Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus P5PL2 pc starter ikke etter oppgradering!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Fikk et mega problem i dag. Har en stue pc med et Asus P5PL2 hovedkort, 2 GB RAM, en Intel Pentium 4 640 CPU og en masse disker.

 

Pc'en har fungert kjempe bra hele tiden, men i dag satt jeg inn et PCI kort med to nye SATA kontakter, og to nye disker.

Etter jeg hadde gjort dette, satt jeg inn strømmen igjen, og det grønne lyset på hovedkortet tennes (SB Power eller noe...) og alt ser bra ut. Helt til jeg trykker på power knappen. Da kommer det et kjapt blink på CPU viften (har zalman LED) og det er det.

Ingen vifter starter opp, ingen disker starter opp alt er bare dødt.

 

Har tatt ut alle pci korta, også de jeg hadde i pc'en før oppgraderingen. Ingen hjelp.

Har tatt ut alt av strømledninger, og sjekket at hovedstrøm ledningen og de med fire kontakter sitter skikkelig i hovedkortet. Ingen forandring.

 

Tok og byttet strømforsyning, men like dødt. Fortsatt det grønne lyset på hovedkortet som indikerer at det får strøm nok.

 

Hva kan være feil, er det selve hovedkortet som har tatt kvelden?

 

Hva skal til for at pc'en ikke starter i det hele tatt. Hadde jeg manglet skjermkort, burde jo pc'en ha startet (i alle fall viftene)

Samme gjelder både RAM og CPU. Pc'en burde ha startet opp, men stoppet kjapt med feil i BIOS.

 

Noen som har opplevd det samme, eller kan si meg sikkert hva problemet er før jeg eventuelt kjøper et nytt hovedkort i morgen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...