Bjørnli Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Hei. Tror jeg har et lite kjøleproblem jeg, men jeg aner ikke hvor det kan være..håper dette kan hjelpe dere med å hjelpe meg, jeg har følgende komponenter : Hovedkort : Elitegroup K7S5A ATX DDR+SDRAM LYD/LAN ( http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...agerantall=10pl ) Skjermkort : Creative Geforce 3 Ti200 Cpu : ( Har en Amd xp 2000+, med vifte : GlacialTech Igloo 2320 Pro. Står på esken at vifta skal klare opp til xp 2600+ ) Problemet : I de fleste spill går det greit, men i enkelte krevende spill så går det ikke greit og da hender det at maskinen låser seg. Jeg kjører med original BIOS, har ikke oppgradert bios eller noe, ikke overklokket noe som helst. Lurer da på hva som kan være feil, eventuelt skjermkortet eller hovedkortet. For vifta til CPU`n skal ifølge spesifikasjonene klare opp til Xp 2600+ prosessorer. Kan noen komme med tips eller forslag til hva det kan være? Da dette begynner å bli ganske irriterende. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Oppdater skjermkort driver, Chipset ol. Og for guds skylb bruk hardware når du har slike lange linker... Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 23. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2002 har idag kjøpt en kabinett vifte til 125kr med regulator, og den står på fult, men ennå så hjelper ikke det..og jeg har kun plass til 1 kabinettvifte,,,så da er det nok ikke den, får skjermkortdriver (nyeste) imorgen så det skal jeg få testa da... Lenke til kommentar
letmein Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Ta av sidedøren til kabinettet ditt og sett intil ei bordvifte. Da burde maskinen din jaffal få nok kjøling. Hvis den nå begynner å klage å mase, så er det nok fare for at det ikke er kjølinga som problemet. Som sagt, prøv nye drivere. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 23. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2002 har prøvd det, og det går fint og ta av døra men enkelte ganger låser den seg... (ps : ikke med bordvifte) har ikke det heller Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Er det en vifte på grafikkortet? Hvis ikke ta av sidedøren og sett en vifte til å blåse på kortet. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 23. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2002 det er vifte på skjermkortet ja Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Ta av sidedøren til kabinettet ditt og sett intil ei bordvifte. Haha!!! Tipper du ser et par hybelkaniner etterhvert om du hører på dette tipset Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 24. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2002 hva er vcore? har prøvd med døra åpen ja, går litt bedre da:P erstatta døra med myggnetting Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 25. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2002 prøve igårkveld med den nyeste skjermkort driveren, og det gjorde at spillet counter-strike klikka litt, og det hjalp heller ikke på kjøleproblemet så jeg instalerte en litt gamlere driver til kortet mitt og da klikker ikke counter-strike, men problemet er her fortsatt....ingen som kan hjelpe? KJEEEMPE irriterende... Lenke til kommentar
Mikke Mus Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Det kan være psu'en din som er for svak. Har vært borti at hardwaren i pc'n din svekkes ved en svak psu. Prøv dette. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 neppe, har 400w Lenke til kommentar
Tissen Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Offf.... Kjøp Intel-maskin heller. Kast det AMD-skvipet! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Tissen: Get a life.. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 jeg oppgraderte bios for et par dager siden, fant ut at hovedkortet/biosen ikke hadde støtte for xp2000+ så jeg oppgraderte til den nyeste bios, men det hjalp heller ikke...noen som kan hjelpe meg? please please please, kjipt når jeg er på lan liksom Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Har du sjekka temperaturen på cpu'n? Hvis det er dårlig kontakt mellom core og cpu kjøler kan det ha mye å si hvis prosessoren plutselig får full load over lengre tid. Mitt råd er at du monterer av vifta og smører godt med kjølepasta både på ribba og på core'n for maksimal varmeoverføring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå