loathsome Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hva forventer du svartskog? DT er et instrumentalt band som spiller progressive metal - og det er akkurat slik det skal være. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 jo det er greit. Men denne konserten var mer solo en metal. Lenke til kommentar
AzureDragon Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 jo det er greit. Men denne konserten var mer solo en metal. Jeg skjønner hva du mener. Men det er nå engang slik at Dream Theater er et progressivt rock/metal band, ikke et streit metal-band. Dream Theater lager ikke sanger etter den vanlige "pop-song" eller "rock song"-malen, de eksperimenterer og jammer, og sangene blir gjerne lange og orginale i oppbygging. Og det er nå engang slik at gitarsoloer og keyboardsoloer faktisk er en del av sangene som lages, det er de som er den ledende melodien istedet for vokalen. Er det så farlig? Ofte sier kritikere at "DT er jo bare masse gitar- og keyboardsoloer lagt etterhverandre og plutselig har du en sang". Det er jo en tåpelig uttalelse, men ja, det ER jo faktisk en sang. At instrumenter fører den ledende melodien i en sang, gjør det at det ikke blir en sang? Jeg skjønner ikke dette. Men jeg skjønner det hvis man ser på soloer utelukkende som musikalske klimaks, den enkelte sangs klimaks. Har man for mange klimaks i en sang blir det jo antiklimaks. Men Dt har jo også mange strukturerte pop/rock/metal-sanger også, for å demme opp for denne type sanger. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Sånn er alltid DT-konserter. Masse lange jams og solopartier. Det er det fansen elsker. Folk som kanskje ikke er så store fans kjeder seg vel til tider, men vi som vet hva det handler om storkoser oss stort sett (tror jeg da). Jeg kjedet meg hvertfall ikke et sekund. Artig at Jordan har fått seg en custom "keytar" også. De pleier heller ikke å ha bare streite hits og ingenting annet i konsertene sine. Får gjerne litt lengre versjoner av låter, medleyer eller lange solopartier (ofte improviserte deler) midt inni låter. Mye rolig stoff denne gangen, og det var bare stas for min del. Endret 12. oktober 2007 av Bytex Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Jams og improv? Kan jeg aldri tenke meg. Hvor skjedde det? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Akkurat i dette tilfellet vet jeg ikke, for de gjør det så bra at man ikke legger merke til det engang. F.eks. på Live scenes in New York, drar de John&Theresa-solo spotten veldig langt med improvisert jamming mens en av de andre ordner noe med forsterkeren sin. Mike sier hun gjorde det så effortless at publikum ikke merker det, men egentlig står hun, Jordan og John bare og improviserer mesteparten av låten mens de venter. Endret 12. oktober 2007 av Bytex Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hmm, jeg tviler hvertfall sterkt på at noe som helst på konserten i Spektrum var improvisert, kjenner jeg DT rett. Er vel det jeg ikke liker ved de, at de absolutt skal ha det så perfekt hver gang. Lenke til kommentar
AzureDragon Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Noen som var på Muse-konserten da? Hva var best da? DT vs Muse Hadde selv veldig lyst å dra på muse men det ble ikke sånn. Uansett er DT mitt favorittband, så det var de som var viktigst for meg å prioritere. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Det er som å spørre hva som var best av Destinys Child-konsert og DT. Eller hva man liker best av epler og appelsiner. La nå tråden dø i stillhet. Lenke til kommentar
AzureDragon Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Det er som å spørre hva som var best av Destinys Child-konsert og DT. Eller hva man liker best av epler og appelsiner. La nå tråden dø i stillhet. javel du har kanskje rett Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Helt siden konserten har alle snakka om hvor dårlig lyden til Symphony X var, selv tror jeg det bare var at vi ikke hørte lyden fra keyboardet i det hele tatt. Tja, skal den tråden her dø ut nå? Tvilsomt... Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Tid for skryt: Ingen tvil om at jeg er fornøyd med kvelden! (Grønn t-shirt) Endret 26. oktober 2007 av LueDotten Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 LaBrie så lite metal ut der, da. Hahahaha! Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) edit er bare å beklage... Trodde denne tråden omhandlet konserten 26. september i år. edit2: *LA DENNE TRÅDEN DØ* Endret 24. april 2009 av BooBass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå