dro meg inn i bandets univers fra starten av. Jeg vet han hadde en "ulykke" og ødela stemmen til en viss grad, men han har bygget seg opp igjen og har sunget ganske så plettfritt de siste årene.

 

Systematic Chaos er for meg den beste DT-skiva siden Scene from a Memory, har hørt den minst 50 ganger til nå. Alle sangene holder mål.

 

Har selvsagt billett på ståplass til konserten. Sett dem 2 ganger før, hadde ingenting å klage på hverken stemmer eller fremføring da heller. Prophets of War er en av de morsomste låtene de har laget, og veldig annerledes med sine diskotakter og Queen-harmonier, men også knallharde riff og godsynging fra Labrie.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...