Hayer Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Hei Jeg finner ikke syntaks feilen min, eller logikk feilen min! HJELP, det er jævlig irriterende! Nyheter_vis.php <?php $filnavn = "news.txt"; $fil = fopen($filnavn, "r+"); $innhold = fread($fil, filesize($filenavn)); $innhold = explode("**_^^_**", $innhold); $loop = count($innhold); $i = 0; while (!$i == $loop){ echo "$innhold[$i] - "; $i++; echo "$innhold[$i] <br>"; $i++; echo "$innhold[$i]"; $i++; } ?> Nyheter_skriv.php [/code] <?php $overskrift = $_POST['overskrift']or die("Feil oppstod!1"); $nyhet = $_POST['nyhet']; //$dato = date("h:i:s A \-d.m.y")or die("Feil oppstod!3"); $filnavn = "news.txt"or die("Feil oppstod!4"); $fil = fopen($filnavn, "r+")or die("Feil oppstod!5"); fwrite ($fil, "**_^^_**")or die("Feil oppstod!6"); fwrite ($fil, $overskrift)or die("Feil oppstod!7"); fwrite ($fil, "**_^^_**")or die("Feil oppstod!8"); //fwrite ($fil, $dato)or die("Feil oppstod!9"); //fwrite ($fil, "**_^^_**")or die("Feil oppstod!10"); fwrite ($fil, $nyhet); echo "Nyhet ble lagt til! "; ?> skjemat har jeg sjekket for feil og det er bare 5linjer.. så det trenger dere ikke Scriptet skal legge ut "nyhetene" som ligger i news.txt ja, jeg har laget news.txt og brukt php koden til å skrive til den, men når jeg bruker nyheter_vis.php får jeg bare ut " -".... En type løsning:<?php// Get a file into an array. In this example we'll go through HTTP to get// the HTML source of a URL.$lines = file('news.txt'); // Loop through our array, show HTML source as HTML source; and line numbers too.foreach ($lines as $line_num => $line) {$line = explode("**_^^_**", $line); echo htmlspecialchars($line[0]) . "<br />\n"; echo htmlspecialchars($line[1]) . "<br />\n"; echo htmlspecialchars($line[2]) . "<br />\n"; echo htmlspecialchars($line[3]) . "<br />\n";}?> så litt på file, og foreach på php.net Endret 25. april 2007 av Hayer Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 <?php $fil = file("fil.txt"); foreach($fil as $linje) { $tekst = explode("**_^^_**", $innhold); echo $tekst[0]; } ?> Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 (endret) serr, er det alt? omg, *Hayer hopper ned fra taket rett ned i et tornekratt* virker fortsatt ikke :O Kan du "do the drity work" for meg? Tror jeg har enda en syntaks feil i foreach'n min. Endret 25. april 2007 av Hayer Lenke til kommentar
mske Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Hvis det er en feil i syntaksen, gir PHP beskjed om det. Hvis ikke, så ligger nok problemet et annet sted Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 <?php $fil = file("fil.txt"); foreach($fil as $linje) { $tekst = explode("**_^^_**", $linje); echo $tekst[0]; } ?> opsies, skal vaere $linje istedenfor $innhold Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå